Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-09, 09:34
  #1
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur företag kan tjäna pengar när de skickar kläder till utlandet eller andra ställen som de fått av folk som skänker.

Någon som vet hur detta fungerar mera grundligt?

Nyfiken

Tack
Citera
2012-10-09, 09:40
  #2
Avstängd
barkborrens avatar
Kläderna har de fått till skänks och dessa säljer de sedan i utlandet, att de skulle skänkas bort i utlandet är bara skitsnack (finns något undantag) de som tror något annat är inte bara naiva de är till och med tröga i huvudet.
Citera
2012-10-09, 20:06
  #3
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Jag förstår inte riktigt hur företag kan tjäna pengar när de skickar kläder till utlandet eller andra ställen som de fått av folk som skänker.

Någon som vet hur detta fungerar mera grundligt?

Nyfiken

Tack

Kläderna säljs ofta i secondhand butiker utomlands, Att det går till behövande i andra länder är bara bluff
Citera
2012-10-09, 21:47
  #4
Medlem
Foerfattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godfathers
Jag förstår inte riktigt hur företag kan tjäna pengar när de skickar kläder till utlandet eller andra ställen som de fått av folk som skänker.

Någon som vet hur detta fungerar mera grundligt?

Nyfiken

Tack

Hur kan du inte se en affärsmöjlighet?

Om jag ger dig något du kan sälja relativt enkelt för ett hyfsat pris, hur kan du då INTE tjäna pengar?

Speciellt om saken jag ger dig kommer konstant och i stora mängder, som faktiskt bortskänkta kläder gör. Detta är faktiskt en ypperligaffärsidé, var inte allt för länge sedan jag fick en lapp där dem skrev ungefär.

"Den 10 maj så hämtar vi upp gamla kläder utanför eran port vid 09.00, bla bla bla." helt ypperligt för mig som hade massa gamla kläder (Märkeskläder, kostymer, urtvättade jeans m.m) liggandes hemma. Simpelt men ack så lätt tjänade pengar.

Dem behöver inte ens sälja dem dyrt. Tänk en lastbil fullpackad med klädesplagg och priser mellan 10-100 kronor per plagg, blir en jävla massa pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback