Någon som vet vad som finns i rummet vid ullevimotet? har sökt och inte hittat någon tråd om det. Det finns spår utanför som upphör en bit ut. Min gissning är att det är någon typ av gammalt artilleribefästning, där man rullade ut spåren är riktade mot havet. Någon som har något bättre förslag?
Någon som vet vad som finns i rummet vid ullevimotet? har sökt och inte hittat någon tråd om det. Det finns spår utanför som upphör en bit ut. Min gissning är att det är någon typ av gammalt artilleribefästning, där man rullade ut spåren är riktade mot havet. Någon som har något bättre förslag?
Länken pekar mot den nya byggnaden där laborantskolan låg tidigare. Man kan undra varför den är "maskerad" på "Utsikt"
Enligt katalogen finns en Förskola Doktor Allards Gata Göteborgs Stad. Bedriver man hemlig dagisverksamhet månne
/h
Citat:
Ursprungligen postat av Grandma'
Någon som har mer information om följande, precis vid Lackarebäcksskolan i Mölndal på Frimärksgatan (sök på eniro.) Ligger 3-4 stora sammanlänkade lager utrymmen på en stor öppen yta (Precis vid skolan.) Var runt och kollade där häromkvällen, och följande ser inte ut att vara använt dom närmsta 5 åren iaf, helt öppet var det, med möjlighet att ta sig runt i 2 våningsplan samt källare med skyddsrum/pannrum osv, dock hade övervåningen brunnit. skulle vara intressant om någon satt på mer information om stället. // MVH