2012-10-05, 21:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Är du dum i huvudet eller? Kolla på världen idag(eller länder där majoriteten tror på gud) och kolla sedan på t.ex. Sverige. Alla dom punkterna som du påstod "minskar" har ju än så länge bara ökat ju mer människorna slutar tro på gud.

Tror på Gud?

En tro utan handling är en död tro!
2012-10-05, 21:41
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
NEJ.

Människan är ett däggdjur.

Nej, människan är en däggmänniska!

Citat:
Du är en idiot.

Bevisa det, tack!
2012-10-05, 21:42
Medlem
hejsantests avatar
DOÅ har alltid rätt, han vet bäst i världen. Han vet bättre en alla vetenskapsmän, läkare mm... Hans religion är mycket mer sann än alla andra religioner.

Därför är det ingen ide att vi diskuterar med honom, han vet bäst. Alla hans argument och länkar är vetenskapligt bevisade och observerbara. Eftersom DOÅ har vägt sitt liv till forskning, har flera ¨års utbildning och har jobbat ute i naturen med professionell utrustning, han har varit i labb och genom all hans forskning kan han lägga fram alla bevis i sina trådar.

Vi ska vara väldigt tacksamma att han är på detta forum och presenterar alla hans forksningsresultat, eftersom han är en vetenskapsman med så mycket bevis så har han garanterat blivit erbjudet doktor-titel, nobelpris, erbjuden att skriva artiklar på vetenskapliga tidskrifter. Men han har tackat nej för att vi ska få äran att skriva till honom.
Senast redigerad av hejsantest 2012-10-05 kl. 21:45.
2012-10-05, 21:43
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Religionen är inte avhängig av skrifter, man kan leva ett religiöst liv även utan tillgång till skrifter!
enligt vilken religion då?
2012-10-05, 21:44
Medlem
JoliQuZs avatar
Håller med, vi är djur och religionen är något vi skapat för att vi vill ha något högre att tro på. Dock så föds man med "tron", det gör inte alla. Men vi är endå alla djur, även fast en del djur/människor tror på Gud.
2012-10-05, 21:46
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton

Att tro på sin egen Gud borde väl räknas som en religion?
2012-10-05, 21:55
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
om jag tror på mig själv så är det en religion? inte enligt min tro..

att snubbla runt över såna här definitioner är ju helt meninglöst om ni vill diskutera en sakfråga. DoÅs frågeställning handlar om att människan inte har mänskliga värden utan en religion, det är den specifika sakfrågan jag diskuterar. kritisera mina argument om ni vill diskutera med mig. annars är ni bara halmgubbar.
2012-10-05, 21:57
Medlem
Luffarlasses avatar
Inte för att jag tror DoÅ är här för att argumentera, enbart predika, men just på ämnet om att människan inte skulle vara ett djur... så har han ju så klart fel.

Citat:
Människan är också ett djur, i begreppets alla naturvetenskapliga definitioner...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Djur

Men jag har svårt att ta något DoÅ skriver på allvar, då all galla han spyr är liksom en parodi på mänsklig intelligens. Hans trevliga lista på ca 120 anledningar till varför människor inte är djur inkluderar godingar så som "djur går inte på konsert" eller "djur skriver inte bloggar". Haha, det går liksom bara att inte ta på allvar, det är nonsens på professionell nivå DoÅ är en intellektuell dvärg som inte slutat förskolan ännu.
2012-10-05, 21:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton

Naturreligioner exempelvis.
2012-10-05, 21:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Håller med, vi är djur och religionen är något vi skapat för att vi vill ha något högre att tro på. Dock så föds man med "tron", det gör inte alla. Men vi är endå alla djur, även fast en del djur/människor tror på Gud.

Har du något djur som tror på Gud?
2012-10-05, 21:59
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Gud är inte vår, vi är Guds!

Man kan alltså inte skapa en egen Gud...
2012-10-05, 22:00
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Naturreligioner exempelvis.
du anser alltså att det är där man hittar exempel på dom största mänskliga framstegen, hög etik och moral osv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in