2013-11-10, 23:54
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masturbera
Jag har vunnit 84 matcher. Förlorat 45. Då är man bra. Men jag anser iaf att fifa är riggat. Jag är helt övertygad om de.

Hur många av de matcherna du vann var riggade till din fördel, och hur står du ut med dig själv efter att ha vunnit riggade matcher?
Citera
2013-11-10, 23:57
Medlem
arneankanns avatar
Att FIFA stundtals är riggat är väl allmänt känt? Extremt mycket vanligare mot datorn dock.

Och ja, jag är rätt bra. Förlorade totalt 12 matcher tror jag under FIFA 13. Fast är tyvärr sämre på 14. Har typ 16 vinster och 3 förluster
Citera
2013-11-11, 08:45
Medlem
dippsis avatar
Själv tror jag det är medarbetare Konami som blir drillade i Fifa för så kunna sitta hela dagar och göra spelare i Fifa frustrerade. Deras tanke är att man ska på så sätt gå över till deras PES. Jag bygger denna tesen på att jag har förlorat fyra matcher och exakt träffat stolpen tre gånger. Fyra plus tre blir sju och tar man det gånger lag som är på planen blir detta fjorton, minus en domare som är på planen. Tretton får man fram då, detta är antal PES spel det finns ute just nu!!

Dags att starta en konspirationsteoritråd för Fifaspelen, så blir det lite skönare stämning här?
Senast redigerad av dippsi 2013-11-11 kl. 08:48.
Citera
2013-11-11, 13:33
Medlem
En grej som jag har funderat på som någon kanske kan förklara/ motbevisa för mig. Jag spelar på helt manuella kontroller, förmodligen för att jag har något masochistiskt drag i mig annars har jag svårt att motivera varför jag gör det.
Jag påstår att manuella kontroller inte alls är manuella utan snarare ska betraktas som mindre assisterade/ negativt assisterade och jag påstår även att som manuell spelare är jag förfördelad gentemot en spelare som spelar med assisterade kontroller. Anledningen till mitt påstående är att jag tycker mig se ett mönster när jag spelar som leder mig till den slutsatsen.

Låt mig ge ett exempel:
Min mittback har bollen, och ska slå en passning i sidled till högerbacken som står stilla. Det finns ingen motståndare i vägen så det är öppen passningsväg. Om jag styr rakt mot högerbacken och håller passningsknappen så länge som den passningslängden kräver så kommer passningen att vara väl avvägd och stanna av något lagom till dess den når högerbackens fötter. Om jag under samma förutsättningar styr något vid sidan om högerbacken med väsentligen samma knapptryckslängd så upplever jag att passningen blir betydligt hårdare och därmed också svårare att ta emot/ hinna upp för högerbacken och därför leder till ett inkast, däremot är riktningen överensstämmande med riktningen som styrspaken pekar åt.

Denna diskrepans mellan passningarnas hårdhet beroende på riktningen torde således tyda på att den manuella styrningen inte alls är manuell utan lika assisterad som den "assisterade" fast med en mindre felprocentsmarginal, alltså att under förutsättning att jag riktar passningen inom felprocentsmarginalen så är min passning med manuella inställningar precis lika assisterad som om jag hade spelat med assisterade inställningar. Annars hade rimligtvis passningarnas hårdhet varit densamma i de två exemplen?

Ett exempel varför jag anser att spelare som spelar med manuella inställningar är förfördelade gentemot spelare som spelar med assisterade inställningar;

Min mittback har bollen och ska passa den till höger yttermittfältare, Passningsvägen är väsentligen öppen. Den det finns en motståndare i närheten av passningslinjen, men inte tillräckligt nära för att nå passningen om den är tillräckligt hårt slagen. Om jag riktar passningen rakt mot yttermittfältaren och håller passningsknappen nedtryckt så länge som passningens längd kräver så går passningen fram till yttermittfältaren utan problem i likhet med första exemplet.
Samma förutsättningar, men den här gången så slår jag passningen lite vid sidan av min yttermittfältare, närmare motståndaren men inte så nära att han ska rimligtvis ska hinna upp bollen förutsatt att det är tillräckligt med kraft i passningen. Jag håller passningsknappen väsentligen lika länge som i första försöket men riktar medvetet något vid sidan av yttermittfältaren, i det här exemplet så blir passningen inte hårdare utan lösare samtidigt som riktningen blir överdriven och går längre ifrån min yttermittfältare och närmare motståndaren. Riktningen och hårdheten i passningen gör att motståndaren med lätthet kan ta bollen.

Här visar resultatet att när jag styr passningen utanför den manuella kontrollens felprocentsmarginal in i eller igenom en assisterad motståndares väsentligen större felprocentsmarginal så övertar motståndarens assistans passningens egenskaper i fråga om hårdhet och riktning. Annars hade rimligen passningens hårdhet varit densamma då tiden knappen var nedtryckt väsentligen är densamma?

I matcherna som experimentet utfördes var förutsättningarna soligt på king fahd-stadion. Play a friend över nätet. 100/100-lina hos båda.

Slutsatsen blir således att manuella inställningar inte alls är manuella utan snarare bör betraktas som assisterade med mindre felprocentsmarginal. Definitionen av manuella kontroller borde vara att en passnings hårdhet och riktning bestäms av riktning av styrspaken samt hur länge passningsknappen hålls nedtryckt, med några variabler som beräknas av konsolen hårdvara löpande såsom underlag, regn, spelarens ratings, om det är en direktpassning etc. En passning slagen med bollen under kontroll under optimala förutsättningar borde bli lika hård och förutsägbar oavsett i vilken riktning den slås. De två exemplen ovan visar att så inte är fallet utan det finns andra variabler som bestäms av kontrollernas inställningar. Således är det inte bara så att spelare med assisterade inställningar får fördel när de passar inom laget, utan även att de "tar över" andra spelares aktioner och därigenom får fördel när de inte har bollen. Allt detta möjliggörs av spelets beräkningar och därför får man som manuell spelare ibland känslan att bollen inte går dit man styrt passningen.

Tankar? Är min tes rimlig eller är jag helt ute och fantiserar och allt bottnar i att jag bara är dålig på FIFA?
Sedan ska jag väl erkänna att jag inte har utfört testen med några former av mätinstrument, riktigt så anal är jag inte. Jag har några hundra matcher med manuella inställningar i ryggen och tiden passningsknappen är har varit nedtryckt är uppskattad och inte uppmätt.
Senast redigerad av cachaca51 2013-11-11 kl. 13:36.
Citera
2013-11-11, 13:33
Medlem
masturberas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Hur många av de matcherna du vann var riggade till din fördel, och hur står du ut med dig själv efter att ha vunnit riggade matcher?
Många av de matcher jag vann, var riggade till min fördel. Många inte
Citera
2013-11-11, 13:36
Medlem
SamiDaBosss avatar
Vilken spelare har ni fått som bäst i packs?
Jag har bara fått Reus , Thiago Silva x2 Willian från Chelsea FC..
Citera
2013-11-11, 15:03
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Själv tror jag det är medarbetare Konami som blir drillade i Fifa för så kunna sitta hela dagar och göra spelare i Fifa frustrerade. Deras tanke är att man ska på så sätt gå över till deras PES. Jag bygger denna tesen på att jag har förlorat fyra matcher och exakt träffat stolpen tre gånger. Fyra plus tre blir sju och tar man det gånger lag som är på planen blir detta fjorton, minus en domare som är på planen. Tretton får man fram då, detta är antal PES spel det finns ute just nu!!

Dags att starta en konspirationsteoritråd för Fifaspelen, så blir det lite skönare stämning här?

Sagt och gjort

https://www.flashback.org/p46091004#p46091004
Citera
2013-11-11, 15:06
Bannlyst
Hur tar man bollen ifrån motståndaren?
Citera
2013-11-11, 15:07
Medlem
Efter att snart ha spelat tre säsonger med PSG i karriärläge (offline), så kan jag konstatera att detta spel måste vara uppstyrt på något vis. Kan räkna upp ett flertal matcher som det antingen inte går att göra mål i eller att det helt plötsligt blir omöjligt att ta bollen ifrån datorgubbarna.

Jag spelar på nivå världsklass och mötte nu i slutet av säsongen FC Lorient, en match som inte ska vara några problem. Jag äger bollinnehavet totalt och radar upp chanser på chanser, men bolljäveln kan bara inte gå in. Nickar fyra hörnor i ribban, samt skjuter i stolpen på fyra skottreturer där mina spelare har helt öppet mål (Zlatan och Cavani). Sen alla jävla otaliga närskott där målvakten lyckas parera eller en försvarare får dit en fot i sista sekund. I alla fall så lyckas Lucas få på ett riktigt löst skitskott inne i straffområdet som går stolpe in på övertid. Det roliga är att övertiden var tre spelminuter (spelar 6-minuters matcher) och det hade säkert redan gått åtta spelminuter när jag gjorde mål. Så går avsparken och jag bara väntar på att domaren ska blåsa av. Men det händer inte och Lorient startar ett anfall. Jag försvar mig som vanligt, lugnt och behärskat, men helt plötsligt går det fan inte att stoppa datorgubbarna. De rullar sig lätt in i straffområdet, gör mål och mina försvarare beter sig som statyer. Från att inte ha haft ett skott på mål på hela matchen gör de mål i typ 15:e övertidsminuten!!!

Och nej, jag blev inte nervös och började jaga boll eller så. Jag leder ligan rätt klart och resultatet i sig spelade ingen roll. Jag gick ner på extrem defensiv taktik direkt efter mitt mål och tog det bara lugnt. Men det var fan helt omöjligt att stoppa dem!
Citera
2013-11-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royye
Efter att snart ha spelat tre säsonger med PSG i karriärläge (offline), så kan jag konstatera att detta spel måste vara uppstyrt på något vis. Kan räkna upp ett flertal matcher som det antingen inte går att göra mål i eller att det helt plötsligt blir omöjligt att ta bollen ifrån datorgubbarna.

Jag spelar på nivå världsklass och mötte nu i slutet av säsongen FC Lorient, en match som inte ska vara några problem. Jag äger bollinnehavet totalt och radar upp chanser på chanser, men bolljäveln kan bara inte gå in. Nickar fyra hörnor i ribban, samt skjuter i stolpen på fyra skottreturer där mina spelare har helt öppet mål (Zlatan och Cavani). Sen alla jävla otaliga närskott där målvakten lyckas parera eller en försvarare får dit en fot i sista sekund. I alla fall så lyckas Lucas få på ett riktigt löst skitskott inne i straffområdet som går stolpe in på övertid. Det roliga är att övertiden var tre spelminuter (spelar 6-minuters matcher) och det hade säkert redan gått åtta spelminuter när jag gjorde mål. Så går avsparken och jag bara väntar på att domaren ska blåsa av. Men det händer inte och Lorient startar ett anfall. Jag försvar mig som vanligt, lugnt och behärskat, men helt plötsligt går det fan inte att stoppa datorgubbarna. De rullar sig lätt in i straffområdet, gör mål och mina försvarare beter sig som statyer. Från att inte ha haft ett skott på mål på hela matchen gör de mål i typ 15:e övertidsminuten!!!

Och nej, jag blev inte nervös och började jaga boll eller så. Jag leder ligan rätt klart och resultatet i sig spelade ingen roll. Jag gick ner på extrem defensiv taktik direkt efter mitt mål och tog det bara lugnt. Men det var fan helt omöjligt att stoppa dem!
Har också märkt av det du säger, ena matchern möter man ett lag på övre halvan av tabellen och man vinner enkelt med ett par bollar och helt plötsligt i nästa match när man möter ett av dem sämre lagen så håller man på att torska för att bolljäveln inte går in.
Citera
2013-11-11, 15:58
Medlem
masturberas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royye

Detta händer hela tiden. Får vänta med att spela fifa tills fifa 15 släpps. Om det är samma där, så slutar ja spela fifa
Citera
2013-11-11, 18:45
Medlem
frantiks avatar
Om jag köper FIFA 14 till PS3an, är det så att jag får FIFA14 till PS4an då? Förutsatt att jag köper FIFA 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in