2009-01-13, 17:50
Medlem
Ovanstående sida...Hinsholmsberget bild nr 26..... nån som vet nått??
Citera
2009-01-13, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Då hade jag ju rätt. Masten står på samma berg

Rätta mig nu om jag är helt ute o cyklar vännen:

Dessa större anläggningar finns då i området o dess närhet:

Uttern
Spoven
Svalan
Greger
Spättan

Var inga samgrupperade? O hade alla samma typ av antennutseende när det begav sig?
Kan någon rätta mig angående nedanstående? Jag får inte ihop att det finns två anläggningar med namn Uttern.

svalan - mölndal
uttern 1 / spoven - hjuvik
uttern 2 - kallebäck
bofinken - rödbo

Ska även finnas en neråt Varberg/Kungsbacka som jag inte har något namn på.
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Är det portarna vid Kallebäcksbacken du menar så är dom till den sk ringledningen som försörjer Göteborgarna med vatten.
Så den går alltså i tunnel till viss del.. Vet du hur denna tunnel sträcker sig? Finns ju plåtluckor lite här och var som går till nämnda system men tror knappast det döljs någon tunnel under dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av TIZZY
Ovanstående sida...Hinsholmsberget bild nr 26..... nån som vet nått??
Antar att du menar följande bild. Vad vill du veta?

http://hem.bredband.net/rehdan/bunker/bilder/hinsholmsberget/DSC05926.html
Citera
2009-01-13, 20:05
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Kan någon rätta mig angående nedanstående?

uttern / spoven - kallebäck
bofinken - rödbo

Så. Finns bara en Utter.

/capmac
Citera
2009-01-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Så. Finns bara en Utter.

/capmac
Vad har vi för anläggning ute i Hjuvik då?
Citera
2009-01-13, 20:35
Medlem
Det är inte det gamla KA-batteriet du tänker på?
Citera
2009-01-13, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 600CC
Det är inte det gamla KA-batteriet du tänker på?
Berätta gärna mer om detta. Jag har alltid "vetat" att Spoven/Uttern ligger i Hjuvik, men nu när jag kollar upp det kan jag mycket riktigt inte hitta en enda mening som säger så. Har väl snurrat till det, som vanligt
Citera
2009-01-14, 06:55
Medlem
Citat:
Berätta gärna mer om detta. Jag har alltid "vetat" att Spoven/Uttern ligger i Hjuvik, men nu när jag kollar upp det kan jag mycket riktigt inte hitta en enda mening som säger så. Har väl snurrat till det, som vanligt

En av dom största spammarna på detta forum.. 962 meddelanden sedan maj 2008. Spoven har varit uppe hundra gånger, allvarligt?

Citera
2009-01-14, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
En av dom största spammarna på detta forum.. 962 meddelanden sedan maj 2008. Spoven har varit uppe hundra gånger, allvarligt?

Citat:

Notera citationstecknena runt "vetat". Tagit för givet är kanske en bättre formulering. Jag har inte för avsikt att vara tramsig om du tycker så, men här hade jag helt enkelt snurrat till det. Hade väl för länge sen läst om en anläggning ute Hjuvik och missuppfattat att Uttern var denna. Sedan när jag läste om anläggningen Uttern i Kallebäck vet jag inte varför min hjärna inte kopplade. Antog väl att det funnits två. (Minns att jag frågade något om sändarannexet för inte så länge sen.) Så ligger det iallafall till, ärligt. Och om du vill kalla mig spammare tycker jag nog det har funnits mycket värre, typ smurfis.
Citera
2009-01-14, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LÜKE
Tummen upp, XXXL Kloak is the sheize
Vilken menar du?
Samma som på bilden?
Citera
2009-01-14, 15:32
Bannlyst
Ser att tråden fått ett nytt fint namn! Trevligt, men jag har en fråga. (Vet ej vilken mod som gjort namnbytet så frågar här.) Har du nu sammanfogat några ytterligare trådar med denna stora?

Och griffin, jag såg allt ditt svar innan det togs bort
Citera
2009-01-16, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ser att tråden fått ett nytt fint namn! Trevligt, men jag har en fråga. (Vet ej vilken mod som gjort namnbytet så frågar här.) Har du nu sammanfogat några ytterligare trådar med denna stora?
*bump*
Frågar ännu en gång...

Jag såg ett par "Flyttad: UE i Göteborg"-rader, det är anledningen till att jag tror detta.
Citera
2009-01-17, 10:56
Medlem
Bilder från Göteborgsutflykt före jul

Två trevliga saker under jorden som du når om du ställer dig med stor kanon där järnhästarna bor och försöker skjuta på morgonsolen...
Även lite bilder från en bra bensinmack som förbereder sig för VK3...

Också lite Boråsbilder från EDVIN i Bergsäter och arsenaldepån i GÅNGHESTER .

http://www.pixbox.se/usr_show_id154890_page0_order1.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in