Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-09, 10:57
  #1
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
URSÄKTA OM DET ÄR MYCKET TEXT, men så blir det när man är förvirrad!

Bröt med en kille för ett cirka 1½ månad sedan. Vi hade träffats under ett gäng månader, men det kommer aldrig igång för han reste iväg, var rädd för att bli sårad igen efter sitt senaste förhållande, lite svineri från min sida (läs gammal tråd) och bla bla bla. Han kunde dessutom ses max 2 dagar i veckan på grund av fullspäckad fritid.
Vi blev under denna perioden väldigt, väldigt bra vänner i alla fall.

Den kvällen vi båda kom överens om att sluta träffas på det sättet sa han att han "kunde lätt bli kär i mig igen, vilket känns lite jobbigt med tanke på hur allt ser ut just nu." Det gjorde mig arg, vilket jag visade, för så säger man inte. Det skapar bara en massa onödiga tankar.

Jag hörde inte av mig på ett tag, för förut var det så att jag var väldigt tillgänglig, vilket han visste. Jag fanns alltid där, men har visat att nu är det verkligen inte är så längre. Så jag har tagit avstånd till honom. Men så började han höra av sig en massa, och vi har kontakt nu. Han skrev till en början "puss", men det gjorde inte jag så då slutade han. Vi har träffades förra veckan för att "hänga". Han tar sina chanser att röra mig, är väldigt närgången och ville som vanligt aldrig lämna mitt hem. Om han inte hade varit tvungen på grund av en familjegrej den kvällen hade han nog sovit över tror jag... Vilket hade känts sådär. Han vill även göra saker med mig, som om ett par veckor ska vi gå och se ett band vi båda gillar tillsammans, detta var på hans initiativ eftersom att jag inte vill föreslå något.

I helgen träffades vi ute, min kompis som var väldigt full visade ett sms på min telefon ifrån en snubbe jag träffade ute som ville möta upp mig för honom. Smset var töntigt skrivet så det var ett skämt från polarens sida, men jag såg direkt att han blev jättesvartsjuk. Sen framåt natten efter en lite jobbig händelse ringde han och undrade om jag och mina kompisar kunde komma till stället de skulle till. Jag sa nej av självklara skäl, för mitt ex sen ett år tillbaka befann sig där.

Men ja, som sagt, varför hör han av sig och vart leder detta tror ni? Jag vet inte vad jag ska ställa in mig på. Jag förväntar mig ingenting i framtiden, men vetifan om vi kan vara kompisar. Vi funkar för bra för det, skulle nog bara uppstå känslor igen från min sida. Vad vill han, helt enkelt...
Citera
2012-10-09, 11:54
  #2
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Inga åsikter???
Citera
2012-10-09, 12:03
  #3
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladykiller3.1
Inga åsikter???


Lugna dig människa, det har gått en timme

Frågan är mer vad du vill, det verkar på din text som att han tvingar sig på dig och du går med på det. Det är i detta läge rätt klart vad han vill, inte kladdar då jag på mina tjejkompisar.

Du verkar vara kluven, vill du ligga med honom någon gång/ ev. påbörja relation så är det bara att träffa han, annars hade jag tagit avstånd då jag inte tror att ni kan bli kompisar igen. Men jag vet inte hur du känner så berätta för oss
Citera
2012-10-09, 12:11
  #4
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Lugna dig människa, det har gått en timme

Frågan är mer vad du vill, det verkar på din text som att han tvingar sig på dig och du går med på det. Det är i detta läge rätt klart vad han vill, inte kladdar då jag på mina tjejkompisar.

Du verkar vara kluven, vill du ligga med honom någon gång/ ev. påbörja relation så är det bara att träffa han, annars hade jag tagit avstånd då jag inte tror att ni kan bli kompisar igen. Men jag vet inte hur du känner så berätta för oss
Otålig är mitt andranamn.

Ja alltså, anledningen till att jag som sagt tar avstånd är för att jag inte vill gå igenom det här igen om han fortfarande inte vet vad han vill. Han är väldigt konstig när det kommer till sånt här, eller rättare sagt oerfaren. Han ser inget fel i att träffa nån man haft ihop det lite med och umgås, och visst, det är väl inget fel med det så länge man håller det på en kompisnivå. Men han verkar lite för på för det?

Är mest rädd för att han försöker ha mig på kroken så han kan känna lite på det igen, fast tror inte han tänker så. Han vet hur ledsen jag har blivit när han gjorde såhär en gång innan. Han är en bra kille.

Jag var väldigt kär i honom innan och visst finns känslorna kvar. Om han skulle vilja ge sig in i detta igen och då till 100% så hade jag nog hakat på. Är lite kluven just nu dock...
Citera
2012-10-09, 12:29
  #5
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladykiller3.1
Otålig är mitt andranamn.

Ja alltså, anledningen till att jag som sagt tar avstånd är för att jag inte vill gå igenom det här igen om han fortfarande inte vet vad han vill. Han är väldigt konstig när det kommer till sånt här, eller rättare sagt oerfaren. Han ser inget fel i att träffa nån man haft ihop det lite med och umgås, och visst, det är väl inget fel med det så länge man håller det på en kompisnivå. Men han verkar lite för på för det?

Är mest rädd för att han försöker ha mig på kroken så han kan känna lite på det igen, fast tror inte han tänker så. Han vet hur ledsen jag har blivit när han gjorde såhär en gång innan. Han är en bra kille.

Jag var väldigt kär i honom innan och visst finns känslorna kvar. Om han skulle vilja ge sig in i detta igen och då till 100% så hade jag nog hakat på. Är lite kluven just nu dock...

Väldigt mycket, hur brukar dina andra killkompisar behandla dig? Hur skulle han göra om han skulle försöka "locka" tillbaka dig? Ungefär som han gör nu, går försiktigt fram men visar ändå ett intresse. Antar att han mest vill få reda på var du står.

Ärligt talat så tror inte jag att det kommer leda någonstans med denna killen, men det är svårt att avgöra över internet
Citera
2012-10-09, 12:44
  #6
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Väldigt mycket, hur brukar dina andra killkompisar behandla dig? Hur skulle han göra om han skulle försöka "locka" tillbaka dig? Ungefär som han gör nu, går försiktigt fram men visar ändå ett intresse. Antar att han mest vill få reda på var du står.

Ärligt talat så tror inte jag att det kommer leda någonstans med denna killen, men det är svårt att avgöra över internet
Du har nog rätt. Han var sån här förra gången också när han kom tillbaka efter resan och vi var tillbaka på 0 igen.

Nej det är ju det att han aldrig vågar satsa, han tror att ett förhållande innebär att jag måste underhållas och umgås med under 24 timmar dygnet runt (var så i hans förra förhållande).

Jag försöker fundera över hur jag skulle känna inför detta om jag inte hade varit/fortfarande är lite kär i honom. Han är hur go som helst, men rätt feg och konflikträdd. Men frågan är om jag ska låta detta lunka på som det gör nu (tror dock att det kommer göra mig lite galen) eller säga att vi inte borde träffas mer alls (blir svårt, gemensamma vänner plus att jag verkligen tycker om att vara med honom, plus att han blev skitledsen när jag föreslog det sist).
Citera
2012-10-09, 12:46
  #7
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Eller ska jag istället bjuda över honom hit under veckan eller nästa, se nån film och snacka och helt enkelt se hur det känns och se över situationen?
Citera
2012-10-09, 12:47
  #8
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladykiller3.1
Du har nog rätt. Han var sån här förra gången också när han kom tillbaka efter resan och vi var tillbaka på 0 igen.

Nej det är ju det att han aldrig vågar satsa, han tror att ett förhållande innebär att jag måste underhållas och umgås med under 24 timmar dygnet runt (var så i hans förra förhållande).

Jag försöker fundera över hur jag skulle känna inför detta om jag inte hade varit/fortfarande är lite kär i honom. Han är hur go som helst, men rätt feg och konflikträdd. Men frågan är om jag ska låta detta lunka på som det gör nu (tror dock att det kommer göra mig lite galen) eller säga att vi inte borde träffas mer alls (blir svårt, gemensamma vänner plus att jag verkligen tycker om att vara med honom, plus att han blev skitledsen när jag föreslog det sist).


Varför inte säga att klart och tydligt att du inte vill ha något förhållande men gärna fortsätter umgås? Fast det är stor risk att det blir konstig stämning om han tar det på fel sätt, fortsätter ni umgås så märker du efter ett tag hur det känns. If it's meant to be...
Citera
2012-10-09, 12:56
  #9
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Varför inte säga att klart och tydligt att du inte vill ha något förhållande men gärna fortsätter umgås? Fast det är stor risk att det blir konstig stämning om han tar det på fel sätt, fortsätter ni umgås så märker du efter ett tag hur det känns. If it's meant to be...
Det är väl mest för att jag fortfarande inte är helt säker på vad han vill, och anledningen till det är nog för att han inte heller vet. Eller så vet han, och jag behöver bara fråga. Men jag vågar nog varken fråga eller säga att jag inte vill ha nåt i framtiden. Har nog fortfarande för mycket känslor för det, tyvärr.
Citera
2012-10-09, 13:02
  #10
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladykiller3.1
Det är väl mest för att jag fortfarande inte är helt säker på vad han vill, och anledningen till det är nog för att han inte heller vet. Eller så vet han, och jag behöver bara fråga. Men jag vågar nog varken fråga eller säga att jag inte vill ha nåt i framtiden. Har nog fortfarande för mycket känslor för det, tyvärr.


Det är väl inte så mycket att älta? Han vill ju tydligen vara mer än bara kompisar. Som jag ser det finns det tre lägen en relation kan vara i. Att man är i en kärleksrelation, kompisrelation eller att man inte har någon relation. Bara att välja vad du vill ha.

När du säger att du inte vet om du ska inleda en relation, är det för att du inte vågar eller för att du är rädd för att bli sårad? Ni måste ju inte vara superseriös i början, ni kan ju bara hänga och ha lite sex osv, behöver inte vara så himla uppspikat.
Citera
2012-10-09, 13:11
  #11
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Det är väl inte så mycket att älta? Han vill ju tydligen vara mer än bara kompisar. Som jag ser det finns det tre lägen en relation kan vara i. Att man är i en kärleksrelation, kompisrelation eller att man inte har någon relation. Bara att välja vad du vill ha.

När du säger att du inte vet om du ska inleda en relation, är det för att du inte vågar eller för att du är rädd för att bli sårad? Ni måste ju inte vara superseriös i början, ni kan ju bara hänga och ha lite sex osv, behöver inte vara så himla uppspikat.
Fan, klart det vore helt underbart att inleda en kärleksrelation med honom. Dela kärlek med en bästa vän är väl vad alla vill. Men jag är rädd för att det ska rinna ut i sanden igen, och alltså bli sårad. Men sen så vågar jag nog inte heller, antagligen på grund av rädslan för att bli just sårad. Jag är väldigt svart eller vit, han föredrar gråzoner. Det har jag i alla fall fått bilden av.

Så det finns inte en chans att han är på för att behålla mig som en vän, och bara det? Han är liksom en sån där genomtrevlig och go kille, då kanske man gör som han gör.
Citera
2012-10-09, 13:20
  #12
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladykiller3.1
Fan, klart det vore helt underbart att inleda en kärleksrelation med honom. Dela kärlek med en bästa vän är väl vad alla vill. Men jag är rädd för att det ska rinna ut i sanden igen, och alltså bli sårad. Men sen så vågar jag nog inte heller, antagligen på grund av rädslan för att bli just sårad. Jag är väldigt svart eller vit, han föredrar gråzoner. Det har jag i alla fall fått bilden av.

Så det finns inte en chans att han är på för att behålla mig som en vän, och bara det? Han är liksom en sån där genomtrevlig och go kille, då kanske man gör som han gör.


Nu vet jag ju inte hur du är/ vad du har upplevt men varför inte prova att umgås med han ett tag då, han kommer ju förmodligen köra sin "move" och då är det väl bara att hänga på? Ni behöver ju inte säga att ni älskar varandra på en gång, utan mer vara kk i början och sedan se vart det leder? Jag vet inte...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback