2012-10-04, 03:28
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhollow
Vad i all sin dar!? Kan ingen här förstå att allt inte handlar om ett individuellt tänkande? Är alla förgiftade av filip och fredrik..? Det finns långtgående strukturer i samhällen som man kan välja att främja eller stäva. Så enkelt är det. Vilken värld vill du att dina barn ska leva i?
Vad är långtgående strukturer, fibrerna i kotletten som steks åt mannens hemkomst efter den stora långa dagen, ursäkta men jag förstår inte hur du menar, så klart det inte är individuellt vad som lagstiftas, där det formuleras som val åt medborgaren.
Familjepolitik är aldrig individuellt då familj redan säger att det angår grupp, samhälle, ingalunda den enskilde, var kommer individen in?
nejnej kollektivet framför allt, kollektet ska överleva så även minstingen får sin skopa.
Citera
2012-10-04, 03:34
Medlem
lindhollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vad är långtgående strukturer, fibrerna i kotletten som steks åt mannens hemkomst efter den stora långa dagen, ursäkta men jag förstår inte hur du menar, så klart det inte är individuellt vad som lagstiftas, där det formuleras som val åt medborgaren.
Familjepolitik är aldrig individuellt då familj redan säger att det angår grupp, samhälle, ingalunda den enskilde, var kommer individen in?
nejnej kollektivet framför allt, kollektet ska överleva så även minstingen får sin skopa.

?

Långtgående strukturer är (i det här fallet) strömmingar i samhället som går över generationer.
I övrigt förstår jag faktiskt inte alls vad du har att säga?

Du talar om lagstiftning och individualitet/familj? Jag förstår faktiskt ingenting..?
Citera
2012-10-04, 20:47
Medlem
Citysirens avatar
Nej
Citera
2013-02-08, 21:19
Medlem
AnitaFransiscos avatar
Jag är kvinna själv också och håller med dig. Kvinnan hör hemma i köket och hemmasysslor har alltid varit kvinnans göra !
Citera
2021-11-10, 19:40
Medlem
Tänkte på Nile City, Greger ska köpa säng, och hans KK tycker Greger ska ha löplina mellan köket och sängen
Citera
2021-11-11, 15:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Tom på familjeliv erkände ju kvinnorna att över 50% av dom ville vara hemmafruar. Är väl mest ekonomin som ställer till det för "vanliga par" nu för tiden. Nåväl i vilket fall så ja ts det är väldigt viktigt att kvinnor sköter sina kvinnliga plikter men just köket är lite problematiskt, föredrar att laga maten själv.
Citera
2021-11-12, 20:33
Medlem
brianmolkos avatar
Lagar hellre mat än jobb
Kvinnor kan jobba och dra in pengarna till hushållet. de har iaf kvar sina jobb, om e nu inte jobbade i klädbutik
Finns inga butiker knappt förresten allt är restauranger där folk som inte kan näringslära jobbar
Massa fett i maten, går så himla bra, nu när man inte kan mingla runt bland butiker i innerstan
Citera
2021-11-24, 06:29
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaFransisco
Jag är kvinna själv också och håller med dig. Kvinnan hör hemma i köket och hemmasysslor har alltid varit kvinnans göra !

Det är orättvist. Vi karlar vill också laga mat !
Citera
2021-12-07, 23:09
Medlem
BigJoeys avatar
Att säga att kvinnor hör hemma i köket är en dum sak att säga.

Däremot är det kul att laga mat och många kvinnor vet att de föredrar det framför att ha ett drygt jäkla kontorsjobb.
Citera
2025-04-08, 16:32
Tycker många tjejer, kvinnor är urusel i
köket men desto bättre i sänghalmen.
Citera
2025-05-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokiK
Haha hoppas jag inte får allt för mordiska kommentarer nu men jag står i vilket fall för det jag tycker.
Jag som kvinna anser att jag ska stå i köket, laga mat, tvätta, städa och passa barn. Jag menar inte att jag tycker att alla ska ha det så? jag säger bara att jag vill ha det så. Tycker det är hennes uppgift att sköta hemmet medans han jobbar, kanske jag också jobbar men hemmet är mitt område. Det blir aldrig bråk om vems göra som är ogjort, är det något som är ogjort så vet man ju om det är hans eller hennes sak! Varför var det lugnare i hemmen förut och mindre skiljsmässor?
Jag är nog väldigt gamaldags i mitt tänkade men jag tycker verkligen såhär.
Känns som att idag har alla press på sig, framförallt kvinnor att INTE tycka såhär. Utan idag ska man vara för jämnställdhet och är man det så fine, men varför måste sånna som tycker som jag anses knäppa? Har själv många syskon, passar dem varje dag, städar och lagar mat ibland också, såklart kan min åsikt ändras med tidens gång men just nu tycker jag verkligen såhär, det har jag tyckt länge!
Vad tycker majoriteten här om mitt utlåtande?
Underbara KVINNA ! Om du inte är från Thailand så tillhör du den kraftigt utrots hotade rasen "Bonjänta" ! Sådanna kvinnor som inte beklagar sig i onödan , Biter ihop vid motgång , ryter ifrån när saker har gott otroligt för mkt. för lååååångt ,Älskar och försvarar sin familj i alla lägen , Älskar och respekterar sin Man , Har bra koll på EKONOMIN , Kan laga mat ! , Ställer "alltid" upp i "sänghalmen", ,Och hon har full koll på vilka syslor Hon och Mannen ska ha ! Det är en äkta Bonjänta" !!! Du kommer att få ett lyckligt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in