2012-10-01, 10:20
Medlem
Eftersom du verkar vara en rätt ensam kille, skulle jag nog avråda från en thaitjej. Du borde nog söka lyckan i Mongoliet eller Sibirien istället! Sverige är ett tyst och tomt land med väldigt få invånare. Många sydasiater som kommer hit får lappsjuka till och med i centrala Stockholm. De är vana vid att ha mycket folk omkring sig, att kunna slänga käft med vem som helst som passerar på gatan, att ha familj, släkt och vänner boendes hos sig långa perioder osv.
Tar du hit en thailändska måste du uppmuntra henne hitta att hitta egna vänner för hon kommer inte stå ut med att sitta ensam med dig dagarna i ända. Speciellt inte om du gillar att supa. Då kommer du antingen dra ner henne i fördärvet eller bli lämnad efter två år.
Citera
2012-10-01, 10:24
Medlem
Det finns bra svenskor också!! Grejen är bara den att dom flesta tror att man hittar alla på krogen..
På något vis så känns det inte så äkta om du åker till Thailand för att hitta en ladyboy där, vill också påpeka att jag inte tycker det är något fel om du köper dig en thaibrud, men se till att inte bli utnyttjad.
Senast redigerad av Sk3l3t0r 2012-10-01 kl. 10:29.
Citera
2012-10-01, 10:45
Medlem
Jag förstår vad du söker men det finns gott om konservativa tjejer med sunda värderingar i resten av Europa också.

Sverige är något av ett skräckexempel och representerar knappast resten av EU, du måste inte begränsa dig till Thailand.

Lycka till!
Citera
2012-10-01, 10:54
Medlem
Kompromissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahahahahah, du måste vara en av de mest patetiska existenser jag skådat. Inte för att jag är insatt i ärendet, men jag är tämligen säker på att du är arketypen för folk som skaffar sig thaifruar. Ensam, utstött, förbittrad och förbannad på alla svenska kvinnor för att du inte fått ligga, en ilska som över år av nattligt runkade framför datorn gått över i någon slags sjuk illusion om att alla kvinnor i Sverige är groggluder och feminister. Du vill ha en "riktig kvinna", alltså en undergiven liten slinka som lagar mat åt dig, tar hand om dig och på kommando ställer upp på alla skruvade sexuella eskapader du befaller henne att ställa upp på, när som helst. För all del, åk till Thailand idag och kom inte tillbaka, jag kan rentav bidra med lite biljettpengar om du vill. Förlorare och nollor som du har ingen plats i ett civiliserat samhälle.

Du skrev precis vad jag tänkte! TS verkar helt enkelt vara en liten jävla loser som vill ha en knulldocka som även kan städa och föda hans misslyckade barn. Skaffa dig en hund eller något, TS. Du har problem att träffa tjejer - det har inte slagit dig att det är DU som är problemet och inte tjejerna?
Citera
2012-10-01, 11:00
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Folk verkar automatiskt få för sig att Thailändska kvinnor = Fattiga människor som gör allt för att få ett bättre liv och är så himla missnöjda med sitt eget. Detta är skitsnack och en stor jävla myt och jag tycker även att det är sjukt sätt att se ner på människor, och tro att sitt eget liv av någon anledning är så jävla bra som alla tjejer skulle vilja leva.

Om du vill träffa en tjej som du vill stadga dig med så ska du ju självklart inte hänga på en Gogo-bar. Det är ju en självklarhet. Jag vet inte om du bor här eller om du bara är turist, men om du av någon anledning fått för dig att majoriteten av thailändska kvinnor skulle vara prostituerade så är du så jävla långt ute och cyklar att jag inte ens vet om du är på Jorden längre.

Thailändska kvinnor är fantastiska. Jag är en framgångsrik (i mina ögon) ung kille som ser mycket bra ut. Jag har inte problem att få tjejer varken i Sverige eller i Thailand; att jag skulle föredra Thailändska tjejer för att de skulle vara "enklare" skrattar jag åt. Jag gillar dom för att de är mer feminina, uppskattar livet mer, klagar mindre och har en helt annan syn på kärlek och relationer.

Jag har ALDRIG dejtat en Thailändsk tjej som inte kan betala för sig själv, bjuda på taxi, bjuda på drinkar, splitta notan osv. Självklart så betalar jag i de flesta fall mer än tjejen, men jag skulle uppskatta att med t ex tjejen jag dejtar nu så är det nog 60% som jag betalar och 40% som hon betalar. Det är på inget sätt något utnyttjande som pågår.

I Bangkok finns det GOTT om kvinnor med vanliga jobb som ekonomer, business administrators, sales managers, lärare, fastighetsinvesterare, entreprenörer osv. Det är vanligt att man går ut och festar och när man hittar en tjej att gå hem med så går man ut och personalen kör fram en ny Toyota, Honda eller andra bilar som är vanliga här som tjejen äger, som hon sedan kör hem en i.

Många universitetsutbildade tjejer tjänar 40,000-100,000 THB (Absolut inte alla, självklart tjänar många under det också, minimumlönen i Thailand är 9000 THB) och jag lovar att många upplevs rikare och har mer pengar över, än många Svenska tjejer.

Sist men absolut inte minst så verkar du anta att hon skulle slänga sig i dina armar vid idén om att du ska ta med henne hem till Sverige. Varför tror du det? Du tror att Sverige på något sätt skulle vara ett mer attraktivt val av land att leva i än Thailand för de flesta människor? Du tror att de flesta tjejer jätte gärna tar sitt pick och pack, ger upp sin karriär och följer med dig till ditt kontorsjobb efter att du känt henne 1-6månader?

Bra beskrivning.

En del tror att hela Thailand är Bangla Road eller Pattaya.
Citera
2012-10-01, 11:35
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Tråkigt att folk ska vara så otroligt nedlåtande och dömma TS till en "loser".

Är det inte patetiskt att sitta och ta foton där man sitter med putande läppar och ett glas vin i handen som sedan läggs upp på nån dating sajt?

Jag tycker att det är värre helt ärligt. TS vill bara ha en partner utan en massa krångel.
Citera
2012-10-01, 12:32
Medlem
Jag tycker du skall hålla dig till din egna ras, Ts.
Citera
2012-10-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahahahahah, du måste vara en av de mest patetiska existenser jag skådat. Inte för att jag är insatt i ärendet, men jag är tämligen säker på att du är arketypen för folk som skaffar sig thaifruar. Ensam, utstött, förbittrad och förbannad på alla svenska kvinnor för att du inte fått ligga, en ilska som över år av nattligt runkade framför datorn gått över i någon slags sjuk illusion om att alla kvinnor i Sverige är groggluder och feminister. Du vill ha en "riktig kvinna", alltså en undergiven liten slinka som lagar mat åt dig, tar hand om dig och på kommando ställer upp på alla skruvade sexuella eskapader du befaller henne att ställa upp på, när som helst. För all del, åk till Thailand idag och kom inte tillbaka, jag kan rentav bidra med lite biljettpengar om du vill. Förlorare och nollor som du har ingen plats i ett civiliserat samhälle.

Vem vill inte ha en sån kvinna? Är det bättre att ha en feministiskt kvinna som styr över mannen och över hemmet och mannen måste underkasta sig allt kvinnan säger för han vet att han inte får hennes fitta annars?
Citera
2012-10-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X
Jag föreslår att du söker dig till humor-forumet om du är på det humöret, jag ser inte det roliga i min trådstart :unsure:

Ja att man känner sig ensam om man mist sin familj som barn är väl inte så konstigt, eller..?

För att vara Polis-Aspirant med 1,5 år bakom dig i yrket så känns du något omogen för den uppgiften, att göra ett bra jobb som Polis kräver en god portion livserfarenhet och framförallt empati.

Jag tycker att du ska göra en liten research om vad "pa" står för :)

Eller nej, jag kan hjälpa dig. Polisassistent :) inte aspirant. Och det var ett tag sen jag skrev det.

Tycker du har en skrattretande syn på kvinnor och hur de ska vara. Men jag ska inte lägga mig i nå mer, hoppas du hittar kärleken.
Citera
2012-10-01, 14:10
Medlem
Norpheuss avatar
Varför inte bryta trenden och testa något nytt? En mongoliska eller nordkoreanska kanske?
Citera
2012-10-01, 14:19
Medlem
Khezarms avatar
Jag har varit ihop med en thailändska i lite över två års tid nu. Hon har bott med mig i ungefär ett och ett halvt år nu. Vi träffades i Sverige när hon var och hälsade på sin moster som bor i en närliggande stad till den vi bor i.

Jag har alltid varit intresserad av Asian, kulturen, maten och framför allt Buddhismen. När jag var hemma från mina studier och tänkte handla mat åkte jag såklart till den lokala thai-affären. Tanten som äger den är alltid trevlig, bjuder på kaffe och vill prata. Självklart hade hon en förhoppning om att "hooka upp" mig med någon av hennes släktingar. Men en dag när jag kommer dit och ska handla är min flickvän där. Hon var inte det då, men blev det någon månad senare.

Så börja intressera dig för sådana saker. Visa att du är villig att lära dig och att du gillar maten och kulturen, så kommer de fatta tycke för dig.

Tänk på det någon sade om lappsjuka, det är tomt i Sverige. Hur du än gör, får du vara beredd på kulturella krockar. I Sverige finns Jantelagen och vi är relativt folkskygga. Thailändare bjuder över varandra på mat, de kan sitta i flera timmar och laga mat och prata. Språket är svårt, men man lär sig efter som tiden går. Ha ett öppet sinne och låt henne ta den tid hon behöver för att acklimatiseras.

Som en del skriver vill hon skicka pengar till sin familj. Men det är inget konstigt med det så länge du låter henne skicka sina egna pengar. Min flickvän har jobb och hon skickar en slant till sina föräldrar varje månad. Typ 4000 svenska, det hjälper dem en bit på traven och de stoppar även undan pengar för att fixa ett bättre hus. Någonting som hon och jag kommer få ta del av när vi är där nere. Och det är deras kultur, alla barn skickar pengar till sina föräldrar. Så är det och det låter konstigt i våra öron, men hos dem är det vardagsmat.

Till de som säger att du är ett socialt missfoster och andra dåliga saker ska bara slänga sig i väggen. Jag har en bred bekantskapskrets och är väldigt öppen och älskar alla mina släktingar och vänner. Och de älskar mig. Jag har haft många tjejer här i Sverige och jag ser inget fel med det. Men kärleken kan man hitta exakt var fan som helst. Nu hittade jag min kärlek i en thailändska. Det hade lika gärna kunnat vara en indier eller sydamerikan. Ja du fattar.

En thailändsk tjej är älskvärd, vi delar på våra sysslor och vi har sex när vi vill och är sugna. Vill du prata TS, är det bara att skicka ett pm. De som snackar om Thai-massage osv, ska du nog inte lyssna på. Framför allt efter all rabalder om sexuella tjänster som har varit på sistone. Utan börja hänga i sådana kretsar, lokala thai-butiken eller liknande.

Jag kommer inte på någonting mer just nu, men det finns mycket att prata om. Fördomarna flödar fritt i samhället, men kom ihåg att vara den du är.

Peace och Chock Dee Krab (stavningen är jag inte säker på, men det uttalas sådär i alla fal och betyder Lycka till, man säger det när man skålar på thailändska också. )
Citera
2012-10-01, 14:32
Medlem
Aigiss avatar
Varför inte en ryska eller öststats/balkan brud? Då slipper du ju rasblanda så jävla mycket, ligger närmare oss kulturellt men har generellt en mer konservativ syn på kvinnorollen.

Fattar inte att så många ska ha thaibrudar, är de verkligen så hemmafruiga och bra på att suga kuk eller är det bara hype?
Senast redigerad av Aigis 2012-10-01 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in