2008-07-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Åk till Färjestaden och kika till höger på vägen dit..

Lite konfunderad..
Där finns nåt med lite högre nummer, mot bron.
Finns denna i närheten verkligen?
Citera
2008-07-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
Lite konfunderad..
Där finns nåt med lite högre nummer, mot bron.
Finns denna i närheten verkligen?

Hmm.. svarade utan att först koppla på hjärnan. Du skall till Lundbytunneln och leta.
Citera
2008-07-17, 12:51
Medlem
Citat:
Hmm.. svarade utan att först koppla på hjärnan. Du skall till Lundbytunneln och leta.

Nu är jag på G, tack griffin!!!
Citera
2008-07-17, 21:32
Bannlyst
Citat:
Utan att ha millimeterprecision så ser det ut ungefär såhär...
http://www.urbanexp.se/temp/fb7.jpg
Finns det två anslutningar till GT,eller vad är strecket som "hakar på" till vänster?
Citera
2008-07-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Finns det två anslutningar till GT,eller vad är strecket som "hakar på" till vänster?

Japp.
Citera
2008-07-17, 22:13
Medlem
Jobbade under veckan i partille, så till vänster om e20 innan allum från göteborg sett, 100-200 meter innan viadukten uppe i skogen finns det en grind in i berget. Ingen port utan en liten dörr bara, innnaför låg det en massa skräp, kartonger osv, men dörren var intakt, dock en del stänger som hade rostat sönder.

Sedan var det en till dörr löngre in i mörkret, mera såg man inte, och berget är riktigt stort, ingen som vet vad det e? eller som är nyfiken och vill kolla läget?
Citera
2008-07-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackan_85
Jobbade under veckan i partille, så till vänster om e20 innan allum från göteborg sett, 100-200 meter innan viadukten uppe i skogen finns det en grind in i berget. Ingen port utan en liten dörr bara, innnaför låg det en massa skräp, kartonger osv, men dörren var intakt, dock en del stänger som hade rostat sönder.

Sedan var det en till dörr löngre in i mörkret, mera såg man inte, och berget är riktigt stort, ingen som vet vad det e? eller som är nyfiken och vill kolla läget?

Jag undrar det samma. Jag var där för några månader sen. Var även uppe på berget och gjorde en round check utan att hitta någor intressant. Någon som vet något om objektet i fråga?
Citera
2008-07-18, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Jag undrar det samma. Jag var där för några månader sen. Var även uppe på berget och gjorde en round check utan att hitta någor intressant. Någon som vet något om objektet i fråga?

Menar ni inte gamla civilförsvarsbunkern?

Gallerdörr?
Citera
2008-07-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackan_85

Civiförsvarsanläggning, ca 100 kvm stor. Helt förstörd av kabeltattare och annat drägg senast jag var där.
Citera
2008-07-18, 13:18
Medlem
Citat:
Civiförsvarsanläggning, ca 100 kvm stor. Helt förstörd av kabeltattare och annat drägg senast jag var där.

Okej, nedlagd så klart? Så du har varit där inne? Det såg ganska så igenbommat ut...
Citera
2008-07-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Menar ni inte gamla civilförsvarsbunkern?

Gallerdörr?

Ja det var en gallerdörr, dock rätt så låst. har legat ett hus framför dörren ser det ut som. Med tanke på all tegel som ligger och skräpar samt grusvägen som går dit från bostadsområdet.

Om ni gillar gamla hus osv skall ni besöka sthlm skärgård, finns en massa mindre "byar" av militära faciliteter som är igenbommat, finns även en massa hus på öarna med sängar och allt, bäddade är dom samt skåp finns det med. Står lite över allt på öarna. Finns även gamla båtar och bilar och sånt skräp, ser ut som att försvarsmakten bara har flyttat folket och låtit allt stå kvar för naturen att äta upp det. Mycket intressant.
Citera
2008-07-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Okej, nedlagd så klart? Så du har varit där inne? Det såg ganska så igenbommat ut...

Såg inte ut at ha varit använd på länge när jag var där... Det var nått år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in