Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-30, 15:14
  #1
Medlem
Jag vet att jag kommer få hatkommentarer men vill ändå bara yttra mig om detta!
Jag tror inte rökning är så farligt som alla går runt och menar. Jag tror folk säger så bara för att få folk att sluta för att det är dåligt för miljön, att många tycker det luktar äckligt och är irriterande att äta på en uteservering där någon röker samt att det inte är så trevligt med fimpar liggandes överallt.
Det är bevisat att om man inte röker på en månad har lungorna gjort av med 80 % av tjäran och alla andra giftiga ämnen som satts sig i lungorna. Men också så får rökare KOL när dem är runt 50-60, men oftast längre upp i ålder än så och då har dom rökt sedan dem var 13 och då har det varit 1 - 2 paket om dagen. Min slutsats är att rökning inte är så farligt! Folk har rökt i alla tider och få får sjukdomar p.g.a det!
Citera
2012-09-30, 15:16
  #2
Medlem
timewasters avatar
, nuff said.
Citera
2012-09-30, 15:19
  #3
Medlem
MadDog76s avatar
Är du verkligen seriös nu eller försöker du trolla ???

Det senaste känns mest troligt...
Citera
2012-09-30, 15:20
  #4
Medlem
VonFanderblads avatar
Är du vänsterpartist månne? Du verkar i alla fall ha samma konsekvenstänkande och logiska slutledningsförmåga som en.

Jag körde bil utan bälte idag och jag dog inte, alltså är det precis lika farligt att köra bil med eller utan bälte!
Citera
2012-09-30, 15:32
  #5
Medlem
Rökarna kunde visat lite mer hänsyn så hade problemet varit ur världen men som det nu är så ligger ett förslag där regeringen ser ut att göra en lagändring som förbjuder rökning på allmän plats och även på balkonger i bostäder.

Dessutom förs nu en helt seriös diskussion om att helt förbjuda rökning överallt och försöken med rökrutor och rökrum föll väl inte så bra ut när rökare ändå insisterar på att röka vid ingången till butiker med mera.

TS försöker med ett kort inlägg motbevisa all forskning som visar skadligheten och jag vet inte vad det är med rökare men de verkar lida av attitydproblem och en rad andra problem också då de alltid reagerar med barnsliga kommentarer där de tydligt visar att de minsann inte tänker visa hänsyn. Då tvingas våra politiker till förslag som inskränker rätten att röka var som helst.

Cigarett-rök är bland annat radioaktiv då kärnan i elden blir så het att ett ämne bildas som är radioaktiv. Detta kanske kan förklara varför just cigarett-rök till skillnad från annan rök faktiskt kan ta sig åt alla håll vilket jag uppmärksammat vid många tillfällen. För att TS vill röka betyder det inte att man måste stoppa huvudet i sanden som en struts och förneka fakta och för min del är det helt ok om du röker och sen får skador för livet och troligtvis dör av det. Det är bara synd att alla andra måste betala för den belastning du innebär för vården och skattesedeln.

Sedan ger ju rökning inkomster för staten men man har också sett att kriminella är involverade i handeln med tobak och muslimska fundamentalister har ju finansierat många attacker med pengar från illegal tobakshandel. Det kan vara svårt att veta vilka cigaretter som är "vita" och vilka som skumma personer har tjänat pengar på. Samma kriminella som handlar med barnsex håller ju på med tobak-handel också.

Den cigarett du sätter i munnen har många liv och mycket samvete på sig och nyligen sa ju en känd person att rökning och intelligens inte hör ihop och det ligger det mycket i. Det är synd att vi har så många svaga individer som väljer att röka bara för att andra gör det och som förlorar sin hälsa och pengar på något som är totalt onödigt.

Sedan kan man dra detta hur långt som helst men vi vet ju att befolkningsexplosionen i världen ger oss problem så då kan det ju var bra om en viss procent av mänskligheten väljer att döda sig själva i förtid så att siffrorna hålls nere.
Citera
2012-09-30, 15:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Jag vet att jag kommer få hatkommentarer men vill ändå bara yttra mig om detta!
Jag tror inte rökning är så farligt som alla går runt och menar. Jag tror folk säger så bara för att få folk att sluta för att det är dåligt för miljön, att många tycker det luktar äckligt och är irriterande att äta på en uteservering där någon röker samt att det inte är så trevligt med fimpar liggandes överallt.
Det är bevisat att om man inte röker på en månad har lungorna gjort av med 80 % av tjäran och alla andra giftiga ämnen som satts sig i lungorna. Men också så får rökare KOL när dem är runt 50-60, men oftast längre upp i ålder än så och då har dom rökt sedan dem var 13 och då har det varit 1 - 2 paket om dagen. Min slutsats är att rökning inte är så farligt! Folk har rökt i alla tider och få får sjukdomar p.g.a det!
min erfarenhet av rökning är inte dålig hälsa eller hosta ,jag har rökt mer än 30 år och har inte några besvär med hosta eller sånt ,enda som besvärar mig är de som jagar oss rökare så himla farligt är det inte med en vanl cig värre med de som röker vattenpipa några bloss på en sån motsvarar två paket cig på en o samma gång det kan vara lite i överkant ,jag röker dessutom inne för att slippa ögon nuförtiden blir man ju förföljd två ggr har jag råkat ut för ilskna pensionärer då jag stått ute på pendeltågstationen och tagit ett bloss därför röker jag inne hemma där ingen kan hoppa på mig det är värre att vara rökare än invandrare idag nu ska jag ta en cig !
Citera
2012-09-30, 15:38
  #7
Medlem
JasonVs avatar
Brandfaran då?
Citera
2012-09-30, 15:42
  #8
Medlem
Spliff-Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Jag vet att jag kommer få hatkommentarer men vill ändå bara yttra mig om detta!
Jag tror inte rökning är så farligt som alla går runt och menar. Jag tror folk säger så bara för att få folk att sluta för att det är dåligt för miljön, att många tycker det luktar äckligt och är irriterande att äta på en uteservering där någon röker samt att det inte är så trevligt med fimpar liggandes överallt.
Det är bevisat att om man inte röker på en månad har lungorna gjort av med 80 % av tjäran och alla andra giftiga ämnen som satts sig i lungorna. Men också så får rökare KOL när dem är runt 50-60, men oftast längre upp i ålder än så och då har dom rökt sedan dem var 13 och då har det varit 1 - 2 paket om dagen. Min slutsats är att rökning inte är så farligt! Folk har rökt i alla tider och få får sjukdomar p.g.a det!

Fast konditionen är verkligen något som sabbas. Den försämras snabbt och otroligt mycket!
Citera
2012-09-30, 15:45
  #9
Medlem
Fyr4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliff-Morgan
Fast konditionen är verkligen något som sabbas. Den försämras snabbt och otroligt mycket!

Det.
Inte så att den blir gradvis sämre som man knappt märker, det går snabbt.
Citera
2012-09-30, 16:55
  #10
Medlem
hubbe92s avatar
Hur kan det vara ofarligt att dra in massa rök i lungorna? Förklara det för mig är du snäll.
Citera
2012-09-30, 17:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe92
Hur kan det vara ofarligt att dra in massa rök i lungorna? Förklara det för mig är du snäll.

Sa aldrig att det var ofarligt menar bara att jag inte tror det är så farligt som folk menar att det är.
Citera
2012-09-30, 18:23
  #12
Medlem
hubbe92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Sa aldrig att det var ofarligt menar bara att jag inte tror det är så farligt som folk menar att det är.
Rökning dödar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback