Citat:
Ursprungligen postat av
gJg.Bania
Somliga straffar Gud med det samma. Hon hade cancer i många år.
Hon var lesbisk. Varför får alltid homosexuella frikort att bete sig som de vill och ingen säger emot?
Ece Homo var en jävla schymf mot alla människot utom homosexuella. Skönt att hon är död.
Nu tycker jag att hon var en fantastisk konstnär och en kreativ människa överlag.
Kritiken mot henne har handlat om att hon schymfar den kristna Guden, inte den muslimska.
Hon var mycket medveten om konsekvenserna om hon hade gjort konst om profeten Mohammed, och valde därför att schymfa kristenheten.
Det blev en del skriverier och folk gapade. Mest för att då det kom var folk fortfarande lite religiösa och ingen hade sett något liknande innan.
Men hennes konst under den eran var schymf mot alla som inte var hbtq. Tyckte du lite annorlunda än henne i de frågorna förlöjligades du.
Att hon gjorde en bild med två män, en israel och den andra palestiner, fick aldrig det genomslaget hon hoppades på. Den var inte ens vågad. Annat hade varit om hon gjorde liknande med profeten Mohammed.
Som sagt, en duktig konstnär men väldigt styrd av sin egna rädsla för hur en folkgrupp skulle uppfatta henne.
Jämförelsevis kan man kolla en person jag
förraktar som människa och som jag har noll respekt för: Dan Park.
Han våga utmana allt och alla och till och med sitta i fängelse för sin "konst".
Han vågar slå både uppåt och neråt. Det ska han ha cred för