2012-10-01, 03:29
Medlem
Ha ha...hitta seriösa på Thai massage ställen...det var det dummaste uttalande jag någonsin hört...Slampvarningen är extremt hög där...oftast personer med spelberoende som dragits dit pga att de måste skaffa snabba pengar för att betala av sina skulder...ofta miljonskulder.......Good Luck...
Citera
2012-10-01, 03:38
Medlem
Domyojis avatar
Alltså, du söker en konservativ kvinna... men vill själv knulla runt innan du finner henne?

Tycker inte du har någonting att säga till om när det kommer till vad som är rättvist eller inte längre...

Annars, ja, det finns väl 50 miljoner thailändare eller så, de flesta har redan haft sex med falanger och andra säljer sex och andra är oskuld och vissa har pengar, andra inte. Men det finns fina människor med goda hjärtan i det landet, det gör det i Sverige också om du letar.
Citera
2012-10-01, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Alltså, du söker en konservativ kvinna... men vill själv knulla runt innan du finner henne?

Tycker inte du har någonting att säga till om när det kommer till vad som är rättvist eller inte längre...

Annars, ja, det finns väl 50 miljoner thailändare eller så, de flesta har redan haft sex med falanger och andra säljer sex och andra är oskuld och vissa har pengar, andra inte. Men det finns fina människor med goda hjärtan i det landet, det gör det i Sverige också om du letar.

Han menar väll att han vill ha en kvinna som har lugnat ner sig och att han själv saknar dem där erfarenheterna av att springa runt att leka. Så hugg inte till så fort du ser något att hugga till om.

Hur som så undrar jag lite vad TS vill. Vill du leka runt lite eller vill du ha nån att leva med för resten av livet?
Och du har ju haft flickvänner har du sagt, så du kan få tjejer här i Sverige? Jag tror tyvärr att hitta en tjej i thailand är en sista utväg som för det mesta används av ensamma män. Det är svårigheter med att träffa nån ifrån en sånt annat synsätt på livet.

Inte nog med att språket och kulturskillnaden blir svår när man lever så tätt inpå varandra... När hon flyttar hit så har hon inga vänner, hon kommer då kanske bli deprimerad och förhållandet blir otroligt påfrestande. Nu är jag as trött så kommer inte på något mer men det är alltid problematisk med förhållande mellan olika kulturer. Ingen dans på rosor.

Om du flyttar dit istället så är frågan: vad ska du göra där? Hur ska du leva? Var ska du få inkomst ifrån? Kan du hantera den stora kulturskillnaden och isolationen du kommer känna av miljöombytet och svårigheter med språket?
Citera
2012-10-01, 05:00
Medlem
xertions avatar
Folk verkar automatiskt få för sig att Thailändska kvinnor = Fattiga människor som gör allt för att få ett bättre liv och är så himla missnöjda med sitt eget. Detta är skitsnack och en stor jävla myt och jag tycker även att det är sjukt sätt att se ner på människor, och tro att sitt eget liv av någon anledning är så jävla bra som alla tjejer skulle vilja leva.

Om du vill träffa en tjej som du vill stadga dig med så ska du ju självklart inte hänga på en Gogo-bar. Det är ju en självklarhet. Jag vet inte om du bor här eller om du bara är turist, men om du av någon anledning fått för dig att majoriteten av thailändska kvinnor skulle vara prostituerade så är du så jävla långt ute och cyklar att jag inte ens vet om du är på Jorden längre.

Thailändska kvinnor är fantastiska. Jag är en framgångsrik (i mina ögon) ung kille som ser mycket bra ut. Jag har inte problem att få tjejer varken i Sverige eller i Thailand; att jag skulle föredra Thailändska tjejer för att de skulle vara "enklare" skrattar jag åt. Jag gillar dom för att de är mer feminina, uppskattar livet mer, klagar mindre och har en helt annan syn på kärlek och relationer.

Jag har ALDRIG dejtat en Thailändsk tjej som inte kan betala för sig själv, bjuda på taxi, bjuda på drinkar, splitta notan osv. Självklart så betalar jag i de flesta fall mer än tjejen, men jag skulle uppskatta att med t ex tjejen jag dejtar nu så är det nog 60% som jag betalar och 40% som hon betalar. Det är på inget sätt något utnyttjande som pågår.

I Bangkok finns det GOTT om kvinnor med vanliga jobb som ekonomer, business administrators, sales managers, lärare, fastighetsinvesterare, entreprenörer osv. Det är vanligt att man går ut och festar och när man hittar en tjej att gå hem med så går man ut och personalen kör fram en ny Toyota, Honda eller andra bilar som är vanliga här som tjejen äger, som hon sedan kör hem en i.

Många universitetsutbildade tjejer tjänar 40,000-100,000 THB (Absolut inte alla, självklart tjänar många under det också, minimumlönen i Thailand är 9000 THB) och jag lovar att många upplevs rikare och har mer pengar över, än många Svenska tjejer.

Sist men absolut inte minst så verkar du anta att hon skulle slänga sig i dina armar vid idén om att du ska ta med henne hem till Sverige. Varför tror du det? Du tror att Sverige på något sätt skulle vara ett mer attraktivt val av land att leva i än Thailand för de flesta människor? Du tror att de flesta tjejer jätte gärna tar sitt pick och pack, ger upp sin karriär och följer med dig till ditt kontorsjobb efter att du känt henne 1-6månader?

Citera
2012-10-01, 06:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoogee
Jag tycker du ska dejta en thailändsk tjej i Sverige först innan du åker dit. Här är det på sin spelplan och det kommer bli en mer seriös dejting än borta i Thailand då du kommer äta på restaurang och knulla.

En thaitjej i Sverige kanske tillochmed har börjat lära sig Svenska.

Det finns massor av thaitjejer i Sverige som vill dejta trevliga killar. Du kan börja snacka med dem på internet eller hitta dem på massageställen. Berätta att du vill ha något seriöst med en tjej på ett massageställe så känner hon massa trevliga tjejer garanterat.

pröva happypancake och thaimassageställen. Inga problem att fixa seriösa dejter där är jag rätt säker på.
Så alltmedan han ligger och blir avrunkad som bäst på thaimassagen ska han fråga avrunkerskan om hon har några snygga kompisar han kan få dejta?

TS: varför just Thailand? Begränsa dig inte så mycket. Fundera även över Vietnam och andra kringliggande länder. I Vietnam finns ex vis en hel del välutbildade unga kvinnor som gärna dejtar europeiska män eftersom deras egna landsmän ofta inte anses särskilt dugliga. Då har du goda chanser till en mer jämställd och balanserad relation, dock utan risken för att sluta med någon feministhagga. Dessutom är det min personlig uppfattning att vietnamesiskor ser bättre ut generellt än thailändskor och om du dejtar en dam från övre medelklass är risken minimal att hon enbart vill utnyttja dig för PUT i Sverige.

Happy hunting!
Senast redigerad av gurkmajja 2012-10-01 kl. 06:53.
Citera
2012-10-01, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
...massor av intressant lasning...

Instammer till 100% i vad du sager.

Majoriteten av mannen som kommer hit (de som svensson far hora om i media) ar 40+ medel/laginkomsttagare som i sitt hemland ar socialt missanpassade, alkisar eller bara valdigt udda. Tragiskt, ja men det ar sant.
De kommer hit och traffar en prostituerad tjej (landets bottenskrap) i nagon av barerna och sen gar det i de flesta fall kappratt at helvette.

Sen finns det undantagsfall saklart.

En serios person soker sig inte till barer, de soker sig till folk med utbildning och jobb darefter precis som xertion pratar om.

En thaifru ar ingenting du bara aker och hamtar hem.

TS. Du har PM
Citera
2012-10-01, 07:18
Medlem
Låter ju inte sunt med ett förhållande där man inte ens liter på sin partner nog för att låta denne dra ut och ha kul med vännerna?
Citera
2012-10-01, 07:33
Medlem
Du länkar till en Youtube-video i din signatur. Är det Thailand för dig?

Allt i den videon är det som jag verkligen avskyr med Thailand; äckliga, tjocka västerlänningar som suktar efter små Thailänska tjejer (och killar). Det är tyvärr så många ser Thailand. När man berättar att man varit där för folk så ser de exakt din video framför sig och jag blir lite ledsen i hjärtat för det.

Om Thailand för dig är länken i videon finns det inget hopp för dig; du kommer hitta en tjej som sticker så fort hon får PUT. Sen skaffar hon ett jobb här och försörjer sin familj hemma eftersom det var därför hon följde med från första början (för att kunna försörja sin familj).
Citera
2012-10-01, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kovic
"Allt i den videon är det som jag verkligen avskyr med Thailand; äckliga, tjocka västerlänningar som suktar efter små Thailänska tjejer (och killar). Det är tyvärr så många ser Thailand. När man berättar att man varit där för folk så ser de exakt din video framför sig och jag blir lite ledsen i hjärtat för det. "

Tyvärr så ser man ofta detta på "Ministry of Foreign Affairs of Thailand" kontor där man skall fixa papper, äldre med unga tjejer... Sen har de problem med dessa män som söker unga prostituerade pojkar...
Men för att återgå till ämnet, är man seriös så är man kanske även intresserad av Buddhism och då kan man i Sverige besöka deras Tempel. Eller om man har turen att arbeta med Thailändskor och den vägen lära känna nån av deras väninnor, Risken för "Golddiggers" minskar kraftigt. Boken "Thailand fever-a road map for Thai-Western relationships" kanske kan hjälpa för att förstå alla kulturella skillnader... Och glöm allt sökande på barer.
Lycka till.

Edit:
Golddiggers känner du igen på ett snabbt intresse för din inkomst förmögenhet samt arbete, även för att föreslå presenter du kan ge dem mm. Det går inte att missa.
Senast redigerad av beaver_se 2012-10-01 kl. 09:48.
Citera
2012-10-01, 09:17
Medlem
Randomloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPH
Haha, förstår att du är ensam.
(Var verkligen TVUNGEN att skriva det, ja)

Nej jag förstår faktiskt inte varför TS är ensam. Han verkara vara en godhjärtad person som skulle ta hand om sin familj. Vad mer ska man begära?

Till TS: måste det vara just Thai???
Citera
2012-10-01, 09:22
Medlem
Adversariuss avatar
Hahahahahah, du måste vara en av de mest patetiska existenser jag skådat. Inte för att jag är insatt i ärendet, men jag är tämligen säker på att du är arketypen för folk som skaffar sig thaifruar. Ensam, utstött, förbittrad och förbannad på alla svenska kvinnor för att du inte fått ligga, en ilska som över år av nattligt runkade framför datorn gått över i någon slags sjuk illusion om att alla kvinnor i Sverige är groggluder och feminister. Du vill ha en "riktig kvinna", alltså en undergiven liten slinka som lagar mat åt dig, tar hand om dig och på kommando ställer upp på alla skruvade sexuella eskapader du befaller henne att ställa upp på, när som helst. För all del, åk till Thailand idag och kom inte tillbaka, jag kan rentav bidra med lite biljettpengar om du vill. Förlorare och nollor som du har ingen plats i ett civiliserat samhälle.
Citera
2012-10-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomlove
Nej jag förstår faktiskt inte varför TS är ensam. Han verkara vara en godhjärtad person som skulle ta hand om sin familj. Vad mer ska man begära?

Till TS: måste det vara just Thai???

Han verkar snarligen var bitter på livet och de svenskor kvinnorna. Fick lite Lilja 4-ever-känslan av hans inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in