Det känns verkligen WT att ha en thailändsk kvinna, varje gång jag ser en svensk man med en thailändsk tjej så lägger jag mannen i ''WT facket'' och skakar lite lätt på huvudet och suckar för mig själv...
Tyvärr blir det allt vanligare med sådana par, det finns många losers till män i Sverige om man säger som så...
Funderar lite på det där man ser på dejtingsidor i ex.vis Filippinerna när kvinnorna presenterar sig själva och beskriver den dom söker.
Det skall vara en man som respekterar henne och hennes familj...älskar henne och även hennes familj lika mycket.
Jag vet ju att familjebanden där är starkare än här, det är ju lite olika kulturer helt enkelt.
Men jag har inte riktigt kläm på om det där dom uttrycker i förtäckta ordalag även betyder att dom förväntar sig att om jag nu blir ihop med en kvinna där att jag inte bara skall försörja kvinnan (vilket är helt ok så klart) utan även "familjen"? Den kan ju vara rätt så stor och vad jag har förstått efter en del kontakt med några kvinnor där så är det inte många av t.ex. tio stycken i en familj som jobbar utan det är en eller några få som får försöka försörja alla tio av olika anledningar...
Funderar lite på det där man ser på dejtingsidor i ex.vis Filippinerna när kvinnorna presenterar sig själva och beskriver den dom söker.
Det skall vara en man som respekterar henne och hennes familj...älskar henne och även hennes familj lika mycket.
Jag vet ju att familjebanden där är starkare än här, det är ju lite olika kulturer helt enkelt.
Men jag har inte riktigt kläm på om det där dom uttrycker i förtäckta ordalag även betyder att dom förväntar sig att om jag nu blir ihop med en kvinna där att jag inte bara skall försörja kvinnan (vilket är helt ok så klart) utan även "familjen"? Den kan ju vara rätt så stor och vad jag har förstått efter en del kontakt med några kvinnor där så är det inte många av t.ex. tio stycken i en familj som jobbar utan det är en eller några få som får försöka försörja alla tio av olika anledningar...
Det är precis så som det är. Att "respektera" och "älska" hennes familj är ett försyntare sätt att säga att hon söker en man som försörjer också dem.
Har forskat lite i det där och det är ju som så att stora delar av Asien saknar pensionssystem vilket gör att det blir sönernas och döttrarnas uppgift att fixa pension till föräldrarna varje månad, man kan ju inte låta farsgubben och sin gamla mor leva på bröd o vatten under en gammal presenning.
Handlar dock inte om några stora summor, pratade om det där med en svensk man som var gift med en Filipina att det räcker med en tusenlapp i månaden.
Enligt egna beräkningar blir det ungefär samma kostnad oavsett om man kilar stadigt med en svenska eller en asiatiska, eller ja, svenskorna är väl s.a.s. lite billigare kanske.
Men fråga dom vetja, inga frågor är för dumma att ställa när man kommer från olika världar, bäst att ha saker och ting klart för sig från start.
Senast redigerad av Passenger-X 2013-01-19 kl. 20:06.
Tycker inte det verkar som att sönerna bidrar med så mycket på Filippinerna, dom jobbar oftast inte. Varför vet jag inte riktigt, om det är så att dom inte kan eller inte vill...utan det är döttrarna som drar in pengar även om det oftast verkar vara alldeles för lite så klart. En del flyttar utomlands och jobbar där för att kunna skicka hem (mer) pengar till familjen.
Att ha sällskap kostar ju alltid så klart och sen beror det ju lite på hur man räknar också...men det är ju också väldigt individuellt hur stora krav man har på livet, både som ett par och som individ i förhållandet.
De flesta vill inte ens ses med en utlänning som jag skrev tidigare för då tas de som prostituerade. Vet att en del thailändskor som är gifta med utlänningar inte ens vill gå vid hans sida när de är i Thailand för att hon skäms. Synd att det ska vara så iof.
Detta låter löjligt överdrivet och ingenting jag märkt av, någonsin.
Till er som undrar varför många efterfrågar thailändskor och inte andra asiatiska kvinnor från ex Kina, Korea, Japan. Antagligen för att Thailand är ett fattigare land med lägre levnadsstandard och har ett varmt klimat dit svenskar åker till! Ska man lyckas stadga sig med en koreansk eller japansk kvinna, ja då gäller det att ha utbildning, bra familj, se bra ut och ha något innanför pannbenet. Dessa kvinnor är inte undergivna utan har krav på sin blivande man. Sen kanske de verkar blygare, artigare, trevligare, men det är ju en sociokulturell skillnad.
Sydkorea och Japan är välmående, rika länder med en standard över vår egen. De har inget tropiskt klimat med fattiga bartjejer som dansar, utan fyra årstider precis som vi med ytterst liten prostitution. Sydkorea ska hålla Vinter-OS 2018. Blanda inte ihop Sydostasien med Östasien!! Det är som att jämföra Sverige med Marocko!
Sydkoreas och Japans höga standard säger en hel del om varför det k princip inte finns några koreaner eller japaner i Sverige, förutom adopterade koreaner. De ni hittar i Sverige är vietnameser, thai, filippinare, kineser, dvs från länder i SYDasien!!!!!
En svensk högskolestuderande tjej åker och volontärarbetar i Sydamerika under 16 veckor. Under tiden där träffar hon en lokal kille med begränsade kunskaper i engelska (han pratar spanska).
Den svenska tjejen blir blixtkär och lyckas få hit Sydamerikanen på någon form av visum. Väl i Sverige så duger han inte till mycket då kan har för lite utbildning för att kunna läsa på universitetet samtidigt som han inte kan prata svenska samt har engelska som en svensk lågstadieelev.
För att han då lättare ska få jobb så betalar staten först hans SFI (han får betalt för att läsa SFI) och erbjuder sedan att betala 80 % av hans lön när/om han lyckas få jobb.
Detta låter ju jävligt fördelaktigt?! Kan jag dra hit en brud från valfritt land och det kommer funka så här smidigt? Kommer ju va mycket lättare för henne att skaffa jobb än mej? Hoppas det är sant för då ska ja fan investera i en brud och leva på henne ett tag
Detta låter ju jävligt fördelaktigt?! Kan jag dra hit en brud från valfritt land och det kommer funka så här smidigt? Kommer ju va mycket lättare för henne att skaffa jobb än mej? Hoppas det är sant för då ska ja fan investera i en brud och leva på henne ett tag