2012-10-06, 21:46
Medlem
ganglere2s avatar
En hona, kvinna alltså kan få en avkomma åt gången. Iaf bli dräktig bara en gång i sänder så att säga. Med en man, hane varje gång.
En hane däremot kan göra många honor dräktiga på en gång.

Det är rent biologiskt. Våra åsikter i ämnet grundar sig i biologin. Medvetet eller omedvetet.

Sedan så anser inte jag att en hane ska ha massor av honor för det.
Citera
2012-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
Jag finner det där lite intressant. Är kille själv men har aldrig brytt mig om hur många kukar en tjej har tagit (vems kukar kan dock ha betydelse). Det är inte direkt så att jag tycker om att vispa grädde.... Men det finns ju något som heter dusch? Visst, jag vill inte ha något stadigt med en tjej som verkar vara sexmissbrukare, men annars kunde jag inte bry mig mindre om hennes knullhistorik.

Tänk hur många som har bajsat i vattnet du dricker?....

Visst finns det dusch och att ha varit med många behöver inte betyda könssjukdomar eller så, men får en bild i huvudet av hur många det är. Har en tjej varit med 50-60 killar under sitt liv tänker jag "najs, 3 klassrum har satt på dig" ungefär. Är sällan på krogen längre så det hamnar inte många ONS hos mig, men jag klassar fortfarande en person som knullar runt mycket utanför förhållanden som slampor.

Sen skrev jag också om att jag förlorar respekt för en sådan person, hade jag inlett ett förhållande med någon och får sedan reda på antal partners så skulle jag ha väldigt svårt att lita på personen. Vad säger att hon inte skulle tröttna på mig snabbt? Vill heller inte att min flickvän ska ha varit med halva staden jag bor i. History has a way of repeating itself.

Och vad skulle jag trolla om? Eller vad menar du med spoilersarna?
Citera
2012-10-06, 21:47
Medlem
gavlips avatar
Det hänger ihop med biologin. För kvinnor räknas kvalitet eftersom investerar mycket i en avkomma. För män räknas kvantitet eftersom en man kan göra massvis med kvinnor på smällen.

En kvinna som knullar med många kan inte ta vara på sig själv och hitta sig en stabil man, utan blir påknullad av en massa random personer.

En man som knullar många är så förträfflig att han lyckas med bedriften att knulla så många.
Senast redigerad av gavlip 2012-10-06 kl. 21:49.
Citera
2012-10-06, 21:50
Medlem
Den manliga sexualiteten är promiskuös till sin natur och den kvinnliga sexualiteten selektiv (i denna framställning avstår jag från att utveckla varför). Detta skapar en högre efterfrågan än det finns utbud vilket leder till konkurrens (undantag gäller för ett litet antal män med mycket hög social status / makt). Detta skapar en frustration och är sannolikt (i extremfall) en förklaring till att våld mellan hannar främst uppstår i miljöer där de tävlar mot varandra om att bli valda av honorna. För tjejer finns sex tillgängligt överallt och närsomhelst. Ingen konkurrens. Överflöd råder.

Som en följd av denna fundamentala skillnad är det fullkomligt naturligt för män att känna avundsjuka då det visar sig att flickvännen låtit sig domineras och besudlas genom korta/ytliga kontakter i denna miljö.

Slutsats: Det är alltså INTE samma sak om en man knullat runt som om en kvinna gjort detsamma, detta p g a att den manliga och kvinnliga sexualiteten har olika förutsättningar.
Citera
2012-10-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fyller ingen funktion i betydelsen att det inte finns någon anledning att hoppas på livslånga och lyckliga barnalstrande äktenskap, och därmed att försöka hitta lämpligast möjliga kvinna för det?
Fyller ingen funktion eftersom vi idag har väldigt mycket sex med preventivmedel. Därmed finns ingen anledning för en kvinna att vara kräsen.
Citera
2012-10-06, 22:04
Medlem
birgerburgers avatar
En otroligt vanlig fråga, men tyvärr verkar ingen vara intresserad av att ta in förklaringen:
Män som varit med många kvinnor är attraktiva för kvinnor
Kvinnor som varit med få män är attraktiva för män.

Innan någon svagbegåvad börjar dilla om "så där tänker inte jag alls" så är det viktigt att komma ihåg att hur du tänker är totalt irrelevant för att beskriva tendenser inom en större population. Förmodligen är du då inte heller av uppfattningen kvinnor som legat runt är slampor, vilket gör att du egentligen motsätter dig hela frågeställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Fyller ingen funktion eftersom vi idag har väldigt mycket sex med preventivmedel. Därmed finns ingen anledning för en kvinna att vara kräsen.

Visst är det så, men människans sexualitet är medfödda instinkter och inte resultat av rationella resonemang. Partnerval avgörs på några sekunder, sedan kan det dock ta längre tid att formulera svepskälen till varför vi valde som vi gjorde.
Senast redigerad av birgerburger 2012-10-06 kl. 22:07.
Citera
2012-10-06, 22:07
Medlem
Va fan.. Är det här lunarstorm eller?
Jävla löjlig diskussion.
Citera
2012-10-06, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supraa
"Ett lås som man kan låsa upp med många nycklar är ett dåligt lås, en nyckel som du kan låsa upp många olika lås med är däremot en bra nyckel". -Om du tänker lite så förstår du att citatet har ett djupare budskap
Lås=fitta
Nyckel=kuk

T.o.m en raketforskare som jag fattade med ditt "djupa" budskap
Citera
2012-10-06, 22:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik

Jag förstår inte hur du menar. Har äktenskap en annan funktion än en tillfällig förbindelse? Om äktenskap har en annan funktion än en tillfällig förbindelse, så finns det all anledning välja på ett sätt för tillfälliga förbindelser och ett helt annat för äktenskap. Det vore till och med riktigt konstigt om denna skillnad i funktion inte skulle påverka partnervalet.
Citera
2012-10-06, 22:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
En otroligt vanlig fråga, men tyvärr verkar ingen vara intresserad av att ta in förklaringen:
Män som varit med många kvinnor är attraktiva för kvinnor
Kvinnor som varit med få män är attraktiva för män.

Innan någon svagbegåvad börjar dilla om "så där tänker inte jag alls" så är det viktigt att komma ihåg att hur du tänker är totalt irrelevant för att beskriva tendenser inom en större population. Förmodligen är du då inte heller av uppfattningen kvinnor som legat runt är slampor, vilket gör att du egentligen motsätter dig hela frågeställningen.

Visst är det så, men människans sexualitet är medfödda instinkter och inte resultat av rationella resonemang. Partnerval avgörs på några sekunder, sedan kan det dock ta längre tid att formulera svepskälen till varför vi valde som vi gjorde.

De killar som invänder mot uppdelningen verkar inte vara intresserade av kvinnor annat än som slampor. Det som behövs för att övertyga att en uppdelning är felaktig är att det kommer ett gäng 70-åriga män hit som skriver om sina 40-50 lyckliga år i äktenskap med slampor. Jag skulle till och med kunna nöja mig med att det kommer hit en man som varit lyckligt gift i 10 år med en slampa för att erkänna att jag kanske varit för drastisk.
Citera
2012-10-06, 22:59
Medlem
Kvinnor som ligger runt är för en del män oattraktivt. Män som ligger runt är för samma män likgiltigt eftersom de inte utgör någon potentiell partner ändå. Därför får kvinnan stämpeln medan mannen ingen stämpel alls.
Citera
2012-10-06, 23:03
Medlem
Honor vet alltid att de är mamman till sitt barn, en hane kan inte vara helt säker om inte DNA:at testas.

Det är alltså viktigare för en hane att honan inte slampar runt som en hora för då ökar risken att hanen inte är farsa till det eventuella barnet. En hane har alltså mycket större orsak att ogilla en honas slamperi än vad en hona har om en hane är player.

Dessutom dras honor till hanar som har många honor efter sig, för det signalerar att hanen är duglig.

Vi är alla slavar under vår biologi hur mycket vi än vill motbevisa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in