2013-02-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Verkshöjd är i betraktarens ögon, konst mäts även i hur ett alster uppmärksammas.

Beträffande HC Andersen, så kommer frågan om vem som inte hade kläder och vem som då är naken.
Med ditt resonemang är det HC Andersen författaren som avslöjades som naken och inte Kejsaren.

Om du läser sagan är gång till så var det författaren; konstnären som påpekade det uppenbara att Kejsaren inte hade kläder.

Precis så..och jag (författaren) påpekade att de självutnämnda, självgoda "kejsarna/kejsarinnan" (Vilks, Miri och Ohlsson) inte är riktiga konstnärer utan rätt löjeväckande figurer, eller hur?
Senast redigerad av TomasD 2013-02-26 kl. 14:19.
Citera
2013-02-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasD
Precis så..och jag (författaren) påpekade att de självutnämnda, självgoda "kejsarna/kejsarinnan" (Vilks, Miri och Ohlsson) inte är riktiga konstnärer utan rätt löjeväckande figurer, eller hur?

Nu är du lustig, och det får du vara, om du inte citerar "Precis så".

Du är inte författaren till annat än inlägg som är bidrag till att få bort det jag och andra i tråden svarade på.

I klartext så har Elisabeth Ohlsson med endast en bild framför mer än tusen ord. Oavsett hur du ser på hennes konst, så har konsten verkshöjd på objektiva grunder.
Citera
2013-02-26, 14:34
Medlem
Citat:
Nu är du lustig, och det får du vara, om du inte citerar "Precis så".

Du är inte författaren till annat än inlägg som är bidrag till att få bort det jag och andra i tråden svarade på.

I klartext så har Elisabeth Ohlsson med endast en klipp-och-klistra-bild framför mer än tusen ord. Oavsett hur du ser på hennes konst, så har konsten verkshöjd på objektiva grunder.

Tusen ord kan också leda endast till en gäspning...
Citera
2013-02-26, 14:52
Medlem
Rimberts avatar
Wallin-Ohlsson är minst sagt en tafflig plakatkonstnär.
Hon har väl bara fått sitt namn på att rida på den hysteriska politiska korrektheten.
Kanske är det en sorts konst att bli berömd på något sätt.
Men knappast ur en estetisk synpunkt.

Vad jag förstått så kopierar hon bara fotografier och blandar dem, medelst avritning av siluetter
Något som vem som helst med Photoshop i datorn kan klara av, utan att kalla sig konstnär.
Senast redigerad av Rimbert 2013-02-26 kl. 15:01.
Citera
2013-02-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hon har väl bara fått sitt namn på att rida på den hysteriska politiska korrektheten.

Vad jag förstått så kopierar hon bara fotografier och blandar dem, medelst avritning av siluetter
Något vem som helst med Photoshop i datorn kan klara av.
Men varför gör inte du eller någon annan en bild som talar om det du vill förmedla?
Citera
2013-02-26, 15:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Men varför gör inte du eller någon annan en bild som talar om det du vill förmedla?

Jag har gjort många sådana bilder och fotomontage.
Men jag behåller dem för mig själv.
De känns roliga att göra, men jag betraktar dem inte som konst.
Senast redigerad av Rimbert 2013-02-26 kl. 15:08.
Citera
2013-02-26, 16:02
Medlem
keysters avatar
Hon e medioker som fotograf och hon är riktigt oorginell som konstnär. Som provokatör är hon direkt usel då hon vid minsta reaktion på vad hon gjort börjar be om ursäkt för att hon gjort nån ledsen vilket är provokatörens enda mening med sitt agerande. Hur hon ens får 15 sekunder i media förstår jag inte!
Citera
2013-02-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Hon e medioker som fotograf och hon är riktigt oorginell som konstnär. Som provokatör är hon direkt usel då hon vid minsta reaktion på vad hon gjort börjar be om ursäkt för att hon gjort nån ledsen vilket är provokatörens enda mening med sitt agerande. Hur hon ens får 15 sekunder i media förstår jag inte!
Men hon lyckades bli anmäld av hovet...

De noterade det budskap, du inte noterade.
Citera
2013-02-27, 13:34
Medlem
keysters avatar
Citat:
Men hon lyckades bli anmäld av hovet...

De noterade det budskap, du inte noterade.

Och bad med darrande röst om ursäkt och satte sig ner i båten på bästa sändningstid. Inte jättevågat av "provokatören" Wallin!
Citera
2013-02-27, 14:02
Medlem
Douche-chills avatar
Modig provokatör som bashar kungafamiljen och kristendom? Tillåt mig att småle.

Det är just dessa måltavlor som är legio för etablissemanget att attackera. Rojalismen har varit slagpåse i flera år från Bonnier och Aftonbladets håll med Scherman i spetsen.

Patetiskt att attackera kristendomen och tro att man sysslar med någon sorts modig och progressiv aktivism mot "makten" när det själva verket är som att stå och slå med en pinne på en död häst. Kristendom och religion har absolut noll praktiskt inflytande eller makt i Sverige idag.

Vad Elisabeth Ohlson Wallin sysslar med är statsunderstödd fejkad progressivitet. Lite som att bastunera ut att man modigt bryter konventioner om man bär en "Stoppa fascismen-pin" på rockslaget på Södermalm.
Senast redigerad av Douche-chill 2013-02-27 kl. 14:23.
Citera
2013-02-27, 14:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Något som vem som helst med Photoshop i datorn kan klara av, utan att kalla sig konstnär.

Och vad gjorde kubisterna, dadaisterna eller popkonstnärerna???

Vad gör en dokumentärfilmare??? Det kan ju ge en Oscars t.o.m. För att inte tala om en pressfotograf som bara går ut på gatan och knäpper.
Citera
2013-02-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och vad gjorde kubisterna, dadaisterna eller popkonstnärerna???

Vad gör en dokumentärfilmare??? Det kan ju ge en Oscars t.o.m. För att inte tala om en pressfotograf som bara går ut på gatan och knäpper.
Det hör inte till ovanligheterna att man klankar ner på det konstnärliga när man är emot att ett budskap framförs.

Nazisterna tex brände upp värdefulla expressionister och annan samtida konst, för att den mediokre konstnären Hitler påstod att det var dålig konst.
Senast redigerad av Vresrosen 2013-02-27 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in