2013-03-20, 20:51
Medlem
Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like (W&W Remix - Live at Ultra Miami)
http://www.youtube.com/watch?v=tigOyOAYJ6s
Citera
2013-03-20, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Vad tycker ni om Summerburstlåten 2013 som Galavant gjort? Jag tycket personligen förra årets låt var hundra gånger skönare att höra mellan akterna. Det är alltså för mig två helt okända pojkar födda 94 som gjort detta.. Märkligt, är de småbröder till någon i Stureplansgruppen mån tro?

Citat:
Ursprungligen postat av GosigKamel
Ja, Galavant har bara dykt upp ur ingenstans och fått chansen. Man undrar ju lite hur? `
Tycker Tonight är en helt okej låt, men som "mellanlåt" mellan akterna håller jag den förra högre, passar in mycket bättre.
Dessa 94r är riksnollor som klarat sig på sina kontakter. Dessa personer ses en skymt av i
http://www.youtube.com/watch?v=Z5oMVswR7BM och man kan alltså konstatera följande: nollor med kontakter (Steve Angello). Steve Angello skulle lätt som en plätt kunna säga till Summerburst-arrangörerna att "jag showar inte upp om inte mina polare (Gavalant-snubbarna) får den officiella SB13-låten.
Citera
2013-03-20, 21:35
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordberenger
Har aldrig varit på Summerburst innan så undrar hur stämningen är där. Kan ju självklart inte förvänta mig en atmosfär i stil med Ultra eller Tomorrowland men hur är det?

Av ni som har varit där de föregående åren (syftar mest på Stockholm) hur var det? Torr, personer med kall personlighet (generalisera men men) osv?

Sett en del bilder på föregående Summerburst och blev lite chockerad över att det såg ut som att det var en del ''stekare'', stureplan kids där.

Inga traditionella ravers osv? Kandi kids?

Upplys mig om det tack!
Om du syftar på bilderna som Stureplan.se lagt upp så är ju de från Premiumområdet. Fotografen har ju i sin tur valt att endast fota DJ's, kändisar och stureplansprofiler. Ute på det stora området är det mer blandat, kan jag tänka mig.
Citera
2013-03-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Om du syftar på bilderna som Stureplan.se lagt upp så är ju de från Premiumområdet. Fotografen har ju i sin tur valt att endast fota DJ's, kändisar och stureplansprofiler. Ute på det stora området är det mer blandat, kan jag tänka mig.

Kanske du har rätt. Kollade dock på videos och ett exempel var denna.

http://www.youtube.com/watch?v=MH7vRG4dDy8

Strax nära scenen verkar det vara massvis med kostymnisse stekare med bakåtslickat hår m.m.
Dock så kanske du har rätt. Bilderna från stureplan.se var nog det värsta.
Citera
2013-03-20, 23:14
Medlem
latahundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexedonthebeach
Det jag tror många irriterar sig på är hur en festival som hade kunnat vara ett mecka för houseälskare av både "rätt och fel" house, även blir en uppvisningsplats för folk som hoppat på senaste trenden. Och den sist nämnda gruppen kommer förmodligen inte stå längst fram på W&W och dregla, kanske fist pumpa lite lätt under David Guetta när de inte är poserar för SPG:s mingelbilder.

Citat:
Har aldrig varit på Summerburst innan så undrar hur stämningen är där. Kan ju självklart inte förvänta mig en atmosfär i stil med Ultra eller Tomorrowland men hur är det?

Av ni som har varit där de föregående åren (syftar mest på Stockholm) hur var det? Torr, personer med kall personlighet (generalisera men men) osv?

Sett en del bilder på föregående Summerburst och blev lite chockerad över att det såg ut som att det var en del ''stekare'', stureplan kids där.

Upplys mig om det tack!

njaa nu snackar jag om förra årets gbg, men såg inte en skymt av kandi people eller ngn skön ravare.. fanns säkert några där men 99% var skjorta och den sexiga veven.

jag drar till sthlm iår och kmr fukka ur men kandi och glowsticks
Senast redigerad av latahunden 2013-03-20 kl. 23:17.
Citera
2013-03-20, 23:39
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:

Upplys mig om det tack!

Nu var jag ju inte i Stockholm men Göteborg var riktigt roligt. Visst finns det folk som är lite jobbiga men att säga att det endast förekommer på Summerburst är ju lite trångsynt.

Festivalen äger, speciellt om man älskar elektroniskt.
Citera
2013-03-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Nu var jag ju inte i Stockholm men Göteborg var riktigt roligt. Visst finns det folk som är lite jobbiga men att säga att det endast förekommer på Summerburst är ju lite trångsynt.

Festivalen äger, speciellt om man älskar elektroniskt.

Håller med om att Summerburst 2013 kan/kommer äga sönder resten av Sveriges festivaler i år men även fast man självklart går på festivalerna med musik som prio nummer ett så är stämningen/atmosfären också viktig. Tänk dig 20-30 tusen nästan döda människor i publiken eller kostymnissar.

Så om de flesta som befinner sig där är torra stureplans stekare så skulle jag själv knappt palla med det.

Synd att det inte verkar vara mycket ravare/kandi kids där dock.

Men hursomhelst tror jag nog ändå att jag köper biljetter ändå för Stockholms Summerburst. Verkar ändå vara en festival som spöar resten av Sveriges festivaler.
Citera
2013-03-21, 09:15
Medlem
naoshs avatar
ARTY till Summerburst!!!!
Citera
2013-03-21, 11:27
Medlem
Tycker att line-upen börjar se riktigt bra ut, speciellt fredagen i Sthlm! Finns plats för stora bokningar på lördagen fortfarande där Ingrosso, W&W, Otto Knows och Albin Myers redan är. Drömmen för mig är iallafall Knife Party eller DV&LM innan Ingrosso som avslutar!
Citera
2013-03-21, 11:45
Medlem
naoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Tycker att line-upen börjar se riktigt bra ut, speciellt fredagen i Sthlm! Finns plats för stora bokningar på lördagen fortfarande där Ingrosso, W&W, Otto Knows och Albin Myers redan är. Drömmen för mig är iallafall Knife Party eller DV&LM innan Ingrosso som avslutar!

Knife party kan du se på Hultsfred(Sigtuna) i år. om du betalar för en liten slant för endagars.
Såg knife party och DV&LM på Insanity för 200 kr och de var riktigt grymt må jag säga !
Citera
2013-03-21, 23:29
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Håller med om att Summerburst 2013 kan/kommer äga sönder resten av Sveriges festivaler i år men även fast man självklart går på festivalerna med musik som prio nummer ett så är stämningen/atmosfären också viktig. Tänk dig 20-30 tusen nästan döda människor i publiken eller kostymnissar.

Så om de flesta som befinner sig där är torra stureplans stekare så skulle jag själv knappt palla med det.

Synd att det inte verkar vara mycket ravare/kandi kids där dock.

Men hursomhelst tror jag nog ändå att jag köper biljetter ändå för Stockholms Summerburst. Verkar ändå vara en festival som spöar resten av Sveriges festivaler.

Känns inte som att publiken kommer vara död. Jag är definitivt inte en kostymnisse iaf + att jag åker med 11 andra så några kommer ösa åtminstone!

Men du har rätt, bättre med Summerburst än inget alls.
Citera
2013-03-22, 11:12
Medlem
discomusens avatar
Bara jag som fortfarande väntar på Dada Life? De var ju dessutom inte i sthlm sist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in