2013-10-28, 22:05
Medlem
Pearans avatar
jag ville starta en vanlig spelarkarriär, allt fungerar bra tills första t-matchen.

tränaren säger att jag är uttagen i laget, när jag ska starta ( efter att ha valt dräkt osv) så står mitt namn inte med i truppen och försöker jag starta matchen på något vis så hänger sig allt. wtf ?

är detta en känd bugg ?
Citera
2013-10-28, 22:16
Medlem
arneankanns avatar
Vilka finter upplever folk här är bra? Använder själv nästan bara Roulette, skottfint och scoop-turn.

Elastico är bara bra med 5-stjärninga dribblers (skottfinten blir bättre med dessa också) upplever jag. De med 4 gör den så segt och ofta drar de bara bollen åt sidan på ett fult sätt. Bättre att bara vinkla spelaren isåfall.

Händer att jag använder Ronaldo-chop också.
Citera
2013-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Vilka finter upplever folk här är bra? Använder själv nästan bara Roulette, skottfint och scoop-turn.

Elastico är bara bra med 5-stjärninga dribblers (skottfinten blir bättre med dessa också) upplever jag. De med 4 gör den så segt och ofta drar de bara bollen åt sidan på ett fult sätt. Bättre att bara vinkla spelaren isåfall.

Händer att jag använder Ronaldo-chop också.
förutom de du själv nämnde så är heel-to-heel och mcgeady spin riktikt sköna
Citera
2013-10-28, 23:13
Medlem
arneankanns avatar
Eh. Testade Interactiv Worldcup på FIFA nu. Det var det tråkigaste i FIFAväg jag testat. Alla spelare var EXAKT likadana. Sjukt tråkigt. Sitter aldrig bakåtlutad när jag spelar FIFA (iinte ens mot min bror som suger), men et här sög så hårt så jag orkade inte ens uta mig framåt. Testa inte
Citera
2013-10-28, 23:43
Medlem
masturberas avatar
De är nog första gången som barca inte är bra på fifa!
Citera
2013-10-29, 01:10
Medlem
masturberas avatar
Ja har två frågor!

1. När man spelar en match så kan man ändra taktik genom att trycka på pilarna (upp och ner-pilarna) till vänster av kontrollen (Ps3). Man kan ändra till "Hög press" "Bollinnehav" och så vidare.. Men jag märker ingen som helst skillnad. Måste man göra nåt mer för att få det att funka?

2. På hörnor så ser jag att folk ändrar så att alla spelare står nästan inne i målet samt andra taktiker, så att spelarna står annorlunda. Hur gör man detta?
Citera
2013-10-29, 02:33
Bannlyst
Är du trött på att ständigt förlora orättvist i säsonger? Vill du vara det spelförande laget? Vill du ha en säker defensiv? Då ska ni följa mina steg som kommer att leda till att du kommer att vinna massvis med matcher.

Själv har jag valt att lira med Sverige på säsonger då jag haft mycket erfarenhet av Sveriges fotbollslandslag på en mot en orankad. Fördelen är att du alltid möter skitlag som Hannover, Sevilla, Swansea, Olympiakos. Dessa typer av lag och fyrstjärniga lag överlag är att det är så enkelt att utmanövrera dessa lag på mitten och komma runt på kanterna samt vinna alla andrabollar. Förutsatt att du lirar med Sverige förstås.

Haft det ganska tufft på säsonger när jag kört med klubblag men med Sverige kan jag fan inte förlora. Zlatan krossar verkligen allt och alla när han är den enda världsstjärnan på plan mot medelmåttiga motståndare i ett fyrstjärnigt lag. Zlatan hjälper även hela Sverige att kunna hålla boll och väggspela på kanterna. Samt så nickar han alltid in inlägg.

Receptet ligger det mesta i hur startelvan är utformad. Självklart ska du lira en 4-4-1-1 formation med Zlatan som släpande och Elmander på topp. Isaksson målvakt, Granqvist och Per nilsson mittbackar, Lustig höger, Martin Olsson vänster, Kaca vänster, Elm och Källström innermitt samt Sebastian larsson som högermitt. Du kommer att totalt erövra hela matchen i 90 minuter. Ge det ett försök och du kommer att se att det kommer att gå som en dans. Man kan nästan tro att Press-spelet är automatisk då man vinner varenda boll.
Citera
2013-10-29, 04:38
Medlem
masturberas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Är du trött på att ständigt förlora orättvist i säsonger? Vill du vara det spelförande laget? Vill du ha en säker defensiv? Då ska ni följa mina steg som kommer att leda till att du kommer att vinna massvis med matcher.

Själv har jag valt att lira med Sverige på säsonger då jag haft mycket erfarenhet av Sveriges fotbollslandslag på en mot en orankad. Fördelen är att du alltid möter skitlag som Hannover, Sevilla, Swansea, Olympiakos. Dessa typer av lag och fyrstjärniga lag överlag är att det är så enkelt att utmanövrera dessa lag på mitten och komma runt på kanterna samt vinna alla andrabollar. Förutsatt att du lirar med Sverige förstås.

Haft det ganska tufft på säsonger när jag kört med klubblag men med Sverige kan jag fan inte förlora. Zlatan krossar verkligen allt och alla när han är den enda världsstjärnan på plan mot medelmåttiga motståndare i ett fyrstjärnigt lag. Zlatan hjälper även hela Sverige att kunna hålla boll och väggspela på kanterna. Samt så nickar han alltid in inlägg.

Receptet ligger det mesta i hur startelvan är utformad. Självklart ska du lira en 4-4-1-1 formation med Zlatan som släpande och Elmander på topp. Isaksson målvakt, Granqvist och Per nilsson mittbackar, Lustig höger, Martin Olsson vänster, Kaca vänster, Elm och Källström innermitt samt Sebastian larsson som högermitt. Du kommer att totalt erövra hela matchen i 90 minuter. Ge det ett försök och du kommer att se att det kommer att gå som en dans. Man kan nästan tro att Press-spelet är automatisk då man vinner varenda boll.
Nej
Citera
2013-10-29, 09:12
Medlem
eribabsis avatar
Kommer det ny patch snart? Vill att dom iallafall ordnar inläggsspelet innan jag köper fifa. Svårt att hålla sig dock.
Citera
2013-10-29, 11:35
Medlem
Citat:

Körde med Sverige i FIFA12, vann division 1 i princip varje säsong, helt sjukt vad bra de är!
Citera
2013-10-29, 11:55
Medlem
Flensostmedbanans avatar
Citat:

Håller med dig, samtidigt när man inte av "någon" anledning inte får in bollen med Zlatan så trycker Elmander in ett par kassar ist.
Däremot på högerkanten spelar jag Durmaz eller Zengin för mer fart.
Citera
2013-10-29, 12:55
Bannlyst
asså vad fan är det för jävla fel med min jävla fifa 14? Varenda gång jag ska in i en säsongsmatch och precis innan avspark så står det "Vi har märkt att du har en matchtrupp som inte matchar din motståndare, för att förhindra orättvisa så måste du ut" blablabla. Jag söker efter motståndare om och om igen och det är på 1/5 som jag faktiskt kan spela och inte beröras av det här meddelandet. Jag tror att det måste vara någon jävla bugg. Jag menar, den läser ju förhelvete in onlinetrupperna på nätet varenda gång jag ska in i säsonger? Och senast när jag skulle söka på en motståndare så kraschade hela jävla systemet och allt fastnade. Det började för några dagar sedan men jag har fan inte fått svar eller hjälp från någon. Vad fan ska jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in