Folk verkar automatiskt få för sig att Thailändska kvinnor = Fattiga människor som gör allt för att få ett bättre liv och är så himla missnöjda med sitt eget. Detta är skitsnack och en stor jävla myt och jag tycker även att det är sjukt sätt att se ner på människor, och tro att sitt eget liv av någon anledning är så jävla bra som alla tjejer skulle vilja leva.
Om du vill träffa en tjej som du vill stadga dig med så ska du ju självklart inte hänga på en Gogo-bar. Det är ju en självklarhet. Jag vet inte om du bor här eller om du bara är turist, men om du av någon anledning fått för dig att majoriteten av thailändska kvinnor skulle vara prostituerade så är du så jävla långt ute och cyklar att jag inte ens vet om du är på Jorden längre.
Thailändska kvinnor är fantastiska. Jag är en framgångsrik (i mina ögon) ung kille som ser mycket bra ut. Jag har inte problem att få tjejer varken i Sverige eller i Thailand; att jag skulle föredra Thailändska tjejer för att de skulle vara "enklare" skrattar jag åt. Jag gillar dom för att de är mer feminina, uppskattar livet mer, klagar mindre och har en helt annan syn på kärlek och relationer.
Jag har ALDRIG dejtat en Thailändsk tjej som inte kan betala för sig själv, bjuda på taxi, bjuda på drinkar, splitta notan osv. Självklart så betalar jag i de flesta fall mer än tjejen, men jag skulle uppskatta att med t ex tjejen jag dejtar nu så är det nog 60% som jag betalar och 40% som hon betalar. Det är på inget sätt något utnyttjande som pågår.
I Bangkok finns det GOTT om kvinnor med vanliga jobb som ekonomer, business administrators, sales managers, lärare, fastighetsinvesterare, entreprenörer osv. Det är vanligt att man går ut och festar och när man hittar en tjej att gå hem med så går man ut och personalen kör fram en ny Toyota, Honda eller andra bilar som är vanliga här som tjejen äger, som hon sedan kör hem en i.
Många universitetsutbildade tjejer tjänar 40,000-100,000 THB (Absolut inte alla, självklart tjänar många under det också, minimumlönen i Thailand är 9000 THB) och jag lovar att många upplevs rikare och har mer pengar över, än många Svenska tjejer.
Sist men absolut inte minst så verkar du anta att hon skulle slänga sig i dina armar vid idén om att du ska ta med henne hem till Sverige. Varför tror du det? Du tror att Sverige på något sätt skulle vara ett mer attraktivt val av land att leva i än Thailand för de flesta människor? Du tror att de flesta tjejer jätte gärna tar sitt pick och pack, ger upp sin karriär och följer med dig till ditt kontorsjobb efter att du känt henne 1-6månader?