• 1
  • 2
2012-10-04, 19:02
Medlem
rantaruntiringis avatar
Är att köra rövpanna mindre "illa" än att injicera?

Jag har fått intrycket att det ses med blidare ögon på rövpannande, vilket verkligen gäckar mig.

Vad tycker folk egentligen? Rangordna och motivera.
Citera
2012-10-04, 19:39
Medlem
Nifelhels avatar
Att dunka droger i röven är ett av de bästa koncept som finns. Förstår inte hur det kan vara tabu. RÖVPANNA ALL THE WAY!
Citera
2012-10-04, 19:47
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Att dunka droger i röven är ett av de bästa koncept som finns. Förstår inte hur det kan vara tabu. RÖVPANNA ALL THE WAY!

Tabu? Så vi säger en lördagskväll, du sitter med dina polare ni knäcker en bira lyssnar på musik tillsammans typ Bob Marley och så kläcker du ur dig

*Nu grabbar nu jävlar drar vi rövpannor tillsammans!*

Hahaha
Citera
2012-10-04, 19:50
Medlem
Nifelhels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
Tabu? Så vi säger en lördagskväll, sitter du och dina polare ni knäcker en bira lyssnar på musik tillsammans socialt sätt och så säger du, *Nu grabbar nu jävlar drar vi rövpannor tillsammans!*

Hahaha

Ja, men alla i gruppen förhåller sig inte till metoden
Citera
2012-10-04, 20:32
Medlem
Tycker både metoderna är fel. Men rövpanna är fan så mycket sjukare.
Citera
2012-10-04, 21:42
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel

Har grubblat mycket på rövpanna i termer av social acceptans-stigmatisering. Är det nåt man döljer för andra eller är man öppet rövpanne-idkare?

Är du öppet idkare av rövpanna eller döljer du det helst?

Hur ser du på att injicera? Tycker du det är det "värre" alternativet, alltså mindre socialt accepterat/gångbart (ev. mer förfall/skitigt)?

Hur kom det sig att du började med det, vad föranledde första gången?
Citera
2012-10-04, 21:47
Medlem
rantaruntiringis avatar
Hur vanligt är det förresten med rövpanna, nån som vill drista sig till en gissning/uppskattning?
Citera
2012-10-04, 21:47
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Tycker både metoderna är fel. Men rövpanna är fan så mycket sjukare.

Fel på vilket sätt?
Citera
2012-10-04, 21:53
Medlem
Akilles-själs avatar
Det här med rövpannor tycker jag är lite av en mordern myt.
Ingen jag känner vet varken dos eller substanser som verkligen helt klart fullt ut på ett säkert och smärtfritt sett verkligen funkar i verkligheten överhuvudtaget...
Citera
2012-10-04, 21:54
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaruntiringi
Har grubblat mycket på rövpanna i termer av social acceptans-stigmatisering. Är det nåt man döljer för andra eller är man öppet rövpanne-idkare?

Hur ser du på att injicera? Tycker du det är det "värre" alternativet, alltså mindre socialt accepterat/gångbart (ev. mer förfall/skitigt)?

Socialt är ju rövpannan inte så praktisk att utöva kanske men som samtalsämne med fulla människor är den kanon. Först och främst ska man förklara vad det är för något, sedan kommer frågan "Vart kommer detta påhitt ifrån?"
-"Flashback givetvis, är du efterbliven eller?" svarar man då.
När alla är lika förvirrade som tomtarna i cannabisforat och ingen vet om man är allvarlig eller ej sitter man bara där och ler lite, är man inte pundig överlag framstår man som en riktig lustigkurre istället och kommer undan med vad som helst, även knark i röven.

Dock nyttjar jag själv rövpannan alldeles för sällan, jag är för lat. Men vissa substanser passar definitivt bättre där än någon annanstans om IV inte är ett alternativ, vilket det aldrig kommer bli för mig.
Citera
2012-10-04, 21:55
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:

Citat:
Hur vanligt är det förresten med rövpanna, nån som vill drista sig till en gissning/uppskattning?
Av mina riktiga knarkarpolare, dvs de som inte bara röker cannabis utan gärna tar tjack, opi osv. så kör 100% på rövpannor ibland. Det är inget man gärna pratar superöppet om irl men det har pratats lite lätt om det flera gånger på datorn och det är heller inget som någon gömmer.
Ingen säger nej till IV heller. Personligen har jag aldrig iv'at pga att ingen gjort det åt mig och jag själv har värdelös teknik, lite spruträdd och darriga händer. har dock kört IM flera gånger då det är väldigt mycket lättare. Har kört rektalt många gånger också.

Dock är ju både jag och de knarkare jag umgås med ganska aspiga och allmänt annorlunda.

Till mina vänner som endast röker cannabis och kör hallisar och de som inte knarkar alls så har jag naturligtvis aldrig rört varken sprutor eller kört upp knark i röven. Usch.
Citera
2012-10-04, 22:51
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Det här med rövpannor tycker jag är lite av en mordern myt.
Ingen jag känner vet varken dos eller substanser som verkligen helt klart fullt ut på ett säkert och smärtfritt sett verkligen funkar i verkligheten överhuvudtaget...

Vad menar du?

1. Myt? Som i "aldrig gjorts eller hänt"?

2. Vad funkar funkar inte i verkligheten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in