2007-08-11, 00:19
Medlem
tjaboooos avatar
Ni får ursäkta att jag inte läser igenom tråden men är det nån som varit inne i ramberget och tagit bilder ?

Hört från en(mytoman) att några lastbilar skulle åkt in i ramberget för många år sen, kan det stämma ?
Citera
2007-08-11, 00:33
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Ni får ursäkta att jag inte läser igenom tråden men är det nån som varit inne i ramberget och tagit bilder ?

Tja, det finns flera anläggningar i Ramberget, så beroende på vilken du menar finns det säkert någon som tagit bilder. Jag har dock inte sett några här...

Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hört från en(mytoman) att några lastbilar skulle åkt in i ramberget för många år sen, kan det stämma ?

Mytomanen har säkert rätt, ställverkets huvudingång är stor nog att ta emot lastbilar.
Citera
2007-08-12, 19:13
Medlem
mikke1234s avatar
Friggagatan

Jag har sett att de börjat riva hus på friggagatan. Antar att det är flera hus som står tomma nu då jag sett många krossade rutor mot spårvagnsspåren?

Någon som varit inne eller någon som har info vad som skall byggas där ist?
Citera
2007-08-12, 21:48
Medlem
Nedgång till Teletunneln?

Vid Heden finns ett ställe. Södra vägen. Indisk restaurang bredvid. Korvkiosk mitt emot på andra sidan vägen.En skylt som säger: Utfart hela dygnet. Kollade inte så noga, men tror att det är Folksamhuset?

Ett garage. Men det roliga i kråksången är larmad (givetvis) men det står också att det behövs passerkort för att ta sig in. Huvudtunneln går väl under tror jag. Någon som vet mer?
Citera
2007-08-13, 00:53
Medlem
Koko-Kids avatar
Jag kanske missat något nu men är det ingen som har lust att sammanfatta allt detta o lägga dit några bilder, för jag kan inte några gångar eller något sånt. Skulle vara snällt.
Citera
2007-08-13, 01:45
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halou
Mytomanen har säkert rätt, ställverkets huvudingång är stor nog att ta emot lastbilar.
Är det måhända dörren som finns vid skroten ?
Citera
2007-08-13, 02:26
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Nedgång till Teletunneln?

Nej.

/capmac
Citera
2007-08-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Nej.

/capmac

Ok. Hörde någon säga att det finns en nedgång nära avenyn. Inte den då.
Citera
2007-08-18, 02:23
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Jag har sett att de börjat riva hus på friggagatan. Antar att det är flera hus som står tomma nu då jag sett många krossade rutor mot spårvagnsspåren?

Någon som varit inne eller någon som har info vad som skall byggas där ist?
Vad händer med porrklubbarna?
Citera
2007-08-20, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Vid Heden finns ett ställe. Södra vägen. Indisk restaurang bredvid. Korvkiosk mitt emot på andra sidan vägen.En skylt som säger: Utfart hela dygnet. Kollade inte så noga, men tror att det är Folksamhuset?

Ett garage. Men det roliga i kråksången är larmad (givetvis) men det står också att det behövs passerkort för att ta sig in. Huvudtunneln går väl under tror jag. Någon som vet mer?

Bara en gissning: Ligger inte den utgången på en ganska rak linje från den skumma teletunneln som börjar vid Örgryte hotell?
Citera
2007-08-20, 14:22
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
Vad händer med porrklubbarna?
Någon?
Citera
2007-08-20, 18:17
Medlem
Detta

Citat:
Ursprungligen postat av Lagsson
Det finns nergångar till det tunnelsystemet vid säve flygplats på hisingen. Stora underjordiska hangarer som nu är nedlagda är sammanlänkade med resten av GBGs tunnelsystem.

kan väl inte stämma??? Till vilken nytta skulle det borras dyra tunnlar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in