2013-03-19, 06:57
Medlem
Metrioids avatar
Pia Liljeblad Ryberg tillerkänns ersättning av allmänna medel med 195 211 kr. Av beloppet avser 39 042 kr mervärdesskatt. Kostnaden för försvaret ska stanna på staten.

Sten-Åke Karlsson tillerkänns ersättning av allmänna medel med 334 079 kr. Av beloppet avser 66 816 kr mervärdesskatt. Kostnaden för försvaret ska stanna på staten.

Jag blir så arg att jag går av på mitten. Väl spenderade skattepengar eller vad????

Mitt förtroende för detta rättsystem har nu helt uppfört, hoppas GM går på fel gubbar nästa gång, enda sättet att få stopp på psykopaterna.
Senast redigerad av Metrioid 2013-03-19 kl. 07:20.
Citera
2013-03-19, 07:25
Bannlyst
Ja där har du en sak till, ersättning till mördare och advokater. Vore jag polis och eller åklagare hade jag bytt jobb dom hade ju rätt folk dom är mördare och sadister Fyy. fan !!

Hoppas dom tar "Tysken" nästa mord han är sjukast.
Citera
2013-03-19, 17:45
Medlem
Den här domen är fruktansvärt upprörande,ja,den är fan inte klok.Lite förvarnade har vi ju blivit av [Rougthuoube[ innan.Kan inte tänka mig annat än att åklagaren överklagar till hovrätten,om han inte gör det så begår han tjänstefel.
Kom en annan upprörande Dom idag från Vänersborgs tingsrätt om mannen som blev misshandlad,rånad,våldtagen och nästan mördad,löjligt låga straff,blivit lite mer uppmärksammat i media
dock.Kanske lite OT,men jag undrar lite varför tingsrätterna i trestad så ofta friar eller dömer till löjligt låga straff.Det här är personer med återkommande brottslighet och de kommer undan varje gång med villkorligt och kontakt med frivården i Vänersborg.
Är väl inte ett sådant samhälle vi vill ha?
Citera
2013-03-19, 19:50
Medlem
men tror tingsrätten att mikael johannson gjorde självmord med yxa kniv på sig själv och brännt ner huset ? fi fan har dem blivit mutade domaren och allihopa där . mörda någon och få pengar som belöning . trots att dem tidigare är skrivna för olika vapenbrott,inbrott m.m.
Citera
2013-03-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Den här domen är fruktansvärt upprörande,ja,den är fan inte klok.Lite förvarnade har vi ju blivit av [Rougthuoube[ innan.Kan inte tänka mig annat än att åklagaren överklagar till hovrätten,om han inte gör det så begår han tjänstefel.
Kom en annan upprörande Dom idag från Vänersborgs tingsrätt om mannen som blev misshandlad,rånad,våldtagen och nästan mördad,löjligt låga straff,blivit lite mer uppmärksammat i media
dock.Kanske lite OT,men jag undrar lite varför tingsrätterna i trestad så ofta friar eller dömer till löjligt låga straff.Det här är personer med återkommande brottslighet och de kommer undan varje gång med villkorligt och kontakt med frivården i Vänersborg.
Är väl inte ett sådant samhälle vi vill ha?

Tror inte det är domstolarna som är den felande länken. De är höga beviskrav för att kunna fälla, vilket iofs är bra, för att oskyldiga inte ska dömas. Jag tror snarare felet ligger hos polisen som gör för dåliga utredningar och inte lyckas få fram tillräcklig och bra bevisning.
Citera
2013-03-20, 17:22
Medlem
Det är ju tack vare mamman som mördarna nu går lösa. Först sätta dit dom och sedan dra tillbaks sitt vittnesmål. Man kan ju dock ana varför ungen blev som han blev när man ser henne...
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374559_10151491711037439_946840857_n.jpg
Citera
2013-03-20, 17:33
Medlem
Verkar vara en ytterst skumt gång i denna familj och krets. Mamman har skapat en grupp på Facebook som heter Emil där hon sedan lagt till sin son som medlem(modern var ju den son satte dit han). Han har sedan lagt till Jutta som medlem och har även ändrat sitt efternamn till Malm, samma som Jutta. Har de gift sig? Allting skriker husvagnsparkering in absurdum. Brodern till DS skriver för övrigt på FaceB att alla som snackar skit om hans familj på FlashB ska ringa honom så kommer han ut på en gång.......
Citera
2013-03-20, 17:43
Medlem
Om det är brodern jag tänker på så gör han det han var bra på.. Iallafall på 90 talet. Trakasserar, misshandlar och hotar folk. Hur han är idag vet jag inget om. Inte sett eller hört nånting på säkert 15 år av.
Tycker synd om personerna runt omkring g-männen...
Citera
2013-03-20, 22:59
Medlem
Metrioids avatar
Jag tror att om polisen hade fått bestämma så hade vi haft 2 psykopater inspärrade just nu. Det känns som om polisens bevisbörda ligger på en realistisk nivå jämfört med Uddevalla tingsrätt. Det är lätt att skylla på att polisen inte hade tillräckliga resurser när en hel tingsrätt sitter och blundar( Det skulle ju faktiskt kunna vara så att TW var medskyldig så då väljer vi att fria alla), och då kommer den nya lagen om "i samförstånd" att vara helt verkningslös fast det är bvisat att i alla fall 2 var där.
Citera
2013-03-21, 01:59
Bannlyst
Jag antar att alla som uttalar sig här antingen varit på rättegången eller läst protokollet?

Jag känner ingen av de inblandade eller bor i kommunen. Var brister bevisen och varför anklagar dom inte Brottsoffrets ex som uppmanade/ startade denna dödsmisshandel??

Tatuerade småglin wannabes är vad dom är dessa Gm!

Vad jag har läst mig till var Bo en svensk missbrukare är en missbrukares liv mindre värt?

I vilket fall speciellt Tysken som skriven hos mamma han är 34 år är en tickande bomb kan jag kan läsa mig till.
Senast redigerad av Bejrut 2013-03-21 kl. 02:16. Anledning: mer ilska
Citera
2013-03-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Jag tror att om polisen hade fått bestämma så hade vi haft 2 psykopater inspärrade just nu. Det känns som om polisens bevisbörda ligger på en realistisk nivå jämfört med Uddevalla tingsrätt. Det är lätt att skylla på att polisen inte hade tillräckliga resurser när en hel tingsrätt sitter och blundar( Det skulle ju faktiskt kunna vara så att TW var medskyldig så då väljer vi att fria alla), och då kommer den nya lagen om "i samförstånd" att vara helt verkningslös fast det är bvisat att i alla fall 2 var där.

Jaha, du menar att det är helt i sin ordning att döma två personer för mord och grov mordbrand bara genom att det är konstaterat att de varit vid huset? Du tycker inte att det är nödvändigt med bevis som faktiskt visar att, eller gör det synnerligen troligt, att det var de som mördade BO och dessutom eldade upp huset? Om en person blir mördad på ICA samtidigt som du är där inne är det helt i sin ordning att du blir dömd för mord just bara för att du var på platsen?

Njae, jag störs extremt på att dem inte fälldes, men tycker samtidigt att det ur rättssäkerhetsaspekten är oerhört viktigt att det finns bevis som binder till varje gärning. Vad är det som säger att det inte rent teoretiskt skulle kunna vara TW som mördat honom? och att EH och DS skyddar henne? Ett konstaterande att man varit på plats är inte det samma som man utfört en viss gärning. Ett annat bekymmer är ju att rättsläkaren inte ens till 100% kan konstatera dödsorsak. Dvs, det är inte 100% säkert att det var mord.
Citera
2013-03-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag antar att alla som uttalar sig här antingen varit på rättegången eller läst protokollet?

Jag känner ingen av de inblandade eller bor i kommunen. Var brister bevisen och varför anklagar dom inte Brottsoffrets ex som uppmanade/ startade denna dödsmisshandel??

Tatuerade småglin wannabes är vad dom är dessa Gm!

Vad jag har läst mig till var Bo en svensk missbrukare är en missbrukares liv mindre värt?

I vilket fall speciellt Tysken som skriven hos mamma han är 34 år är en tickande bomb kan jag kan läsa mig till.

Med tanke på att åklagaren yrkade rättspsykiatrisk vård för EH får vi väl iaf antaga att han är långt ifrån att ha alla hästar hemma i stallet. För rättspsyk krävs det ordentligt med mental sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in