Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-02, 15:22
  #1
Medlem
Hej sedan 9 September lärde jag känna en tjej via en dejtingsajt. Vi hade telefon och sms kontakt flera gånger om dagen under en hel vecka innan vi träffades. Sedan dess har det flytt på jätte fint mellan oss. Vi har träffats 5 gånger hittills. Hon gjorde klart väldigt tidigt efter första träffen att det kändes jätte bra och hon gjorde ett mycket fint och varmt inlägg (Typ nästan kärleksbekräftelse) på sin blogg vad hon tyckte och kände för mig. Hon har varit mycket ärlig och rak angående sina känslor hon har för mig, vilket jag också har ansetts kunna vara då (Annars brukar jag vänta med känslor snacket).

Nu i fredags umgicks jag, hon och hennes tjej kompis tillsammans. Lite skämtsamt skulle hon acceptera mig haha. VI hade en mycket trevlig dag alla tre. Men framåt kvällen var hon på dåligt humör samtidigt som hon blev sjuk vilket jag också blev! Hon nämde på sin blogg att hon kände sig irriterad och ibland att det kunde lysa igenom och att hon kunde bli lite otrevlig och osocial!

Sedan vi skildes år i lördags har hon inte hört av sig på telefon eller via FB. Normalt sett brukar hon höra av sig dagligen, både ringa och sms:a. Jag har skickat sms till henne nu i två dagar och ringt en gång utan att hon har hört av sig. Har bara fått tag på henne via FB under 2 korta stunder som varade i några minuter, hon skrev inte som hon brukade till mig (var inte otrevlig) men gulligullet saknades etc.

Nu är frågan varför kan hon inte höra av sig när man söker henne? Hon är arbetslös så borde inte va ett problem! Tycker det känns taskigt så som hon beter sig och jag blir irriterad! Jag har två teorier, ena att hon fortfarande är irriterad och mår dåligt sedan i fredags och det påverkar henne på något sätt, eller att hon har börjat tappa intresse för mig för att vi har varit så på varandra.

Vad tror ni? Vad kan jag göra?

Tack på förhand!
Citera
2012-10-02, 15:29
  #2
Medlem
Hon kanske blev svartsjuk?
Citera
2012-10-02, 15:31
  #3
Medlem
Sebzors avatar
Jag tror det är hennes sätt att stöta bort dig. Det verkar ju inte bättre än så?
Hon är nog bara för feg att säga det rakt ut efter allt gulligull.
Citera
2012-10-02, 15:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag tror det är hennes sätt att stöta bort dig. Det verkar ju inte bättre än så?
Hon är nog bara för feg att säga det rakt ut efter allt gulligull.

Tanken har slagit mig, men känns bara helt offf från ingenstans. Träffades på onsdagen och hade en jätte mysig dag tillsammans, sen umgicks jag, hon och hennes vän i fredags. Sen pofff blir man ignorerad bara...
Citera
2012-10-02, 15:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanskrivaren
Tanken har slagit mig, men känns bara helt offf från ingenstans. Träffades på onsdagen och hade en jätte mysig dag tillsammans, sen umgicks jag, hon och hennes vän i fredags. Sen pofff blir man ignorerad bara...
Hon kanske har träffat en annan eller hennes kompis sa något dåligt om dig och hon blev påverkad.
Citera
2012-10-02, 15:59
  #6
Medlem
Ernie Balls avatar
Det här har varit uppe tidigare, och du är inte den första som råkar ut för det. Det är inte osannolikt att hon, eftersom ni känt varandra så kort tid, har lirat med flera snubbar parallellt. Det som hände nu var att du inte kom etta, men hon är för feg för att berätta det. Ha detta i åtanke om hon hör av sig om några veckor, då har hon blivit dumpad och söker sig nedåt på listan. Mitt råd: Gå vidare och tänk inte mer på henne.
Citera
2012-10-02, 16:00
  #7
Avstängd
HakkorsISexors avatar
Menstruationscykeln (PMS)
Hennes polare sa att du var ful,dum,trög,löjlig .....
Det kan vara vad fan som helst, det är en kvinna och dom är och förblir mysterium, ibland vore det najs å vara bögare.
Citera
2012-10-02, 17:38
  #8
Medlem
Jag har snackat med henne lite över chatten på FB hon sa att hennes telefon är trasig, att batteriet är på väg att dö ut och därför kunde hon inte svara! (Kan väl berätta det över FB så man vet!!) Men ändå kunde kunde hon göra ett ganska långt inlägg på sin grupp på facebook via telefonen. Hon berättade att hon kunde upplevas som off ibland av olika anledningar. Jag sa till henne jag vill gärna veta om du är off på grund utav mig eller vilken anledning det beror på så jag kan visa henne hänsyn och har förståelse så jag slipper va orolig. Men hon kunde inte svara på mitt meddelande eftersom hon hade bråttom till sin körskol lektion. Men hon skulle svara senare ikväll. Det ska bli intressant och se om hon dissar mig senare eller inte. Tyvärr har jag lite av en bad feeling att hon säger godbye ikväll. Håller dock tummarna att det inte blir så!
Citera
2012-10-03, 10:39
  #9
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanskrivaren
Jag har snackat med henne lite över chatten på FB hon sa att hennes telefon är trasig, att batteriet är på väg att dö ut och därför kunde hon inte svara! (Kan väl berätta det över FB så man vet!!) Men ändå kunde kunde hon göra ett ganska långt inlägg på sin grupp på facebook via telefonen. Hon berättade att hon kunde upplevas som off ibland av olika anledningar. Jag sa till henne jag vill gärna veta om du är off på grund utav mig eller vilken anledning det beror på så jag kan visa henne hänsyn och har förståelse så jag slipper va orolig. Men hon kunde inte svara på mitt meddelande eftersom hon hade bråttom till sin körskol lektion. Men hon skulle svara senare ikväll. Det ska bli intressant och se om hon dissar mig senare eller inte. Tyvärr har jag lite av en bad feeling att hon säger godbye ikväll. Håller dock tummarna att det inte blir så!

Hur gick det igår kväll skrev hon något till dig ?
Citera
2012-10-03, 11:06
  #10
Avstängd
Burross avatar
Du ska nog börja ställa dig in på att du bara är en av ja om inte många så kanske ett par, du är inte längre prio 1 och det blir då väldigt kontraproduktivt av dig att skriva, sms, ringa osv. när du inte får någon respons, hon är osäker, du upplevs som klängig. Ni glider längre och längre ifrån varandra.

Folk som i så tidigt skede i en relation börjar fucka med ens huvud ska man hålla sig långt långt borta ifrån.
Citera
2012-10-03, 15:30
  #11
Medlem
Hej jag snackade med henne nyss över facebook. Skickade henne ett meddelande där jag skrev vad jag tyckte och kände. Sa att jag vill veta varför hon är så "off" och inte hör av sig som hon brukar, frågade om det beror på mig eller något annat som hänt..

Jag; Hej jag skickade ett ganska långt privat meddelande till dig förut. Svara tack<3

Hon; :S är inte blind, eftersom att det är förbannat långt så tar det en jävla massa tid för mig att svara.... gud! tjata inte :S nej det är inte på grund av dej! då hade jag ju sagt det squint

Jag; okey men ta din tid och svara då^^

Hon; har svarat! ett kort svar. att du inte har med det att göra!

Jag och hon hade snackat om sedan förra helgen att ses på fredag! Även om hennes attityd inte var så trevlig! Så gjorde jag ett inlägg på hennes logg på FB, sa att jag tänker på henne och frågade om hon ville ses på fredag!. Inget svar hittills men hon verkar ha gott om tid att göra massvis med in lägg på sin privata grupp på facebook. Jag mår inte bra över hennes beteende. Hör hon inte av sig angående att ses på fredag och absolut inte ger ett ljud av sig tills på söndag sen så kommer jag lägga ner henne! Finns gränser vad jag kan acceptera. Vad tycker ni?
Citera
2012-10-03, 15:33
  #12
Medlem
Repos avatar
Det skriker om henne att du ska ge henne tid. Ge henne tid, ge fan i att pressa henne, hon kommer att söka upp DIG när HON är redo. Antingen väntar du eller så fortsätter du med ditt liv som vanligt. Men fortsätter du som du har gjort hittills så kommer hon be dig fara och flyga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback