2021-07-27, 00:55
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag kanske är en av de få som uppskattar att det dragit ut på tiden då jag var orolig att jag skulle "missa" starten då vi skaffade vårt första barn 2014. Nu med facit i näven så kommer förhoppningsvis nummer 2 vara såpass gammal att jag får mycket tid när väl spelet släpps 😁

Inte omöjligt att ungarna hinner flytta ut och du får byggt sim-pit i det fd barnrummet lagom till släpp. undertecknad funderar varje höst när gamingsäsongen drar igång om det är dags att ladda ner SC och ta primärturen med freelancern, kanske det sker i år?
Citera
2021-07-27, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Inte omöjligt att ungarna hinner flytta ut och du får byggt sim-pit i det fd barnrummet lagom till släpp. undertecknad funderar varje höst när gamingsäsongen drar igång om det är dags att ladda ner SC och ta primärturen med freelancern, kanske det sker i år?

Jag lirar star citizen i vågor. Ofta startar jag upp det i samband med ny patch, anordnar lite events med andra i samma veva då jag uppfattar spelet 100 gånger roligare när man spelar spelet i grupp. Redan nu börjar flera som jag spelar med, förvänta sej att vi skall göra ett event i samband med släppet av 3.14 som strax kommer släppas.

Jag skulle säga att du troligen kommer spela sönder spelet som oss andra om du börjar nu, men att du även kommer återkomma till spelet då å då när det vankas nya spelmekaniska tillägg, eller olika event oavsett om det är egentillverkade eller från CIG.
Dra iväg ett meddelande till mej om du vill vara med 🙂
Citera
2021-08-17, 03:56
Medlem
VonTengils avatar
Söker folk att lira med!
Spelar i vågor men tänkte börja nu igen och undrar om någon är sugen på att starta en organisation?

Just nu har jag MUSTANG ALPHA och MISC PROSPECTOR.
Senast redigerad av VonTengil 2021-08-17 kl. 03:59.
Citera
2021-08-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonTengil
Söker folk att lira med!
Spelar i vågor men tänkte börja nu igen och undrar om någon är sugen på att starta en organisation?

Just nu har jag MUSTANG ALPHA och MISC PROSPECTOR.

Hej!

Om du vill så är du välkommen att spela med någon av de 26 svenska organisationerna som hänger på denna discorden: https://discord.gg/KRDwG5a

Vi spelar ihop oavsett vilken organisation du går med i 🙂
Du kan även skapa en egen organisation och fortfarande spela ihop med alla oss som hänger där.
Senast redigerad av Nikodemous 2021-08-25 kl. 13:51.
Citera
2021-08-27, 09:56
Medlem
Xenothreat eventet är i full gång. Om det är nån mer som vill vara med å lira detta så kan ni dra iväg ett meddelande till mej 🙂
Citera
2021-09-14, 16:46
Medlem
Köpte det här spelet ganska tidigt under deras kickstarter och har återkommit för att testa det några gånger sedan dess.

Helt sjukt vad det har utvecklats till. Bara hålla tummarna för att de klarar av att färdigställa vad de har påbörjat.

I dagsläget är det tyvärr inte särskilt spelbart då det bokstavligen dryper av buggar. Kortare bountyhunter uppdrag funkar oftast att genomföra, medans det är mer regel än undantag att det går att mina utan att något steg i processen skiter sig.

Trots all tid som gått, och alla ”löften” som brutits ger jag inte upp hoppet om Star Citizen i första taget. Visst det är mer av ett tech-demo än ett spel idag, men får de server meshingen att funka så är de en bra bit på vägen.

Att jämföra det här med Elite Dangerous, Eve eller annat rympspel går inte. De andra titlarna har fördelen av att vara färdiga spel, men i precis allt annat ligger de mil efter tekniken och närvarokänslan i Star Citizen.

Håller tummarna för att vi kommer kunna spela Squadron 42 första halvan av 2023. Nu närmas blir det spännande att de om de lyckas implementera fler vitala delar av server meshing i 3.15.

Hoppas vi ses i Stanton!
Senast redigerad av Fcuko 2021-09-14 kl. 16:52.
Citera
2021-09-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Köpte det här spelet ganska tidigt under deras kickstarter och har återkommit för att testa det några gånger sedan dess.

Helt sjukt vad det har utvecklats till. Bara hålla tummarna för att de klarar av att färdigställa vad de har påbörjat.

I dagsläget är det tyvärr inte särskilt spelbart då det bokstavligen dryper av buggar. Kortare bountyhunter uppdrag funkar oftast att genomföra, medans det är mer regel än undantag att det går att mina utan att något steg i processen skiter sig.

Trots all tid som gått, och alla ”löften” som brutits ger jag inte upp hoppet om Star Citizen i första taget. Visst det är mer av ett tech-demo än ett spel idag, men får de server meshingen att funka så är de en bra bit på vägen.

Att jämföra det här med Elite Dangerous, Eve eller annat rympspel går inte. De andra titlarna har fördelen av att vara färdiga spel, men i precis allt annat ligger de mil efter tekniken och närvarokänslan i Star Citizen.

Håller tummarna för att vi kommer kunna spela Squadron 42 första halvan av 2023. Nu närmas blir det spännande att de om de lyckas implementera fler vitala delar av server meshing i 3.15.

Hoppas vi ses i Stanton!

Håller helt med dej på samtliga punkterna. Lägg därtill att det kan vara riktigt roligt när man spelar ihop ned andra. Att fullt bemanna ett skepp med diverse skepps-turrets och sedan gemensamt dra iväg för att jaga bovar samtidigt som man sitter på en discord är svårslaget. Eller varför inte dra det ett steg längre och delta i ett uppstyrt event där en grupp tex skall undersöka en plats medans den andra gruppen skall överfalla. Eller när ett lag skall eskortera ett skepp, medans pirater skall inta skeppet. Bara fantasin och deltagar-antalet sätter gränserna.

Är man trött på å nöta de grundsakerna som finns idag, så är events nästa steg. Vi har ett par event planerade fram igenom och första blir den 24:e september mot en annan organisation. Skall bli riktigt roligt 😀
Citera
2021-09-16, 22:02
Medlem
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/forum/1/thread/currency-hotfix-and-upcoming-wipes/

Inkommande wipe när patch 3.15 anländer. Det betyder att det man tjänat in såsom crediter och skepp försvinner. Detta pga diverse buggar, men också för att möjliggöra balansering mm. Mer om detta kan ni läsa i länken.
Citera
2021-09-28, 10:54
Medlem
CitizenCon närmar sig. Vad har ni för förväntningar? Ni som har bättre koll, brukar de släppa en större uppdatering i anslutning till eventet? Vi har ju 3.15 på ingång nu, så gissar att de kommer visa upp nya spännande idéer och koncept för framtiden, och kanske nya skepp?

Något särskilt skepp ni väntar på? Själv skulle jag vilja veta hur det går med Pioneer och Base Building. Förstår att det är ganska meningslöst att släppa skeppet nu då det ändå inte kan användas till något men är ändå nyfiken på att testa det.
Citera
2021-09-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
CitizenCon närmar sig. Vad har ni för förväntningar? Ni som har bättre koll, brukar de släppa en större uppdatering i anslutning till eventet? Vi har ju 3.15 på ingång nu, så gissar att de kommer visa upp nya spännande idéer och koncept för framtiden, och kanske nya skepp?

Något särskilt skepp ni väntar på? Själv skulle jag vilja veta hur det går med Pioneer och Base Building. Förstår att det är ganska meningslöst att släppa skeppet nu då det ändå inte kan användas till något men är ändå nyfiken på att testa det.

Många som retar sej på att Cloud imperium fortsätter trycka ut concept sales fastän stora delar av gameplayloops inte är klara osv. Det många inte verkar veta är att det är specifika studios som jobbar med olika delar separat. Det finns alltså en specifik studio som tillverkar skepp utöver den studio som jobbar med SQ42, så att det bör ses som positivt att det kommer nya skepp att styra fastän andra delar i utvecklingen haltar.

Själv hoppas jag se banbrytande teknik såsom det vi såg på förra (?) Årets citcon då vi såg den ekonomiska modellen osv. Att få se en glimt av en fungerade servermeching, icache och jag kommer sova som ett barn om natten 😀
Citera
2021-10-03, 08:54
Medlem
https://robertsspaceindustries.com/store/pledge/browse/extras?sort=weight&direction=desc

Just nu säljer CIG nya skins för er som tycker om sånt. Själv håller jag i min plånbok då man skall kunna måla om sina skepp ingame i framtiden 🙂
Citera
2021-10-04, 15:34
Medlem
https://robertsspaceindustries.com/citizencon

Nedräkningen har börjat inför citizencon 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in