2012-09-30, 11:19
Medlem
Hej! Nu har Fifa 13 fått snurra i de flestas konsoll i några dagar nu vilket gör att det är god tid att börja fundera i vad som kan bli ännu bättre i nästa spel, dvs Fifa 14

Min nuvarande önskelista är följande:

* Mer ligor (Argentinska, Ukrainska, Grekiska, Turkiska osv).
* Dra fram plånboken och köp licenser för CL, EL, Copa Libertadores.
* Mer arenor, de 10 största klubbarna i de 5 högsta ligorna borde vara ett rimlig krav.

Nu tog jag bara fram detaljer i spelet, men för att komma på förbättringar som gäller i själva matcherna, karriärläget osv så kommer jag behöva ytterligare tid för att få ett bättre perspektiv på vad som behövs förbättras
Citera
2012-09-30, 14:17
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonners
* Dra fram plånboken och köp licenser för CL, EL, Copa Libertadores.
This!
Citera
2012-09-30, 14:31
Medlem
Kan man inte få detta via patchar i stället för att behöva vänta på ett nytt spel?
Citera
2012-09-30, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Kan man inte få detta via patchar i stället för att behöva vänta på ett nytt spel?

På PC, ja. Men konsoler, tveksamt. Kanske PS3 men inte 360 såvida man inte har JTAG osv.

Detta med licenser och CL är uttjatat sedan länge. Ska man slå ner PES helt och hållet får man satsa mer pengar helt enkelt. Det är inte acceptabelt att man inte har skaffat licens för Camp Nou t.ex eller Napoli.
Citera
2012-11-01, 19:35
Medlem
Att fixa ett spel utan buggar borde vara EA:s prio nummer ett! Pinsamt att man tillåts släppa spel som stundtals inte ens går att spela...
Citera
2012-11-02, 11:32
Medlem
Jag förstår inte hur ni tänker? Fifa 13 är så överfullt av buggar och andra saker som dödar spelglädjen och ni vill ha fler arenor!?

Är jag den enda som totalt struntar i om publiken är bra gjord eller om tränaren står vid sidlinjen?
Det enda jag önskar är ett spel utan alla jävla irriterande spelare som fastnar i varandra och utvecklingsstörda målvakter. Sen vad arenan heter är totalt irrelevant
Citera
2012-11-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebel
Jag förstår inte hur ni tänker? Fifa 13 är så överfullt av buggar och andra saker som dödar spelglädjen och ni vill ha fler arenor!?

Är jag den enda som totalt struntar i om publiken är bra gjord eller om tränaren står vid sidlinjen?
Det enda jag önskar är ett spel utan alla jävla irriterande spelare som fastnar i varandra och utvecklingsstörda målvakter. Sen vad arenan heter är totalt irrelevant

Arenor, fler spelaransikten, mer levande bänk, publik osv är viktigt för mig ja! Det gör hela spelet betydligt mer verklighetstroget.

Men... att fixa alla buggar BÖR vara prio nummer ett! För min del kom problemen efter ett tag vilket gjorde att mina högsta önskningar för nästa spel just då var dessa. Men ju längre tid man har fått lära känna spelet på riktigt märker man att de har misslyckats något brutalt när det gäller att leverera ett färdigt spel! Så svaret på din fråga blir nej, fler arenor osv är inte längre det jag önskar mest av nästa spel.
Citera
2012-11-04, 12:29
Medlem
Diseaseds avatar
Nu har jag inte spelat Fifa 13 men en hel del av de tidigare åren och det jag strävar efter är ett totalt "osäkert" spel. Ni vet själva hur man efter ett par tiotal matcher upptäcker exakt vad som blir mål, och vad som inte blir det. Man listar alldeles för enkelt ut hela spelmekaniken och kan redan innan man har skjutit veta om den går in eller inte.

Nu vet jag att det skulle vara oerhört svårt att få till men t.ex. i 12an så slutade jag helt att försvara mål/målvakt om motståndaren kom i ett 2-mot-1-läge. 99% av alla gånger försöker han slå en passning till sin medanfallare för att på ett tillslag peta in bollen i mål. Helt sonika så parkerade jag min försvarare mellan de två anfallarna och visste då att 9/10 skott inte skulle gå i mål, de flesta är dock så helt inne i att slå den där passningen så fastän de har i teorin helt öppet mål framför sig så väljer de att passa åt sidan och då rakt in i min försvarare.

Det är sånt som man blir trött på och som gör att matcherna när man kommer upp i rankingen blir exakt likadana då det finns ca 5st säkra mål och man gör allt för att nå de situationerna. Blir rätt tröttsamt efter ett tag.
Citera
2012-11-04, 14:22
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Fixa det jävla onlineläget så inte 1/3 matcher aldrig blir av utan man fastnar i arenan och måste starta om skiten.

Gör så att domaren inte är en jävla fettklump som står i vägen för spelare/bollen.

När en spelare släpper bollen och tar en löpning och någon fet jävla back står i vägen så ska det bli frispark! Eller att anfallaren har hjärnkapacitet att löpa runt backen istället för att dra rakt in i magen på honom.
Citera
2012-12-29, 17:28
Medlem
● Fler ligor!! Kroatiska, ukrainska och kinesiska ligan hade jag verkligen velat ha med. Hade även varit trevligt med någon tredjeliga i något av de större länderna. T.ex. Serie C.
● Bättre domare. Inga irriterande handssituationer, inga idiotiska straffar o.s.v.
● Målvakten ska kunna få rött kort i Ultimate Team.
● Målvakten ska inte kunna tappa bollen när han ska skjuta/kasta ut bollen för att en motståndare springer in i honom.
● Förbättring av kollisioner. I nuläget så trillar spelare av allt alltid. Tar de en löpning så krockar de med en motståndare och trillar. Det händer även att de springer in i varandra eller domaren i löjeväckande situationer.
● Kunna säga i förhand vilka spelare som ska bytas i karriärläget när man simulerar en match.
● Fler träningslägen. T.ex. 4 mot 2 eller 2 mot 1 och liknande.
● Återinföra enskilda matcher i Ultimate Team.
● Inget sänkande av backar och målvakters snabbhet.
● Fler arenor. Det borde iallafall finnas arenor för de 5 bästa klubbarna i BPL, Liga BBVA, Serie A, Bundesliga samt Ligue 1. Även några mindre arenor, två per land. De bästa i Sverige, Holland o.s.v.
● Riktiga tränaransikten, iallafall på de största. José Mourinho, Josep Guardiola, Roberto Di Matteo o.s.v.
● Fixa handssituationerna! Händer väldigt ofta att spelare tar bollen med handen men inget händer.
● Införandet av ledarskap som en spelares egenskap. Man kan ha 1-99 i ledarskap. Desto högre desto bättre presterar laget. Spelarna presterar 4% bättre om lagkaptenen har 80 i ledarskap. 80 delat på 100 gånger 5 = 4%. De bästa ledarna i världen skulle då ligga på cirka 95 i ledarskap. T.ex. John Terry och Iker Casillas.
Senast redigerad av Bolters 2012-12-29 kl. 17:31.
Citera
2012-12-29, 23:39
Medlem
Signaturums avatar
Kopierar mitt inlägg ifrån Fifa 13-tråden.

Citat:
Bara jag som verkligen hoppas att EA jobbar lite extra på karriärläget som spelare inför nästa upplaga av FIFA? Jag menar, inlevelsen är nästan noll efter ett tag eftersom att du knappt får några val som spelare mer än vilka klubbar du kan gå till.

Jag vill kunna delta i presskonferenser, dissa motspelare i media eller prata skit om en medspelare i laget. Att även kunna gestikulera mot en medspelare på plan efter att denna har gjort något dumt, även kunna applådera denna efter en bra passning osv.
Detta i sin tur leder till att man bygger upp en relation till andra spelare, är du t.ex lagets stjärna och veteran och kanske applåderar en rookie i laget för ett bra försök till en passning så får han mer respekt för dig, detta leder till att han kanske spelar bollen lite extra till dig eller något liknande.
Om du sedan kritiserar med/motspelare i media kan detta leda till hetare dueller på planen eller att en klyfta i laget uppstår som resulterar i att en av er måste flytta.
Alla dessa handlingar påverkar även hur fans och media ser på dig. Är du ett busfrö och håller på med en massa skit så kanske du framstår som en diva, är du den snälla killen i laget som offrar allt för klubben så kanske du är en ikon. Går du till rivalklubben är du Judas och dina gamla klubbkamrater kommer gå extra hårt på dig osv.
Citera
2013-01-11, 06:46
Medlem
Dom MÅSTE fixa alla buggar och alla krascher, fan det längsta jag spelat på en karriär är 4 år, kommer inte längre förrns det kraschar. Ibland tidigare, blir tokig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in