2012-10-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Visst. Allt är möjligt. Men i genomsnitt är det ingen klok strategi att tro att man kan "beat the odds", särskilt om man satsar nästan allt man har. För varje som lyckas finns det många fler som ångrar sig.

Vet du detta av egen erfarenhet, eller?
Citera
2012-10-08, 04:36
Medlem
Allharjarins avatar
Därför att mannen tar, och kvigan mottager.
Citera
2012-10-08, 09:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vet du detta av egen erfarenhet, eller?

Nä, jag är ju inte massor av personer. Däremot har jag länkat till artiklar som beskriver forskning som visar att kvinnor med många tidigare sexpartners oftare skiljer sig och är otrogna än kvinnor med färre och helst inga tidigare sexpartners.
Citera
2012-10-08, 11:14
Bannlyst
Har ingenting med människovärde att göra men av någon anledning när det kommer till detta ämne så är alla likhetsfeminister....

Män kan givetvis inte vara slampor, vi har olika biologiska roller när det kommer till sex, män ska sprida, kvinnor ska vara selektiva.

Sen är det givetvis som så att vi ser upp till sådant som är svårt och ser ner på sådant som är lätt, en man som ligger har alltid någon typ av skill, en kvinna som ligger runt behöver bara sakna ett nej i sitt vokabulär, det finns ingenting i det beteendet att se upp till helt enkelt.
Citera
2012-10-08, 11:52
Medlem
shoreditchs avatar
Har inte det här ändrats?

Det är väl inte så många som ser upp till män som knullar runt? Möjligen på gymnasiet. Men i vuxen ålder är det knappast något eftersträvansvärt att hoppa mellan olika sängar oavsett om man är man eller kvinna. Är det inte så att de som inte knullar runt ser ner på alla som gör det och skvallrar lite om att de minsann bara försöker fylla tomrummet i sina liv? Runtknullare är patetiska och tragiska liksom. Även om män möjligen inte ses som billiga så är det inget man ser man blida ögon på.

Eller har jag fel?
Citera
2012-10-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Nä, jag är ju inte massor av personer. Däremot har jag länkat till artiklar som beskriver forskning som visar att kvinnor med många tidigare sexpartners oftare skiljer sig och är otrogna än kvinnor med färre och helst inga tidigare sexpartners.

Om jag skall utgå ifrån mig själv så är jag väl undantaget som bekräftar regeln då.
Citera
2012-10-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoreditch
Har inte det här ändrats?

Det är väl inte så många som ser upp till män som knullar runt? Möjligen på gymnasiet. Men i vuxen ålder är det knappast något eftersträvansvärt att hoppa mellan olika sängar oavsett om man är man eller kvinna. Är det inte så att de som inte knullar runt ser ner på alla som gör det och skvallrar lite om att de minsann bara försöker fylla tomrummet i sina liv? Runtknullare är patetiska och tragiska liksom. Även om män möjligen inte ses som billiga så är det inget man ser man blida ögon på.

Eller har jag fel?

För en man är sexuell frihet bland den högsta status man kan ha. Utått sett syns denna vitalitet tydligast om man utnyttjar den till att ligga ofta, och med många attraktiva kvinnor. Det handlar alltså inte om själv liggkvoten, denna kan ju fyllas ut med prostituerade och pomperiposser, utan snarare kapaciteten.
Citera
2012-10-08, 18:12
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
För en man är sexuell frihet bland den högsta status man kan ha. Utått sett syns denna vitalitet tydligast om man utnyttjar den till att ligga ofta, och med många attraktiva kvinnor. Det handlar alltså inte om själv liggkvoten, denna kan ju fyllas ut med prostituerade och pomperiposser, utan snarare kapaciteten.

Sexuell frihet är liktydigt med att doppa kuken så ofta man får tillfälle?

Jag håller inte med om att promiskuitet är höjden av status. Inte alls. Jag tycker mig höra tongångar att män som ständigt knullar på nya kvinnor faktiskt är jävligt sorgliga. Hur snygga kvinnorna än må vara. I en del fall kan det säkert handla om en slags avundsjuka men det är inte alldeles otroligt att man i vuxen ålder tycker att ett sådant beteende tyder på en inre tomhet. På gymnasiet var det kanske coolt att vara knullkung men inte när man är vuxen.
Citera
2012-10-08, 20:09
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoreditch
Sexuell frihet är liktydigt med att doppa kuken så ofta man får tillfälle?

Jag håller inte med om att promiskuitet är höjden av status. Inte alls. Jag tycker mig höra tongångar att män som ständigt knullar på nya kvinnor faktiskt är jävligt sorgliga. Hur snygga kvinnorna än må vara. I en del fall kan det säkert handla om en slags avundsjuka men det är inte alldeles otroligt att man i vuxen ålder tycker att ett sådant beteende tyder på en inre tomhet. På gymnasiet var det kanske coolt att vara knullkung men inte när man är vuxen.

Det gör inte mycket hur promiskuös du än vill vara, själva poängen är att dessa män med otrolig kapacitet att erövra tjejer kommer att ta din drömtjej framför näsan på dig.
Citera
2012-10-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Det gör inte mycket hur promiskuös du än vill vara, själva poängen är att dessa män med otrolig kapacitet att erövra tjejer kommer att ta din drömtjej framför näsan på dig.

Du har beskrivit att du känner avund mot dessa män, så du drömmer alltså om att vara en man som tar andra mäns drömtjejer framför näsan på dem. Vad är det i detta som ger ditt liv mening egentligen? Jag förstår verkligen inte. Har du inga andra mål eller kan göra något annat som kan göra att du mår bra?
Citera
2012-10-08, 20:31
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120

Det gör inte mycket hur promiskuös jag än vill vara? Va?

Poängen är alltså att de kan göra det. Knulla på vem som helst. Okej. Men ändå, vad tänker man om män som beter sig så? Snor drömtjejer som de knullar några gånger innan de kastar bort dem och drar vidare. Eftersträvansvärt eller sorgligt? Jag vet inte. Hur många män är det som verkligen har möjligheten att sätta på vem de vill närsomhelst?

Många av oss vanliga dödliga har legat runt utan att för den skull vara home wreckers som snor andras brudar. Kommer man upp i åldern lägger man av. Ledsnar. Vill ha något mer beständigt. Jag bryr mig ärligt inte om hur andra lever men jag säger bara vad jag hör andra uttrycka. Att runtknullande män inte står särskilt högt i kurs utan snarare ses som trasiga och löjliga.
Citera
2012-10-08, 22:19
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Du har beskrivit att du känner avund mot dessa män, så du drömmer alltså om att vara en man som tar andra mäns drömtjejer framför näsan på dem. Vad är det i detta som ger ditt liv mening egentligen? Jag förstår verkligen inte. Har du inga andra mål eller kan göra något annat som kan göra att du mår bra?

Jag har massor av saker som får mig att må bra, alla typer av utmaningar och moment då jag besegrar egna rädslor är väldigt euforiska. Sex är inte så viktigt för min del utan det är själva tävlingsmomentet som jag älskar och när man gillar att tävla i allt så gillar man självklart att vinna i allt som man gör, även när det gäller tjejer. Jag kan erkänna att jag är långt från botten och långt från toppen jämfört med andra män i min ålder när det gäller kvinnor, men man vill ju nå toppen så länge hjärnan kan lära sig nya saker.

Det jag inte drömmer om är att bli rik, äga en lyxbil och stor jävla villa. Var och en med sina egna ytliga mål antar väl jag, jag har en mer långsiktlig mål att bilda familj om typ 10 år när jag är 35 och då förhoppningsvis med drömtjejen, att knulla runt är inte en långsiktig plan så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in