2012-10-06, 20:52
Medlem
GlennyGlimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Kanske för att män måste "kämpa" för att få ligga medan kvinnor inte ens behöver lyfta ett finger?
Ligger mycket i det du säger.
För en man är det en prestation att ha lägrat många kvinnor. Något som ses på med avund av andra män.
En kvinna som ligger med många män ses som mindre selektiv när det handlar om att "tacka ja".

Detta grundar sig i en djupare insikt om att män måste vara så säkra som möjligt över att avkomman är hans egen. Det är dessvärre ett problem med en promiskuös kvinna.
Citera
2012-10-06, 20:59
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Vilka sjuka teorier ni har!

1: Män och kvinnor har lika stor sexlust, men det kan variera individuellt. Många kvinnor har ex mycket större sexlust än deras män.

2: Från början spelade graviditerna mindre roll för sexlivet eftersom det fanns örter och grönsaker som fungerade preventivt.
Man kunde även göra egna pessar eller framkalla abort.

3: Kvinnor blir inte slappa av att ha ett rikt sexliv, tvärtom!
Ju mer kvinnan ligger, desto starkare blir musklerna som är involverade!

4: Att kvinnorna nu ändå är återhållsamma i vissa lägen kan förklaras genom att kika lite på religions och samhällshistorien för de senaste 1000 åren.
Citera
2012-10-06, 21:01
Medlem
Missingno.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kondomjocke
Har funderat på en sak. Om en kvinna i dagens samhälle är sexuellt aktiv med många olika personer och öppen med det får hon "horstämpel". Om en kille gör samma sak får han inte samma stämpel.

Varför är det så? Är det för att kvinnor fortfarande anses vara mindre värda?

Vad tror ni?
Jag tror att kvinnor vill åt de män som legat runt mest för att de ska få känna att de också kan få den där killen som alla andra kvinnor velat åt. Medan män däremot inte är lika brydda vem dom ligger med men tycker att det är lite extra speciellt när de kommit åt en kvinna som ingen annan lyckats med. Alltså en man som ligger runt är mer attraktivt för en kvinna än en kvinna som ligger runt är för en man. Detta förklarar i och för sig inte varför kvinnor får en "horstämpel" och inte män. Jag personligen hade aldrig kunnat tänka mig att ha en tjej som legat runt inte för att jag har något emot dem(har inget emot män som ligger runt heller) snarare att de helt enkelt inte skulle passa mig.
Citera
2012-10-06, 21:07
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
En man som är lössläppt kallas horkarl, och jo en sådan man får dåligt rykte om sig.

Det är inte sant. Bara därför att du personligen ogillar män som erövrar många kvinnor så betyder det inte att de får dålig rykte av samhället i övrigt.
Citera
2012-10-06, 21:10
Medlem
GlennyGlimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
Jag tror att kvinnor vill åt de män som legat runt mest för att de ska få känna att de också kan få den där killen som alla andra kvinnor velat åt. Medan män däremot inte är lika brydda vem dom ligger med men tycker att det är lite extra speciellt när de kommit åt en kvinna som ingen annan lyckats med. Alltså en man som ligger runt är mer attraktivt för en kvinna än en kvinna som ligger runt är för en man. Detta förklarar i och för sig inte varför kvinnor får en "horstämpel" och inte män. Jag personligen hade aldrig kunnat tänka mig att ha en tjej som legat runt inte för att jag har något emot dem(har inget emot män som ligger runt heller) snarare att de helt enkelt inte skulle passa mig.
Du är nog inne på rätt spår där.
En kille som legat runt med många tjejer verkar på något sätt vara mer attraktivt för kvinnor. "Han som fått alla dom där andra tjejerna vill ha just lilla mig", verkar dom tycka.
Citera
2012-10-06, 21:15
Avslutad
Ett lås som går att låsa upp med många olika nycklar är ett skitlås.
En nyckel som kan låsa upp många lås däremot, det är en riktigt bra nyckel.
Citera
2012-10-06, 21:17
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Själv blir jag äcklad av tanken av hur många personer en tjej varit med, vill inte dela hål med 100 kukar. Tappar respekt för personen och att det antagligen inte är en person man kan lita på.
Jag finner det där lite intressant. Är kille själv men har aldrig brytt mig om hur många kukar en tjej har tagit (vems kukar kan dock ha betydelse). Det är inte direkt så att jag tycker om att vispa grädde.... Men det finns ju något som heter dusch? Visst, jag vill inte ha något stadigt med en tjej som verkar vara sexmissbrukare, men annars kunde jag inte bry mig mindre om hennes knullhistorik.

Tänk hur många som har bajsat i vattnet du dricker?....

Citera
2012-10-06, 21:20
Medlem
GlennyGlimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
Jag finner det där lite intressant. Är kille själv men har aldrig brytt mig om hur många kukar en tjej har tagit (vems kukar kan dock ha betydelse).
Intressant.

Vad menar du med att du bryr dig mer om vilka killar hon legat med?
Vilken typ av killar ger dig besvär menar du?
Citera
2012-10-06, 21:32
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
Jag finner det där lite intressant. Är kille själv men har aldrig brytt mig om hur många kukar en tjej har tagit (vems kukar kan dock ha betydelse). Det är inte direkt så att jag tycker om att vispa grädde.... Men det finns ju något som heter dusch? Visst, jag vill inte ha något stadigt med en tjej som verkar vara sexmissbrukare, men annars kunde jag inte bry mig mindre om hennes knullhistorik.

Du är inte det minsta ovanlig i att inte bry dig mycket om en tillfällig partners tidigare historik. Alla inser att man inte kan var fördömande mot promiskuösa kvinnor om man vill få ligga med dem.

Det intressanta är vad män har för preferenser vad gäller tyngre investeringar i relationer med kvinnor, som att lova monogami, stödja henne ekonomiskt och emotionellt och att ta ansvar för barn som hon föder.

Den man som inte bryr sig om antalet tidigare kukar inför ett sådant beslut är en idiot som får vad han förtjänar.

Man skulle kunna säga att kvinnor ska vara glada så länge det finns män som stämplar kvinnor som horor. Om män inte gör det betyder det att de inte kan tänka sig att investera i en kvinna överhuvudtaget, och att det således inte finns någon anledning att skilja på horor och flickväns/fru-material.
Senast redigerad av Gullegubben 2012-10-06 kl. 21:38.
Citera
2012-10-06, 21:38
Medlem
Att kvinnor har ett litet annorlunda sexualmönster än män skulle jag tro till mycket stor del har biologiska orsaker, men att slampiga kvinnor ska få sämre rykte än slampiga män fyller ingen funktion i dagens samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av supraa
"Ett lås som man kan låsa upp med många nycklar är ett dåligt lås, en nyckel som du kan låsa upp många olika lås med är däremot en bra nyckel". -Om du tänker lite så förstår du att citatet har ett djupare budskap

Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
En nyckel som öppnar alla lås är en bra nyckel, ett lås som öppnas av alla nycklar är ett dåligt lås.

Snoppen är nyckeln och snippan är låset. You do the math..

Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Ett lås som går att låsa upp med många olika nycklar är ett skitlås.
En nyckel som kan låsa upp många lås däremot, det är en riktigt bra nyckel.
Baldersnas och Benefit kanske borde börja läsa i trådar innan de skriver. Eller var två-tre sidor alldeles för mycket att skumma igenom?
Citera
2012-10-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kondomjocke
Hur kommer det sig att det är så?

killar har mer testosteron (manliga hormonen) än vad en tjej har. Därför är killar mer aggresiva, pumpade och ja mer kåta än kvinnor. Därför kan en tjej vara petig när det gäller killar medans killar inte har så många krav när det gäller tjejer.
Citera
2012-10-06, 21:46
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Att kvinnor har ett litet annorlunda sexualmönster än män skulle jag tro till mycket stor del har biologiska orsaker, men att slampiga kvinnor ska få sämre rykte än slampiga män fyller ingen funktion i dagens samhälle.

Fyller ingen funktion i betydelsen att det inte finns någon anledning att hoppas på livslånga och lyckliga barnalstrande äktenskap, och därmed att försöka hitta lämpligast möjliga kvinna för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in