• 1
  • 2
2012-10-05, 00:22
Medlem
Jag har som sagt nu vart en jävla idiot och bränt 30 000 på en vecka..

Jag kan börja med att nämna att jag bara är 19 år och bor hemma..

Detta är något som jag behöver hjälp med, att sluta spendera som en j*vla idiot..

Jag jobbar som säljare och går enbart efter provision jag får ut 40 000 netto ca varje månad. Jag försöker inte skryta eller något utan jag behöver verkligen hjälp, tips och råd på hur jag kan minimera mitt spenderande.

Vart går pengarna till?

ca 15 tusen har jag spenderat enbart på krogen på 1 vecka (vart ute 8 gånger på 9 dagar)...

Kläder har jag köpt för ca 10 000..

Räkningar 3000 och andra diverse grejer..

Jag vill spara pengar till min egen bil, mitt egna hem men hur F*n ska jag göra det när jag spenderar så fort?

Så Flashback! hjälp mig!

mvh
Citera
2012-10-05, 00:25
Medlem
silbersteins avatar
Hur lyckas du bränna de pengarna på krogen? Jag är bara nyfiken hur man lyckas. De gånger jag varit riktigt kalasfull har jag lyckats bränn max 700 spänn, och har då druckit massor av finöl mm.
Senast redigerad av silberstein 2012-10-05 kl. 00:29.
Citera
2012-10-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Hur lyckas du bränna de pengarna på krogen? Jag är bara nyfiken hur man lyckas. De gånger jag varit riktigt kalasfull har jag lyckats bränn max 700 spänn, och har då druckit massor av finöl mm.

Du jag har ingen aning.. 2-3 tusen går det lätt åt.. Dricker sällan öl utan enbart drinkar, shots m.m.. Då har jag ju ifs också Vip priser så jag fattar inte ens själv hur d blir så mycket.. Bjuder aldrig krogluder heller.. Men klart man bjuder sina polare lite då o då och ett helrör..
Citera
2012-10-05, 00:31
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpme
Du jag har ingen aning.. 2-3 tusen går det lätt åt.. Dricker sällan öl utan enbart drinkar, shots m.m.. Då har jag ju ifs också Vip priser så jag fattar inte ens själv hur d blir så mycket.. Bjuder aldrig krogluder heller.. Men klart man bjuder sina polare lite då o då och ett helrör..

Hmm, ja det kanske är det som är svaret. Drinkar är fan livsfarligt. Lär dig att uppskatta och håll dig till öl framöver så kanske du kan få ner krognotorna något iaf. Fast det låter som att du kanske har lite problem att hantera alkohol över huvud taget.
Citera
2012-10-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Hmm, ja det kanske är det som är svaret. Drinkar är fan livsfarligt. Lär dig att uppskatta och håll dig till öl framöver så kanske du kan få ner krognotorna något iaf. Fast det låter som att du kanske har lite problem att hantera alkohol över huvud taget.

Jo öl kan vara svaret.. Men det är inte bara krogen som stället till det.. Köpte tex kläder för 10 000 vad fick jag då? Ett par jeans, 2 tröjor, 2 t-shirts och en skjorta..
Citera
2012-10-05, 00:38
Medlem
LordNelsonMandelas avatar
Har levt som dig i perioder... Bor hemma och gjorde av med ca 100k bara på krogen under förra halvåret... För att sluta leva som en idiot har jag slutat att gå ut så ofta, börjat träna, börjat plugga. Tror att beteendet beror på att man saknar stimulans i vardagen.
Vet att om jag kommer börja gå ut 3-4 dagar i veckan kommer jag att hamna i samma vanor igen...
Citera
2012-10-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordNelsonMandela
Har levt som dig i perioder... Bor hemma och gjorde av med ca 100k bara på krogen under förra halvåret... För att sluta leva som en idiot har jag slutat att gå ut så ofta, börjat träna, börjat plugga. Tror att beteendet beror på att man saknar stimulans i vardagen.
Vet att om jag kommer börja gå ut 3-4 dagar i veckan kommer jag att hamna i samma vanor igen...

Jag jobbar även heltid 8-5 varje dag.. Tränar aktivt 5 gånger per dag...

Detta har även börjat ta på mig psykiskt när jag sover 3 timmar per natt och dricker såpass mycket..
Citera
2012-10-05, 00:44
Medlem
Vad får du dessa pengar ifrån?
Om du spenderar pengar du själv inte har är du rent sagt dum i huvudet.
Det absolut värsta folk gör är att spendera pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte ens gillar.

Lägg dessa 30 000 på utbildning eller något vettigt, inte för att impa på några Sture P bimbos.
Citera
2012-10-05, 00:50
Medlem
LordNelsonMandelas avatar
Du kan ju antingen bestäma dig för att chilla på kröket, eller att fortsätta som du gör. Umgås med polare du vet inte går ut just den kvällen. Gör aktiva val som hindrar dig från att gå ut. btw. när du står i baren, skit i att bjuda polarna (dit går majoriteten av din lön) då dina goda gärningar kommer att vara bortglömda i morgon.
Citera
2012-10-05, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahbin
Vad får du dessa pengar ifrån?
Om du spenderar pengar du själv inte har är du rent sagt dum i huvudet.
Det absolut värsta folk gör är att spendera pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte ens gillar.

Lägg dessa 30 000 på utbildning eller något vettigt, inte för att impa på några Sture P bimbos.

Som jag nämnde tidigare så jobbar jag och får ut ca 40 000 netto..
Det är enbart egentjänade pengar. Är inte någon brat eller så som får pengar av päronen..
Citera
2012-10-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordNelsonMandela
Du kan ju antingen bestäma dig för att chilla på kröket, eller att fortsätta som du gör. Umgås med polare du vet inte går ut just den kvällen. Gör aktiva val som hindrar dig från att gå ut. btw. när du står i baren, skit i att bjuda polarna (dit går majoriteten av din lön) då dina goda gärningar kommer att vara bortglömda i morgon.

Mycket sant.. Jo jag antar det.. på vardagar är det ändå sjukt onödigt att gå ut.. Knappt några folk ute och man ska jobba dagen efter.. Går jag enbart ut 1-2 ggr på helgen kan jag säkert sänka krogutgifterna med tusenlappar..
Citera
2012-10-05, 00:53
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpme
Jag har som sagt nu vart en jävla idiot och bränt 30 000 på en vecka..

Jag kan börja med att nämna att jag bara är 19 år och bor hemma..

Detta är något som jag behöver hjälp med, att sluta spendera som en j*vla idiot..

Jag jobbar som säljare och går enbart efter provision jag får ut 40 000 netto ca varje månad. Jag försöker inte skryta eller något utan jag behöver verkligen hjälp, tips och råd på hur jag kan minimera mitt spenderande.

Vart går pengarna till?

ca 15 tusen har jag spenderat enbart på krogen på 1 vecka (vart ute 8 gånger på 9 dagar)...

Kläder har jag köpt för ca 10 000..

Räkningar 3000 och andra diverse grejer..

Jag vill spara pengar till min egen bil, mitt egna hem men hur F*n ska jag göra det när jag spenderar så fort?

Så Flashback! hjälp mig!

mvh
skaffa ett sparkonto där de förs över en viss summa pengar varje månad som du väljer och att kontot ska vara låst sen den dagen du VERKLIGEN behöver dom ! man kan väl välja hur länge man vill ha ett låst sparkonto där ingen får röra dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in