2013-05-10, 10:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Har du någon startlista till skandisloppet mishima?

Annars är det ganska skoj att Göteborgsgirots stadslopp går av stapeln imorgon.
Ska försöka ta mig ut och heja på cyklisterna när dem passerar strax utanför mig.

Finns inte ute än. Misstänker att det är lagen som är dåliga på att rapportera in sina uppställningar.

Misstänker att People4You kör Ludvigsson, Olsson, Pölder, Lindau, Gingsjö och Bertilsson. Någon av norrmännen tar nog ingen plats. Kanske att någon vilas för Norge och då blir nog Linus Dahlberg eller Johan Broberg aktuell.
Citera
2013-05-10, 14:29
Medlem
Mikojans avatar
Ser ut att vara en ”skrynklig” upp- och nerbana i dag. Ingenting för Cavendish?
http://www.steephill.tv/giro-d-italia/
Citera
2013-05-10, 19:15
Medlem
ruckaalis avatar
Ojojoj vilken avslutning på etappen.

Nibali, Hesjedal och Evans har verkligen fått ett bra utgångsläge inför morgondagens tempo gentemot Wiggins.
Visserligen god chans för Bradley Wiggins att ta in de han förlorade idag. Men han lär väl knappast få ett sånt där jättestort försprång mot konkurrenterna efter morgondagens tempoetapp?
Det är väl inga bonussekunder på tempoloppen va?

Kessiakoff har körde lite bättre idag och tyckte mig se han framme i klungan några gånger. Hoppas han kan få till ett bra lopp imorgon.

Härlig seger för Adam Hansen!
Citera
2013-05-10, 21:47
Medlem
Håller med riktigt bra etapp idag spännande slut...Wiggins blev ju otroligt passiv utför på slutet måste varit lite irriterande för dom andra i laget..Kessiakoff satt bra med länge idag bästa man sett av han i året giro.,,men kommer han satsa imorgon eller bra åka runt?
Citera
2013-05-11, 11:19
Medlem
ruckaalis avatar
Starttider

Först ut är
Jack Bobridge 12.10

Svenskarna
Tobias Ludvigsson 12.57
Fredrik Kessiakoff 13.42

Bradley Wiggins 15.08
Vincenzo Nibali 15.57
Intxausti 16.00

Eurosport börjar sända 14.30
Citera
2013-05-11, 12:00
Medlem
Markmags avatar
Kul att Hansen höll undan och vann. Blir glad när sådana lyckas hålla hela vägen till mål.
Wiggins blev otroligt feg/försiktig efter sin vurpa och kommer nog trycka på ordentligt idag för att om möjligt komma tillbaka i totalställningen.

Lite smått intressant med Jack Bobridge, världsrekord på bana men sist i Girot. Två olika världar.
Citera
2013-05-11, 12:34
Medlem
TilleyHats avatar
Idag måste Bradley Wiggins hitta på någonting spektakulärt om han ska vara med i racet i fortsättningen. Som det känns just nu så tror jag mest på Cadel Evans faktiskt och då menar jag totalsammandraget. Många pratar om Nibali, men jag har ingen bra känsla för honom. Tycker han känns rätt valpig. Ingen vinnartyp, trots att han vunnit en del fina lopp. Max topp 5 för honom, tror jag.

Vem vinner dagens tempo? Jag drar till med en liten rövare och säger Bradley Wiggins.
Citera
2013-05-11, 12:56
Medlem
Kallar man Nibali för ätt valpig ingen vinnartyp han cv är rätt så bra sett till 3 v lopp endagars klassiker korta etapp lopp...så vilka är vinner typer ? klart spurtarna vinner ju mer en speciallisterna på annat..
Citera
2013-05-11, 12:59
Medlem
Mikojans avatar
Wiggins var blek och såg rädd ut i går. Men det här måste väl vara hans etapp. Vore kul om Kessiakoff kunde visa upp sig där framme. Inte helt omöjligt heller.
Citera
2013-05-11, 13:41
Medlem
ruckaalis avatar
Ludvigsson passerar som trea vid första mellantiden 1.16 efter ledaren Alex Dowsett.

Bra Tobbe!

Edit: nu är han nerpetad av ett par stycken
Senast redigerad av ruckaali 2013-05-11 kl. 14:00.
Citera
2013-05-11, 14:49
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Kallar man Nibali för ätt valpig ingen vinnartyp han cv är rätt så bra sett till 3 v lopp endagars klassiker korta etapp lopp...så vilka är vinner typer ? klart spurtarna vinner ju mer en speciallisterna på annat..

Han har ett fint CV, men jag tycker ändå inte att han är någon vinnartyp. Hur ofta har vi inte sett honom vika ner sig i avgörande lägen? Men detta Girot kanske är hans. Skulle han lyckas vinna så skulle jag inte ha någonting emot det.
Citera
2013-05-11, 15:50
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Wiggins var blek och såg rädd ut i går.
Är man så feg och oteknisk att man kör sämre utför än min farmor så är man inte värd att vinna stora titlar. Sir Wiggins, lämna tillbaka din vinst från Tour de France, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in