2008-05-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slyngling
Ingen göteborgare kan ha missat den stora grinden vid kungshöjd, där det ständigt strömmar ut varm luft. det ända man ser är en lång nerförsbacke som aldrig tar slut. hur kommer man in!!!?? det finns inget jag vill hellre än att sätta mej på en cykel och bara rulla ner!

Du cyklar ner helt enkelt.
Citera
2008-06-01, 11:34
Medlem
Slynglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Du cyklar ner helt enkelt.

man måste ju komma in genom grinden också...
Citera
2008-06-01, 19:12
Medlem
chuckberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slyngling
man måste ju komma in genom grinden också...
Dessutom en larmad grind till när backen planar ut.En fräck grej i tunneln är hissen som går rätt upp i källaren på televerkets gamla kåk.
Citera
2008-06-02, 20:30
Medlem
Stationshuset i Bohus förbereds för rivning nu. En del fönster och dörrar är utplockade.

Det finns en ny ödekåk intill E45 i Alafors. Ligger inte så långt från f.d. Walls Kiosk. Ska med största sannolikhet jämnas med marken.

Två intressanta objekt vid Brobacka nära Alingsås.
Citera
2008-06-02, 20:50
Medlem
vinylbruss avatar
Sista Chansen

Det rivs ju friskt vid vågmästarplatsen som de flesta säkert vet. Ett par kvarter ska rivas till förmån för nya lägenheter. Ett kvarter är redan jämnat med marken och nu står nästa på tur. Alla hyresgäster (2 secondhandbutiker, en möbelbutik, en restaurang, en matgrossist m.fl har redan flyttat ut. Allt står helt öppet och tyvärr helt trashat.

Men i alla fall så kanske nån tycker att det verkar intressant och i såna fall så är det dags att gå dit nu innan allt är borta. Mycket krossat glas och många skumma filurer där som samlar saker och lastar det i bilar. Finns en och annan uteliggare där. Var snäll mot dom.
Citera
2008-06-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinylbrus
Det rivs ju friskt vid vågmästarplatsen som de flesta säkert vet. Ett par kvarter ska rivas till förmån för nya lägenheter. Ett kvarter är redan jämnat med marken och nu står nästa på tur. Alla hyresgäster (2 secondhandbutiker, en möbelbutik, en restaurang, en matgrossist m.fl har redan flyttat ut. Allt står helt öppet och tyvärr helt trashat.

Men i alla fall så kanske nån tycker att det verkar intressant och i såna fall så är det dags att gå dit nu innan allt är borta. Mycket krossat glas och många skumma filurer där som samlar saker och lastar det i bilar. Finns en och annan uteliggare där. Var snäll mot dom.

För godhetens skull "TA med er en kamera eller digitalkamera och filma och lägg de på youtube" en liten del av göteborgs historia går om intet annars
Citera
2008-06-02, 21:42
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrogumman
För godhetens skull "TA med er en kamera eller digitalkamera och filma och lägg de på youtube" en liten del av göteborgs historia går om intet annars

Way ahead of you!

Någon timme gamla bilder (lite hullerombuller)
http://www.pixbox.se/alb815558

Stället är redan totaltrashat och fungerar dessutom som dumpningsplats för allsköns skit.
Citera
2008-06-02, 22:14
Medlem
vinylbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Way ahead of you!

Stället är redan totaltrashat och fungerar dessutom som dumpningsplats för allsköns skit.

Hehe. Tror jag såg dig smyga omkring med kamera där ikväll

Trevligt att du tagit en massa bilder. Av nån anledning har jag bara tagit ett par enstaka bilder när jag varit där
Senast redigerad av vinylbrus 2008-06-02 kl. 22:16.
Citera
2008-06-02, 22:17
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinylbrus
Hehe. Tror jag såg dig smyga omkring med kamera där ikväll

Jaså, var det ni som kom ut ur fönstret?

Noterade att någon tömt kassaskåpet
Citera
2008-06-02, 22:23
Medlem
vinylbruss avatar
Citat:
Jaså, var det ni som kom ut ur fönstret?

Noterade att någon tömt kassaskåpet

Lyckades på nåt vänster med konstycket att snitta upp handflatan på plåten när jag skulle ut

Men det gör inget nu när jag är nyrik

Hur som helst.. Det är väl mer som står på tur i det området. Antar att färggrossisten ska bort också. Och svartklubbarna på Odalgatan.
Citera
2008-06-03, 12:18
Medlem
xion1986s avatar
Citat:
Way ahead of you!

http://www.pixbox.se/pic_show_id20949070.html snygg bild
Citera
2008-06-03, 15:00
Medlem
vinylbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xion1986
http://www.pixbox.se/pic_show_id20949070.html snygg bild

Undrar om det är en uteliggare med teckningsskills som gjort den, då fotot är taget i ett rum där det låg en madrass på golvet och det där bordet fungerade som ett sängbord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in