2012-10-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresley
skaffa ett sparkonto där de förs över en viss summa pengar varje månad som du väljer och att kontot ska vara låst sen den dagen du VERKLIGEN behöver dom ! man kan väl välja hur länge man vill ha ett låst sparkonto där ingen får röra dom.

Det har jag tänkt på länge.. Men jag känner att det skulle fan döda mig ifall jag fick slut på pengar och jag ska göra något kul..
Citera
2012-10-05, 01:15
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumpme
Jag jobbar även heltid 8-5 varje dag.. Tränar aktivt 5 gånger per dag...

Detta har även börjat ta på mig psykiskt när jag sover 3 timmar per natt och dricker såpass mycket..

Förlåt men hur hinner du träna 5 gånger per dag efter att ha slutat 5?
Citera
2012-10-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Förlåt men hur hinner du träna 5 gånger per dag efter att ha slutat 5?

Ursäkta, 5 ggr per vecka*
Citera
2012-10-05, 01:25
Medlem
hemliga.arnes avatar
Citat:
Jag har som sagt nu vart en jävla idiot och bränt 30 000 på en vecka..

Jag kan börja med att nämna att jag bara är 19 år och bor hemma..

Detta är något som jag behöver hjälp med, att sluta spendera som en j*vla idiot..

Jag jobbar som säljare och går enbart efter provision jag får ut 40 000 netto ca varje månad. Jag försöker inte skryta eller något utan jag behöver verkligen hjälp, tips och råd på hur jag kan minimera mitt spenderande.

Vart går pengarna till?

ca 15 tusen har jag spenderat enbart på krogen på 1 vecka (vart ute 8 gånger på 9 dagar)...

Kläder har jag köpt för ca 10 000..

Räkningar 3000 och andra diverse grejer..

Jag vill spara pengar till min egen bil, mitt egna hem men hur F*n ska jag göra det när jag spenderar så fort?

Så Flashback! hjälp mig!

mvh

haha sluta oroa dig... jag brände 35 000 på en kväll för något år sedan när jag missbruka droger en del.. och då köpte jag bara sprit,knark och spela bort resten.DET kan jag kalla ångest när jag vakna upp typ några dagar senare på grund av alla droger.. och du tjäna juh 40 000 i månaden säger du då e det ingen fara för då rullar juh pengarna in den 25 så fattar inte va du bölar om.. lev varje dag som det var den sista för imorgon kan du va död.. kan juh inte gå rundor o va snål fattar inte hur vissa tänker och vill du ha ett eget hem o egen bil ja men vafan köp det på lån då förfan inga problem om du tjänar så mycket.. dagens i landsproblem ahaha och förresten ta bort den fula avataren
Citera
2012-10-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Förlåt för att jag inte bidrar med någonting - men nej du är inte 19 och tjänar 40k netto.

Tack

Jo det stämmer faktiskt.. (Ca 40, förra lönen var på 38) Det är olika med tanke på att det är provisions baserat. Dock hamnar det alltid runt 40.
Citera
2012-10-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.arne
haha sluta oroa dig... jag brände 35 000 på en kväll för något år sedan när jag missbruka droger en del.. och då köpte jag bara sprit,knark och spela bort resten.DET kan jag kalla ångest när jag vakna upp typ några dagar senare på grund av alla droger.. och du tjäna juh 40 000 i månaden säger du då e det ingen fara för då rullar juh pengarna in den 25 så fattar inte va du bölar om.. lev varje dag som det var den sista för imorgon kan du va död.. kan juh inte gå rundor o va snål fattar inte hur vissa tänker och vill du ha ett eget hem o egen bil ja men vafan köp det på lån då förfan inga problem om du tjänar så mycket.. dagens i landsproblem ahaha och förresten ta bort den fula avataren

Verkar som du hade det värre än mig! Men vi alla har ju våra egna problem.. Det är inte kul heller att leva på micro mat den sista veckan i månaden heller innan lönen.. Jag vill bara ha en mer balans och sluta tänka på det. Spendera måttligt men ändå ha det j*vligt kul..
Citera
2012-10-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Förlåt för att jag inte bidrar med någonting - men nej du är inte 19 och tjänar 40k netto.

Tack

Det är väl inte alls omöjligt? Jag själv har haft mer än det och jag är "bara" några år äldre... Jag har en kompis som sålde larm till företag och privatpersoner och han hade lön med 50 000 i månaden inklusive provisionen.
Citera
2012-10-05, 01:33
Medlem
hemliga.arnes avatar
Citat:
Verkar som du hade det värre än mig! Men vi alla har ju våra egna problem.. Det är inte kul heller att leva på micro mat den sista veckan i månaden heller innan lönen.. Jag vill bara ha en mer balans och sluta tänka på det. Spendera måttligt men ändå ha det j*vligt kul..

haha inte kul o leva på micro mat... märks att du har haft det bra ställt hela livet va? antingen så får du växa upp o skaffa ett sparkonto om du vill spara pengar och funkar inte det för dig så får du väll ge pengar till din morsa/farsa så dem kan hålla i dem till dig
Citera
2012-10-05, 01:35
Medlem
VemSaDets avatar
Sen klagar ni på att blattar kör BMW osv. Slösa inte så mycket så kan ni oxå köra BMW.

OnT sluta gå på krogen så mycket så kommer du ej slösa så mycket.
Citera
2012-10-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.arne
haha inte kul o leva på micro mat... märks att du har haft det bra ställt hela livet va? antingen så får du växa upp o skaffa ett sparkonto om du vill spara pengar och funkar inte det för dig så får du väll ge pengar till din morsa/farsa så dem kan hålla i dem till dig

Jag har vuxit upp i en medelklass familj. Har inte haft det dåligt men inte heller perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Sen klagar ni på att blattar kör BMW osv. Slösa inte så mycket så kan ni oxå köra BMW.

OnT sluta gå på krogen så mycket så kommer du ej slösa så mycket.

Jo jag vet.. Problemet är att jag undrar HUR ska jag sluta med det? Det är ett beroende för mig.
Citera
2012-10-05, 01:41
Medlem
Gör så att det automatiskt sätts in hälften av det du tjänar på ett sparkonto. Aoutogiro till sitt eget konto alltså.

Lås kontot på typ 1 år så du inte kan göra av med dom heller.
Citera
2012-10-05, 02:17
Medlem
bizzks avatar
Herrejösses!

Bor i egen lya och tjänar i runda slängar mellan 13-20k beroende på hur mycket man hinner jobba under studietiden. Det är ändå jävligt lyxigt för att vara student. Men hur i helvete kan du lyckas bränna så mycket pengar?

Själv har man hyfsad koll på ekonomin men är inte direkt snål heller. Det du behöver göra är enligt mig att lägga undan 25k av dina 40k. Du har 15k att leva för på en månad. Ifall du inte klarar detta kommer du definitivt inte klara av ett vanligt liv. Du kommer även tacka mig om 1-2 år när du tjänat in pengar till en egen lya!

Skärp dig för fan, livet går inte ut på att supa skallen av sig 8-9 gånger i veckan.

Offtopic. Tror du trollar rätt hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in