2013-04-25, 13:38
Medlem
Tänk med knoppen
läste idag detta
Thailand vanligt smittoland för hiv

De flesta nyupptäckta hiv-fall i Sverige förra året, 307 av 441 personer, har fått viruset i utlandet, visar ny statistik från Smittskyddsinstitutet (SMI).

Thailand sticker ut. De fyra senaste åren har 231 infekterade smittats i landet, ungefär var åttonde fall.

Majoriteten är thailandsfödda som invandrat, men ungefär 20 per år är svenskfödda som smittas på resa.

– På något sätt måste vi uppmärksamma det här. Prevention måste riktas hit, säger Maria Axelsson, epidemiolog på SMI.
Citera
2013-12-15, 04:31
Medlem
Läste lite om erfarenheter här:

http://www.stickmanbangkok.com/ReadersSubmissions2009/reader5154.htm

http://www.stickmanbangkok.com/Reader/reader1849.htm

Finns mer här om någon är intresserad:

http://www.stickmanbangkok.com/reader1.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader2.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader3.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader4.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader5.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader6.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader7.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader8.html
http://www.stickmanbangkok.com/reader9.html

Någon som har erfarenhet och kan bekräfta detta? Är det verkligen så illa att man kan bli hotad bland annat?
Senast redigerad av dislikeyou 2013-12-15 kl. 04:36.
Citera
2013-12-16, 00:52
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fknawesome9
De ni hittar i Sverige är vietnameser, thai, filippinare, kineser, dvs från länder i SYDasien!!!!!
Kina är alltså i sydasien?
Isåfall är Norge i västeuropa och Finland i östeuropa.

Tror knappast särskilt många kineser i Sverige kommer ifrån någon risodlande familj i sydvästra Kina.
De flesta kommer nog snarare ifrån vanliga medelklass familjer i städer som Peking eller Shanghai, i öst.

Blir trött på alla pajaser som avgudar Japan och Korea.
Citera
2014-01-14, 12:23
Medlem
Jag har aldrig köpt sex i thailand, endast haft förhållande med tjejer som redan befinner sig i Sverige av olika anledningar. Texten kommer att generalisera en hel del, men jag kommer att beskriva mina intryck av tre olika förhållanden med thaidamer och av thaicommunityn överlag. Jag har träffat många, många thailändskor och deras pojkvänner. Cyniskt? Antagligen, men jag vet att många män kommer att nicka i samförstånd.

Jag har på eget bevåg, och med hjälp av litteratur och min första flickvän lärt mig hjälplig thailändska. Jag lärde mig ganska snabbt att det var bäst att inte berätta det dock. Det förhindrar såklart inte att man lyssnar.

Förhållande 1: En lugn och fin tjej som var djupt troende(buddhist såklart) 1,5 år i Sverige, bra svenska efter SFI. Förhållande som älskarinna(mia noy). Jag talade om från början att jag hade en fru, som jag aldrig skulle lämna, om hon ställde upp på de villkoren kunde vi träffas. Rent tekniskt fungerade det bra, thailändskor är ofta bra på att vara älskarinnor. Inget strul med samtal hem etc. Vi hade en överenskommelse.

Jag träffade henne i en massagesalong, jag förstod att hon utförde vissa sexuella tjänster, men är fortfarande rätt säker på att det inte var tal om FS medan vi var tillsammans. Jag kunde inte ha åsikter om det, det var hennes levebröd.
Efter ett tag blev hon dessvärre förälskad, jag utvecklade känslor också, framförallt en önskan om att ge henne trygghet och hjälp. Ingen ekonomisk hjälp förutom födelsedagspresent, någon blomma och någon enstaka middag. Hon bjöd mig också.
Jag var stenhård på att om det blev för mycket känslor skulle vi bryta. Hon fick göra vad hon ville och jag sa att jag hade förståelse för om hon försökte hitta en ny kille som hon kunde satsa med ordentligt.

Hon gick från en relativt lugn salong i förorten till salonger i stan. Här började indoktrinering från mer rutinerade medsystrar.
Va, ger han dig inga pengar?
Har du bara en man?
När ska du öppna egen salong?
Om du har sex med kunderna tjänar du mycket mer, svenskar betalar mycket för lite, de korkade jävlarna.
Etc.

Efter ett tag frågade hon om jag ville göra barn med henne. Hon ville ha ett smart och blåögt barn
Jag förklarade att det inte fanns en chans i helvete att hon kunde få ett blåögt barn, men om en thailändska inte tycker om sanningen lyssnar hon inte.
Hon har dessutom två barn i Thailand som hon lämnat bakom sig.
- Va, är du galen, jag har fru och barn redan! Vi har ett hemligt förhållande, vi kan självklart inte skaffa barn.
- Du behöver inte göra något, jag tar hand om det själv.
- Men jag kan inte ha ett barn utan att ta hand om det fattar du väl.
- Inget konstigt alls. Du är knäpp.
- Om du vill ha barn får du skaffa det med en kille du har ett riktigt förhållande med, aldrig mig.
- Jag lovar!
Från den dagen gjorde hon allt för att bli med barn med mig visade det sig i efterhand

Hon var väldigt driftig, hon skulle ha en egen salong. Jag försökte förklara att den ekonomiska kalkylen inte går ihop, även om man kör en del svart, vilket var dumt vid det tillfället, då skatteverk och polis räknade kunder dagarna i ända och körde hårt med kassaregisterlagen.
Ännu en obekväm sanning, då stänger man av och börjar prata om något annat.
Ägare är status. Ägare tjänar pengar, hon har själv sett ägare med fina telefoner och handväskor på krogen och finlandsbåtarna. Jag sa att vissa kunde tjäna pengar under förutsättning att de utnyttjade medsystrar från hemlandet grovt, men att det mesta var luftslott.
Om man blir ägare och förlorar pengar tappar man givetvis ansikte, alltså gör man nästintill vadsomhelst för att utåt visa att det gick bra, även om man lånade pengar i thaikarusellen till skyhöga räntor alternativt ekonomisk back up från pojkvän(ner) Hon hade bestämt sig, alltså lyssnade hon inte.

Sex månader senare hyrde hon en salong till ockerhyra av en dam som hamnat i hetluften, trots alla mina varningar. Det gick såklart inte ihop sig och pengar lånades. Ingen klarar räntekarusellen utan inkomster, men lösningen var enkel efter tips från kompisarna. Skaffa en eller fler män till som hjälper dig ekonomiskt. Sagt och gjort, helt plötsligt försökte hon bolla tre män. Gick sådär.
Givetvis konfronterade jag henne, svensk som jag är. De som gjort det vet vad jag menar, hon tappade ansiktet, det värsta som kan hända. Hon förvandlades till ett lögnaktigt vilddjur i ett försök att täcka upp sina andra lögner. Tappade kontrollen fullständigt och avslöjade då att hon försökt få barn med mig under lång, lång tid. Tackar min lyckliga stjärna för både tränad PC-muskel och tur.

Så var det med det förhållandet, jag klarade mig med nöd och näppe. Inget thaibarn med blå ögon och lädret intakt.

Vi hörs fortfarande ibland, jag är tyvärr alldeles för blödig för att se någon jag haft en relation med fara illa. Nu kan hon lyssna på en del råd t.o.m.

Hon gifte sig sedermera. Hade enl. rykte tre killar vid sidan av. Giftermålet blev kortvarigt.
Thaidamer inser inte att det finns de som kan thailändska, konstigt nog inte heller att det finns översättningsprogram för det som skrivs på Facebook. Konversationen efter skilsmässan var nog det värsta jag läst. Frågor som: Hur mycket pengar fick du? Har du kvar de andra killarna? Har de sett på Facebook att ni är skilda? etc.
Svar: Jag har fått ungefär 300.000 och en ny salong. Lugn, jag har inte de andra killarna på Facebook, bara Skype. m.m.

Det här var alltså en tjej direkt från risfälten utan att mellanlanda i Pattaya eller BK. Driftig som sagt, hon hade betalat en kille 100.000 kr för att ta in henne i landet och garantera henne. Pengar tillbaks och sexuella tjänster såklart. Behöver jag säga att han dumpades samma dag som PUT hämtades ut?

Hon lärde sig hela spelet i salonger och av kompisar.
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2014-01-14 kl. 12:44.
Citera
2014-01-14, 12:43
Medlem
Jaha. Förhållandet är slut, men man kan ju fortfarande träffa thaidamer för sex tänkte jag.
Damer från salongerna har inget emot att träffas utanför oftast, men det finns nästan alltid ett bakomliggande motiv. Godtrogen som jag är fattade jag ingenting och gick på en hel del minor

Jag pratade lite haltande thai med damerna, de verkar tycka om att man visar intresse för deras hemland, men jag visade aldrig min fulla kapacitet i språket.
Nu hörde jag för första gången jargongen på salongerna. Helt sjukt hur nedvärderade de är! Om ni tror att någon som helst detalj stannar i massagebåset måste ni tyvärr tänka om.

Testade att gå på Tiger och andra barer. Fick alltid sexuella erbjudanden, ibland med betalning underförstådd, vilket jag vänligt men bestämt tackade nej till. Några gratisåk blev det såklart. Blev pinsamt längre fram när jag träffade samma tjejer med sina respektive. Mannen: Vi har levt lyckliga i tre år nu. Jobbigt läge när man vet att man träffat henne två nätter för några månader sedan

Påflugen dam på salong som jag besökt ett par gånger för massage(endast). Har pratat lite under tiden och listat ut att hon har svensk pojkvän. Listar ut efter ett tag att det är en bekant. Bra för honom tänker jag, hon är söt och verkar trevlig. Vid femte eller sjätte massagen undrar hon om jag vill ha mer än massage.
- Kanske det. Vad står på menyn.
- Mmm, du är sexig man, du kan få allt.
Tanken på min bekant och situationen var såklart riktigt avtändande och den salongen ströks från listan.

Det här med lösa förbindelser verkar inte vara min grej tänkte jag. Jag vill ha något mer stabilt och framför allt med en dam jag kan respektera.
Citera
2014-03-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Jaha. Förhållandet är slut, men man kan ju fortfarande träffa thaidamer för sex tänkte jag.
Damer från salongerna har inget emot att träffas utanför oftast, men det finns nästan alltid ett bakomliggande motiv. Godtrogen som jag är fattade jag ingenting och gick på en hel del minor

Jag pratade lite haltande thai med damerna, de verkar tycka om att man visar intresse för deras hemland, men jag visade aldrig min fulla kapacitet i språket.
Nu hörde jag för första gången jargongen på salongerna. Helt sjukt hur nedvärderade de är! Om ni tror att någon som helst detalj stannar i massagebåset måste ni tyvärr tänka om.

Testade att gå på Tiger och andra barer. Fick alltid sexuella erbjudanden, ibland med betalning underförstådd, vilket jag vänligt men bestämt tackade nej till. Några gratisåk blev det såklart. Blev pinsamt längre fram när jag träffade samma tjejer med sina respektive. Mannen: Vi har levt lyckliga i tre år nu. Jobbigt läge när man vet att man träffat henne två nätter för några månader sedan

Påflugen dam på salong som jag besökt ett par gånger för massage(endast). Har pratat lite under tiden och listat ut att hon har svensk pojkvän. Listar ut efter ett tag att det är en bekant. Bra för honom tänker jag, hon är söt och verkar trevlig. Vid femte eller sjätte massagen undrar hon om jag vill ha mer än massage.
- Kanske det. Vad står på menyn.
- Mmm, du är sexig man, du kan få allt.
Tanken på min bekant och situationen var såklart riktigt avtändande och den salongen ströks från listan.

Det här med lösa förbindelser verkar inte vara min grej tänkte jag. Jag vill ha något mer stabilt och framför allt med en dam jag kan respektera.

Trevlig läsning, o blir inte förvånad av deras "kultur"

berätta gärna mer, alltid intressant o läsa om en "broder" erfarenheter av Thai-massage damer,
Citera
2014-08-05, 10:22
Medlem
ogiltigtss avatar
Hur lyckas en thai-tjej fixa fyra pojkvänner som hjälper henne ekonomiskt?
Senast redigerad av ogiltigts 2014-08-05 kl. 10:28.
Citera
2014-08-05, 10:45
Bannlyst
Aldrig förstått mig på de etniska svenska männens besatthet av snedögda gulingar med små tuttar/platta rövar/tunt hår/små läppar/små fula ögon :S
Citera
2014-08-05, 10:49
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Aldrig förstått mig på de etniska svenska männens besatthet av snedögda gulingar med små tuttar/platta rövar/tunt hår/små läppar/små fula ögon :S

Hur många har du träffat, umgåtts med, haft förhållande med?
Citera
2014-08-05, 10:51
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogiltigts
Hur lyckas en thai-tjej fixa fyra pojkvänner som hjälper henne ekonomiskt?

Hon hittar dumma blonda killar som inte har några erfarenheter, och går på allt hon säger. Skyll er själva, använd sunt förnuft:-)
Citera
2014-08-05, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Hur många har du träffat, umgåtts med, haft förhållande med?

Jag tänder inte på negresser/snedögda gulingar samt tjejer med likblek/rosa hud.
Citera
2014-08-05, 11:13
Medlem
Trife-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619

Inte bara etniska svenskar som gillar "snedögda gulingar".
Jag är mörkhyad Latinamerikan, och har en fetish för hela den gula rasen.

Var tidigare tillsammans med en Thai tjej. hon hade både pattar och röv, samt ett fint ansikte. Deras sneda ögon och kolsvarta hår är det bästa med dom..

Tyvärr kunde hon inte matcha min perversa läggning hon var rätt traditionell i sitt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in