Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-06, 17:45
  #1
Medlem
sumprunks avatar
VARNING!!! Vad ni än gör, Köp inte Iphone 5 från Tre 3 !! Dom är dyra och tecknar bara upp 2års abonnemang. Vem vill ha samma telefon i 2år? Och det är galet dyrt!

Och det värsta, även om du bokar en telefon i god tid, så får du ingen!
Jag lyckades komma fram och beställde en telefon bara 5 minuter över 12 när alla började ta emot beställningar från kl 12.

Personen som svarade var mycket otrevlig men jag la iallafall en beställning på en Iphone 5 16GB.

Eftersom han som svarade var så konstig och jag fick dåliga vibbar ringde jag ändå dagen efter för att dubbelkolla att allt var ok, och då fanns helt plötsligt ingen beställning!

Fick då lovat att jag skulle hamna före i kön och få en 16GB Iphone 5 eftersom jag ringde in bland de första.

När de efter nån vecka väl började levereras skickade dom den till fel adress trots att dom fick rätt av mig!

Och inte nog med det, dom hade skickat en 64GB istället för 16GB som jag beställt!

Jag ringer dom igen, och det är ok, ring posten säger dom och ändra adressen. Ringer posten, det går inte ändra, men vänta till efter helgen och hämta ut den på postkontoret istället.

Väntar till efter helgen, ringer posten som säger vart den finns att hämta, åker till posten, då har dom skickat tillbaks den till Tre 3 !!

Ringer Tre 3, vill ha min telefon till rätt adress då, eller så kan jag hämta den vart som helst. Nej det går inte, ring tillbaks om ett par dagar när dom tagit tillbaks den.

Ringer tillbaks efter ett par dagar, då har dom gett bort min telefon till någon annan! Inte nog med att dom fuckat upp vilken telefon jag skulle ha, fuckat upp adressen, och fuckat upp så jag fick den försent. Nu har dom också gett bort den till nån annan random person!

Ringer VANSINNING såklart tillbaks, får prata med nån 18-årig tjej som har totalt noll koll, begär att få prata med hennes chef, som såklart inte finns på plats men lovar att hon ska ringa tillbaks inom 2 dagar.

5 dagar senare har dom inte ringt tillbaks och fortfarande inte nån telefon här.

Det här måste vara det mest OSERIÖSA företaget jag NÅGONSIN varit i kontakt med, och rekommenderar er alla att ALDRIG köpa någonting från TRE 3 !!!
Citera
2012-10-06, 18:04
  #2
Medlem
Tacka och ta emot en 64 gig istället din jävle fåne?
Citera
2012-10-06, 18:04
  #3
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Du verkar vara arg.
Hade inte du varit det i samma situation? Och varenda gång du ringer in får du prata med massa fjårtisar som har totalt noll koll och inte kan hjälpa till med någonting alls.
Tror nog de flesta hade blivit helt galna bara av att ens behöva prata med deras idioter till "kundtjänst".
Citera
2012-10-06, 18:07
  #4
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Tacka och ta emot en 64 gig istället din jävle fåne?
Det var exakt vad jag sa till Tre 3 också, jag SKITER I VILKEN JAG FÅR! Bara ge mig en telefon! Men såklart gick inte det.
Ge mig 16/32/64GB, jag skiter i vilket! Ge mig den som kommer först!
Men får till svar, nä din 64gb är borta, och vi vet inte vilken som kommer in nästa gång.
Idioter!!
Citera
2012-10-06, 18:10
  #5
Medlem
Zutes avatar
I'm beyond mad
Lycka till, OP!

Jag har haft min 4 i två år nu, och jag har inget behov av att köpa en ny.
Så det dära med "vem vill ha en telefon i två år?", är just ganska bortskämt..

Men tack för tipset ändå! Har absolut inga planer på att handla hos '3' nu
Citera
2012-10-06, 18:13
  #6
Medlem
Du har inte fått telefonen hem? Jag fattade det som att efter dom hade skickat den första fel så hade dom skickat en 64 gig åt dig? Fast debiterat dig för en 16 gig? Okej då ber jag om ursäkt om jag läste för snabbt
Citera
2012-10-06, 18:14
  #7
Medlem
Drapåtrissors avatar
Förstår inte problemet? Du tycker det är skit att binda upp sig i två år men går ändå bananas för att du inte får den. Egentligen borde du väl tacka dom.
Citera
2012-10-06, 18:14
  #8
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zute
I'm beyond mad
Lycka till, OP!
Jag har haft min 4 i två år nu, och jag har inget behov av att köpa en ny.
Så det dära med "vem vill ha en telefon i två år?", är just ganska bortskämt..
Men tack för tipset ändå! Har absolut inga planer på att handla hos '3' nu

Nejförfan köp nästa telefon någon annanstans ifrån, så slipper du massa tjafs förhoppningsvis.
Jag har också en i4 och är grymt nöjd, faktiskt den bästa telefonen jag haft.
Jag överlever just nu med att ha en 1cm-kortare telefon, men så in åt h-e surt när man gått o väntat och Tre 3 fuckar upp allt!!!
Citera
2012-10-06, 18:15
  #9
Medlem
Farenheits avatar
Its over 9000 i faktura...

Men nej, TS, jag håller inte med. Jag förstår inte hur man kan leva sitt liv i total ovisshet. Att tro att allting kommer lösa sig genom att ringa ett samtal, skriva ett mejl. Att bara göra som du, sitta och skriva om saker som människor inte ens bryr sig om till människor du inte ens känner.

När jag skaffade min mobil hos 3 hände följande:

Jag: God dag! Jag vill ha en Iphone 5
säljare: Okej SÅ KUL här, fyll i här. Nu är det klart.
Jag: Tack så mycket, bla bla bla bla bla (all specifikation som jag måste veta för att förstå att jag inte blir lurad)
Säljare: Bla bla bla bla JA nu vet du allt du behöver veta. Nu KOMMER vi inte ha sex med dig i analen.
Jag: Tack!
Citera
2012-10-06, 18:17
  #10
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Du har inte fått telefonen hem? Jag fattade det som att efter dom hade skickat den första fel så hade dom skickat en 64 gig åt dig? Fast debiterat dig för en 16 gig? Okej då ber jag om ursäkt om jag läste för snabbt

Jag beställde en 16gb men dom skickade en 64gb till dyrare pris och dyrare abonnemang bara för att jävlas förmodligen!
Den första som svarade var j-igt otrevlig, och verkade mest bara vilja lägga på. Antar att det var hans "hämd" att registrera fel abonnemang.
Citera
2012-10-06, 18:19
  #11
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Förstår inte problemet? Du tycker det är skit att binda upp sig i två år men går ändå bananas för att du inte får den. Egentligen borde du väl tacka dom.

Du verkar ju totalt j-a blåst. Prova sök en tjänst på Tre´s kundtjänst, där skulle du passa in direkt! Läs alla inlägg ditt j-a ägg.
Citera
2012-10-06, 18:22
  #12
Medlem
Zutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumprunk
Nejförfan köp nästa telefon någon annanstans ifrån, så slipper du massa tjafs förhoppningsvis.
Jag har också en i4 och är grymt nöjd, faktiskt den bästa telefonen jag haft.
Jag överlever just nu med att ha en 1cm-kortare telefon, men så in åt h-e surt när man gått o väntat och Tre 3 fuckar upp allt!!!

Jo jag förstår ditt vrede.
Jag har inget behov av att köpa 5an, men när man har beställt den så vill man ju förfan ha den också
Citera
  • 1
  • 2
tre

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback