Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-10, 18:41
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
http://minfil.se/Z2o1Y0aeb9
Vad är det för fel på folk egentligen, ok att man är för åsiktsförtryck men att man inte skäms för att uttala sig om det i en tidning där alla kan läsa?

Har alltid undrat varför SD anses vara "odemokratiskt", vad menas egentligen med det?

Mycket bra agerat av C-politikern, även fast det bara är vad man i ett demokrati skulle förvänta sig. Får han kicken nu?

Haha ja jävlar, vilka stolpskott (inte de i mitten). Och jag ställer mig gång på gång samma fråga som dig, vad innebär "odemokratiskt"? Jag har fått uppfattningen om att det betyder ungefär; "De tycker inte som oss".

Eloge till Centern! Mycket bra agerat!
Citera
2012-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Delarge
SD och de mindre rumsrena nationella falangerna har förespråkat våld förr. Många här på flashback som sympatiserar med SD brukar hota invandrare osv. SD borde definitivt kunna förbjudas som en terroristorganisation.

Jag gillar din logik, med den logiken kommer vi inte ha ett enda parti i riksdagen eller någonstans. Vänstern skulle förövrigt vara de första att få lämna skeppet.
Citera
2012-10-10, 19:45
Medlem
Mufffs avatar
Mycket stort av Centern att stå upp här. Hur kan ett folkvalt parti bli portade från demokrativeckan? Helt sjukt att man år 2012 kan frysa ut ett av de större partierna i riksdagen röstmässigt bara för att deras ideologier skiljer sig. Fler partier borde sätta ner foten när man utesluter SD från injudningar, även om man avskyr vad partiet står för.
Citera
2012-10-10, 20:39
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
"Vi är inte bara otroligt lättkränkta, vi är kappvändare också!"

OnT: Det var väl bra att en representant för det bespottade "etablissemanget" tog SD i så ädelt och hjältemodigt försvar? Nu börjar vindarna vända! Valseger 2014?

Men visst. Naturligtvis är det fel att arrangera en "demokrativecka" och inte bjuda in ett demokratiskt valt parti, det håller jag med om trots att jag verkligen inte är något fan av SD.

Förresten är det otroligt underhållande att se alla gapa och skrika om brist på demokrati och yttrandefrihet - samtidigt som de öser galla över att folk uttrycker en åsikt, allt enligt yttrandefriheten. Ständigt samma visa. Man kräver att få något som man vill förvägra andra.

Håhåjaja.
Så om nån i C sticker ut och för en gångs skull gör en vettig sak så får man inte poängtera det för då är man kappvändare?

Vilka är det som gapar över brist på demokrati samtidigt som de öser galla över att folk uttrycker en åsikt? Har inte sett några exempel på det.
Citera
2012-10-10, 20:53
Medlem
Schizofrenens avatar
Äntligen lite ryggrad!

Dock är det skrämmande att SD inte bjöds in från början, en fruktansvärt åsiktsdiktatur.
Citera
2012-10-10, 21:21
Medlem
JackBlacks avatar
Sen när är SD inte ett demokratiskt parti?
Citera
2012-10-10, 21:35
Medlem
chrizps avatar
"Demokrati är en helig princip." tillåt mig garva
Citera
2012-10-10, 22:22
Medlem
njsdfs avatar
Uselt att SD inte skulle få deltaga, starkt av C att stå upp för demokratin som på senaste tiden mer och mer börjat likna en skendemokrati.
Citera
2012-10-10, 22:25
Medlem
Ner med SD upp med S. ''Sociala betala'' jajemän
Citera
2012-10-10, 22:47
Medlem
Malkizids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Jag gillar din logik, med den logiken kommer vi inte ha ett enda parti i riksdagen eller någonstans. Vänstern skulle förövrigt vara de första att få lämna skeppet.
Tja, säg det parti som inte har haft falanger som förespråkat våld förr. Vänstern och AFA är ju den mest uppenbara kopplingen, men sannolikt har varje parti haft våldsamma falanger om man gräver tillräckligt djupt. Det verkar ju uppenbarligen räcka med ett par våldsamma sympatisörer på Flashback för att klassas som "terroristorganisation".
Sanningen är förstås att det inte ska göras någon skillnad mellan parti och parti. Att hävda att SD är odemokratiskt på basis att "de har varit våldsamma förr" är bara ett svepskäl för att dölja vad som egentligen är problemet: att SD har "fel" typ av åsikter.
Det mest komiska är ju att den här särbehandlingen sker i demokratins och yttrandefrihetens namn.
Citera
2012-10-10, 23:48
Medlem
Många i denna tråd har frågat på vilka grunder SD kallas för odemokratiska. Jag har också många gånger undrat över varför folk kastat ur sig att SD är "odemokratiska", vilket de självklart inte är, men jag tror jag har ett svar på vad stollarna menar:

Fakta:
- SD tycker inte att alla människor i hela världen har rätt att bosätta sig i Sverige och kalla sig svenskar och bli försörjda av svenska skattebetalare.

Slutledning (av folk med låg IQ):
Eftersom SD inte tycker att alla 7 miljarder människor i världen har rätt att bo i Sverige och bli försörjda av svenska skattebetalare så tolkar vissa detta som att SD tycker att inte alla människor har SAMMA värde och därmed är SD odemokratiska.

Det är den pinsamma sanningen om varför iq-befriade människor kallar SD odemokratiska.
Senast redigerad av kattila-nila 2012-10-10 kl. 23:53. Anledning: felpost
Citera
2012-10-11, 00:32
Medlem
Späks avatar
Hatten av, Stefan Bergström!

Måtte partipiskan bli så mild som möjligt mot din rygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in