2012-10-01, 00:17
Medlem
Utan större risk för att "outa" mig så kan jag väl berätta att jag är någonstans mellan 25 - 30 år gammal, jag har ingen familj överhuvudtaget, long story - rough life, och pga det så har jag till råga på allt en väldigt liten umgänges-krets. Har försökt skaffa vänner & bekanta såhär som vuxen, men det slutar alltid med att det känns som att man kommer från helt olika världar på nåt sätt..

Med andra ord så lever jag ett väldigt ensamt liv, fast det har jag i princip alltid gjort ända sedan barnsben så jag är ganska "van" vid det även om det naturligtvis inte är så roligt alla gånger.
På senare år i takt med att fler och fler jämnåriga stadgar sig så har även jag känt att nätterna känns ensammare och ensammare ju äldre man blir, och för att vara helt ärlig så känns det riktigt tungt i perioder. Jag vill också träffa någon söt tjej man kan lära känna, dela glädje och sorg med, göra roliga saker med osv..

Men, jag känner mig mkt tveksam till att inleda något med en svensk tjej, jag är själv svensk men har mest dåliga erfarenheter av svenskor.
Jag såg en dokumentär på nätet om en thailändsk tjej som var gift med en svensk man, de drev en bar / restaurang uppe i Isaan, när reportern frågade den thailändska tjejen hur de kom överens så sa hon, "Good, I take care of him, but sometimes we argue because sometimes he go out party with his friends and come home in morning, it is not acceptable."

Jag tycker det är en sund inställning, är man tillsammans med någon så ska man inte lämna partnern hemma och gå ut och festa halva natten och gud vet vad..
Däri ligger problemet med svenska tjejer, de visar ingen respekt för förhållandet utan är ute och slår runt med tjej-kompisarna varannan helg, ett sånt förhållande vill jag inte ha, och det verkar ytterst svårt att hitta svenskor som är av samma uppfattning.

De närmaste åren har jag tänkt att "ta igen" alla förlorade ungdomsår med sällskap över natten med olika tjejer, man vill ju leka av sig så att säga så man kan lämna den önskan bakom sig sen, men inom en inte allt för avlägsen framtid så vill jag verkligen inte leva ensam längre.
Jag vill inte stadga mig med en svenska eftersom det är att spela med väldigt höga insatser med tanke på deras leverne och skilsmässo-statistiken, jag vill ha en kvinna med "konservativa" värderingar, en riktig kvinna med andra ord, och vad jag sett och hört så verkar det finnas betydligt fler sådana Thailändskor än Svenskor..

Men, samtidigt inser jag ju att det inte heller är helt "riskfritt" att stadga sig med en Thailändska, jag vet inte hur vanligt det är, men jag vill ju inte heller bli utnyttjad, att hon bara ser mig som en biljett till ett nytt och rikare liv i väst, och lämnar mig sen när hon fått
Permanent-Uppehålls-Tillstånd eller liknande.

Så för att försöka sammanfatta mina tankar, om några år börjar det antagligen dra ihop sig, hur stor är risken att bli utnyttjad som biljett till väst och att hon sedan sticker när hon fått P-U-T..?

Andra risker..?

Jag gillar att vara stor i truten i recensions-forumet här på FB för prostitution, men det är bara för att jag gillar att retas med alla feminister som bevakar forumet
I själva verket är jag i ärlighetens namn en helt reko kille, ser bra ut, har lite svårt för det sociala och det är inte konstigt efter allt jag varit med om i livet, men de få som lärt känna mig, de gillar mig för den jag är.

Så, hur ser oddsen ut för seriösare relationer med thailändskor..?

Edit: Självgoda, politiskt "korrekta" feminister & svenska "moralister" som glidit fram genom livet på en räkmacka undanbedes vänligen men bestämt.
Citera
2012-10-01, 00:23
Medlem
Benzoftws avatar
Som överallt så finns det bra och dåliga kvinnor även in Thailand. När man varit här ett tag är det enkelt att se vad för typ av tjej det är man snackar med. Jag älskar thaitjejer, men har varit i en helvetesrelation också, för något år sen. Mycket glad att det tog slut, hehe.

Ett tips är att lära sig språket, och om du vill ha en riktigt relation, gå inte till nån jävla bar för att ragga.
Citera
2012-10-01, 00:27
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X
Utan större risk för att "outa" mig så kan jag väl berätta att jag är någonstans mellan 25 - 30 år gammal, jag har ingen familj överhuvudtaget, long story - rough life, och pga det så har jag till råga på allt en väldigt liten umgänges-krets. Har försökt skaffa vänner & bekanta såhär som vuxen, men det slutar alltid med att det känns som att man kommer från helt olika världar på nåt sätt..

Med andra ord så lever jag ett väldigt ensamt liv, fast det har jag i princip alltid gjort ända sedan barnsben så jag är ganska "van" vid det även om det naturligtvis inte är så roligt alla gånger.
På senare år i takt med att fler och fler jämnåriga stadgar sig så har även jag känt att nätterna känns ensammare och ensammare ju äldre man blir, och för att vara helt ärlig så känns det riktigt tungt i perioder. Jag vill också träffa någon söt tjej man kan lära känna, dela glädje och sorg med, göra roliga saker med osv..

Men, jag känner mig mkt tveksam till att inleda något med en svensk tjej, jag är själv svensk men har mest dåliga erfarenheter av svenskor.
Jag såg en dokumentär på nätet om en thailändsk tjej som var gift med en svensk man, de drev en bar / restaurang uppe i Isaan, när reportern frågade den thailändska tjejen hur de kom överens så sa hon, "Good, I take care of him, but sometimes we argue because sometimes he go out party with his friends and come home in morning, it is not acceptable."

Jag tycker det är en sund inställning, är man tillsammans med någon så ska man inte lämna partnern hemma och gå ut och festa halva natten och gud vet vad..
Däri ligger problemet med svenska tjejer, de visar ingen respekt för förhållandet utan är ute och slår runt med tjej-kompisarna varannan helg, ett sånt förhållande vill jag inte ha, och det verkar ytterst svårt att hitta svenskor som är av samma uppfattning.

De närmaste åren har jag tänkt att "ta igen" alla förlorade ungdomsår med sällskap över natten med olika tjejer, man vill ju leka av sig så att säga så man kan lämna den önskan bakom sig sen, men inom en inte allt för avlägsen framtid så vill jag verkligen inte leva ensam längre.
Jag vill inte stadga mig med en svenska eftersom det är att spela med väldigt höga insatser med tanke på deras leverne och skilsmässo-statistiken, jag vill ha en kvinna med "konservativa" värderingar, en riktig kvinna med andra ord, och vad jag sett och hört så verkar det finnas betydligt fler sådana Thailändskor än Svenskor..

Men, samtidigt inser jag ju att det inte heller är helt "riskfritt" att stadga sig med en Thailändska, jag vet inte hur vanligt det är, men jag vill ju inte heller bli utnyttjad, att hon bara ser mig som en biljett till ett nytt och rikare liv i väst, och lämnar mig sen när hon fått

Så för att försöka sammanfatta mina tankar, om några år börjar det antagligen dra ihop sig, hur stor är risken att bli utnyttjad som biljett till väst och att hon sedan sticker när hon fått P-U-T..?

Andra risker..?

Jag gillar att vara stor i truten i recensions-forumet här på FB för prostitution, men det är bara för att jag gillar att retas med alla feminister som bevakar forumet
I själva verket är jag i ärlighetens namn en helt reko kille, ser bra ut, har lite svårt för det sociala och det är inte konstigt efter allt jag varit med om i livet, men de få som lärt känna mig, de gillar mig för den jag är.

Edit: Självgoda, politiskt "korrekta" feminister & svenska "moralister" som glidit fram genom livet på en räkmacka undanbedes vänligen men bestämt.

Dina chanser ser ganska så bra ut och det kommer nog generellt sett att bara bli bättre på Thai-fronten. På orten där jag bor så finns det väldigt många med Thai-kärringar. Inte bara gamla rika gubbar utan folk i min egen ålder också.
Hörde nyligen att ett par (en svensk man och en kines-kärring) som funnit varandra och bott här i flera år öppnat en form av "träffpunkt". Jag ser det väl lite som koppleri men tydligen så är det helt legitimit. De anordnar träffar för singlar (svenska män) och för thai-kvinnor som de flyger hit från Thailand.
SÅ snart bäste TS behöver du inte ens ordna "besväret" med att själv åka ner och leta efter lyckan utan det finns folk här hemma som hjälper dig med det problemet. Någon form av garanti eller "ånger-vecka" har jag dock inte hört de kör med

Kan tänka mig att detta sticker som fan i ögonen på alla blek-feta svenska feministkärringar som sitter där ensamma i sina lägenheter med den där stackars katten.

Men hur du skall lyckas hålla kvar dem även efter PUT vet jag faktiskt inte.
Citera
2012-10-01, 00:29
Medlem
gavlips avatar
Fan ska man med dom till dom är så jävla fula och kommer från djungeln.

Hellre då bo ensam än att behöva försörja nån sån apa.
Citera
2012-10-01, 00:30
Medlem
Sheiks avatar
Har inget emot att du skaffar dig en Thai-brud. Men se för fan till att det är ömsesidig kärlek så du slipper bli lurad / utnyttja någon. Såvida du kan läsa människor någolunda så märker du hurvida det är äkta eller inte.
Citera
2012-10-01, 00:33
Medlem
deepdivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passenger-X

Andra risker..?

Dom har i 99 fall av 100 en dold agenda,inte så sällan en thaiboyfreind som håvar in degen.
Tro inte att du kan ha en relation som ger dig något utan att få lätta på plånboken.

http://www.thailandnews.net/index.php?sid/208633684/scat/7eb51d3138244bed/ht/Ghana-women-most-unfaithful
Citera
2012-10-01, 00:40
Medlem
Hon drar när hon lärt sig svenska och sparat ihop lite pengar. Eller så byter hon ut dig mot någon mer spännande (läs rikare)
Det finns ju för fan svenska tjejer med bra värderingar och såna som skulle passa dig. Om man har det svårt med damer så är det väl en klar fördel om man komunicerar på samma språk?

Förstår att du är desperat men thai brud kommer bara ställa till det för dig. Dating på nätet, ligg i så hittar du din vettiga sköna tjej.
Citera
2012-10-01, 01:38
Medlem
Pangaea250s avatar
Känner att du drar våra svenska kvinnor över en kam. Självklart har du rätt till din egen uppfattning men jag tycker att du borde ge det en chans. Du vill ju "leka av dig" så varför inte försöka inleda en relation med en partner du möjligtvis fattar intresse för?

Du räknar nästintill blint på att du finner äkta kärlek i Thailand och det uppfattas som naivt, enligt mig. Det handlar ändå om att leta efter en person och inte en boende i ett land?

Dock är det inte heller fel att spela på sina starkare kort (alltså i detta fallet att vara svensk) när det kommer till att söka efter en livspartner.
Vill önska dig lycka till, TS! Alla förtjänar vi kärlek!
Citera
2012-10-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzoftw
Som överallt så finns det bra och dåliga kvinnor även in Thailand. När man varit här ett tag är det enkelt att se vad för typ av tjej det är man snackar med. Jag älskar thaitjejer, men har varit i en helvetesrelation också, för något år sen. Mycket glad att det tog slut, hehe.

Ett tips är att lära sig språket, och om du vill ha en riktigt relation, gå inte till nån jävla bar för att ragga.

Ajdå, låter inge vidare vet dock hur det kan bli, det har jag också varit, endast 1 av en handfull flickvänner har varit reko för min del, dock var samtliga svenskor.

Språket, jodå, håller på så gott det går med självstudier, finns inga kurser på orten.
Nej att man ska undvika bar-tjejer (Isaan-tjejer..?) har jag förstått..

Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Dina chanser ser ganska så bra ut och det kommer nog generellt sett att bara bli bättre på Thai-fronten. På orten där jag bor så finns det väldigt många med Thai-kärringar. Inte bara gamla rika gubbar utan folk i min egen ålder också.
Hörde nyligen att ett par (en svensk man och en kines-kärring) som funnit varandra och bott här i flera år öppnat en form av "träffpunkt". Jag ser det väl lite som koppleri men tydligen så är det helt legitimit. De anordnar träffar för singlar (svenska män) och för thai-kvinnor som de flyger hit från Thailand.
SÅ snart bäste TS behöver du inte ens ordna "besväret" med att själv åka ner och leta efter lyckan utan det finns folk här hemma som hjälper dig med det problemet. Någon form av garanti eller "ånger-vecka" har jag dock inte hört de kör med

Kan tänka mig att detta sticker som fan i ögonen på alla blek-feta svenska feministkärringar som sitter där ensamma i sina lägenheter med den där stackars katten.

Men hur du skall lyckas hålla kvar dem även efter PUT vet jag faktiskt inte.

Låt mig gissa, du bor i Norrland verkar finnas betydligt fler män med thai-tjejer där än i söder.

Åh, jag åker så gärna ner till Thailand, vore mer lagom för min del att bo i Thailand och semestra i Sverige..

Jag sitter också ensam i lägenheten, fast jag har (tyvärr) ingen katt då det blir problematiskt när jag är i Thailand, och feminister är portförbjudna i min lägenhet.
Jag har varit ihop med en tjej som var mer eller mindre feminist 1 gång, aldrig mer, det räcker med dom som finns ute i det svenska samhället.
Det är ett stort plus med det Thailändska samhället, feminism existerar inte där.

Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Fan ska man med dom till dom är så jävla fula och kommer från djungeln.

Hellre då bo ensam än att behöva försörja nån sån apa.

Jag tror att du skulle behöva en stor kram.

Citat:
Ursprungligen postat av goodguysbadguys
Hon drar när hon lärt sig svenska och sparat ihop lite pengar. Eller så byter hon ut dig mot någon mer spännande (läs rikare)
Det finns ju för fan svenska tjejer med bra värderingar och såna som skulle passa dig. Om man har det svårt med damer så är det väl en klar fördel om man komunicerar på samma språk?

Förstår att du är desperat men thai brud kommer bara ställa till det för dig. Dating på nätet, ligg i så hittar du din vettiga sköna tjej.

Ja de finns, men de "växer inte på träd", åtminstone inte av mina erfarenheter.
Är man dessutom något tillbakadragen och har så kallad "låg status" pga få vänner och låg lön så blir det ännu svårare att få de som finns intresserade av en, det känns som man "får nöja" sig med någon mindre bra vad gäller sunda värderingar i ett förhållande eller söka sig utomlands till österländska tjejer.
Tjejer från mellanöstern verkar också bra, men jag vill inte behöva konvertera till islam.

Vad gäller språket så tror jag att jag kommer tala skaplig thai om några år om jag fortsätter öva i den här takten, kommer antagligen även spendera någon eller ett par längre perioder där nere också de närmaste åren.

Dating på nätet, driver du med mig eller är du själv tjej med erfarenheter av nätdejting..?
Tjejer blir spammade med mejl på såna sajter, är du en kille i min situation så blir det enda resultatet att din självkänsla sjunker av nät-"dejting", svenska tjejer har så många att välja och vraka mellan att "bara det bästa är gott nog", det säger sig självt att man inte kommer långt där med begränsat socialt liv och låg lön, been there - done that - all to long..
Citera
2012-10-01, 02:14
Medlem
Haha, förstår att du är ensam.
(Var verkligen TVUNGEN att skriva det, ja)
Citera
2012-10-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPH
Haha, förstår att du är ensam.
(Var verkligen TVUNGEN att skriva det, ja)

Jag föreslår att du söker dig till humor-forumet om du är på det humöret, jag ser inte det roliga i min trådstart

Ja att man känner sig ensam om man mist sin familj som barn är väl inte så konstigt, eller..?

För att vara Polis-Aspirant med 1,5 år bakom dig i yrket så känns du något omogen för den uppgiften, att göra ett bra jobb som Polis kräver en god portion livserfarenhet och framförallt empati.
Citera
2012-10-01, 03:07
Medlem
Jag tycker du ska dejta en thailändsk tjej i Sverige först innan du åker dit. Här är det på sin spelplan och det kommer bli en mer seriös dejting än borta i Thailand då du kommer äta på restaurang och knulla.

En thaitjej i Sverige kanske tillochmed har börjat lära sig Svenska.

Det finns massor av thaitjejer i Sverige som vill dejta trevliga killar. Du kan börja snacka med dem på internet eller hitta dem på massageställen. Berätta att du vill ha något seriöst med en tjej på ett massageställe så känner hon massa trevliga tjejer garanterat.

pröva happypancake och thaimassageställen. Inga problem att fixa seriösa dejter där är jag rätt säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in