2013-05-09, 14:31
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Någon annan än jag som börjar inse att Vacchi gör sig bäst på egen hand? Inget ont om Adamson men Vacchi är helt briljant för tillfället. Kanske är det hans italienska ursprung som gör att allting faller på plats när han kommenterar girot?
Jag har nog alltid tyckt att Adamsson är överflödig, ibland tom irriterande. Han tjatar mest om cyklisternas kläder alternativt om hur OTROLIGT stor cykelsporten är i Flandern bla bla bla. Vacchi verkar ha honom som idol, men han är mycket bättre på egen hand.
Citera
2013-05-09, 14:46
Medlem
ruckaalis avatar
Själv förstår jag inte riktigt kritiken mot Vacchi och Adamsson.
Om man tittar på tex fotbollskommentatorerna så verkar trenden vara att kunna rabbla så mycket statisk som möjligt som man googlat upp.
Ex: GAIS har inte slagit en kort hörna i dem senaste sju bortamatcherna som spelats söder om Örebro.
Istället använder Vacchi/Adamsson en del tid till att berätta lite sköna anekdotersom oftast är ganska roliga om än lite torra iof.

Det är oundvikligt att lite flum kommer med när de sitter och kommenterar Flandern runt i fem timmar.
Jag tycker också det är viktigt att man poängterar hur stor sporten är i Europa när andra svenska sportjournalister pratar om cykelsporten som utdöende bara för att Armstrong erkänner dopning.

Men jag håller med er om att Vacchi är som bäst vid Girot och jag tycker Adamsson är bäst vid vårklassikerna.
Citera
2013-05-09, 14:48
Medlem
Nej, när Vacchi är på egenhand så känns ofta disträ och avslutar inte meningarna eller lägger in väldigt långa pauser i dem. Det är alltid bättre med två kommentatorer tycker jag. Då märks det inte så mycket om det blir dessutom lite mer samtalskänsla på kommenteringen.
Citera
2013-05-09, 14:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsliegtimBlut
Nej, när Vacchi är på egenhand så känns ofta disträ och avslutar inte meningarna eller lägger in väldigt långa pauser i dem. Det är alltid bättre med två kommentatorer tycker jag. Då märks det inte så mycket om det blir dessutom lite mer samtalskänsla på kommenteringen.

Det där stör jag mig också på. Han blir helt tyst mitt i en mening och glömmer att komma tillbaka till vad han pratade om.

Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Själv förstår jag inte riktigt kritiken mot Vacchi och Adamsson.
Om man tittar på tex fotbollskommentatorerna så verkar trenden vara att kunna rabbla så mycket statisk som möjligt som man googlat upp.
Ex: GAIS har inte slagit en kort hörna i dem senaste sju bortamatcherna som spelats söder om Örebro.
Istället använder Vacchi/Adamsson en del tid till att berätta lite sköna anekdotersom oftast är ganska roliga om än lite torra iof.

Ja, Infostrada-kulturen håller på att sabba den svenska fotbollsjournalistiken.
Citera
2013-05-09, 16:25
Medlem
Jag tycker de är bättre tillsammans. Samtalen är trevligare att lyssna på.

Vågar man hoppas på en ordentligt uppdragen spurt idag, tror ni?
Citera
2013-05-09, 16:30
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Vågar man hoppas på en ordentligt uppdragen spurt idag, tror ni?

Inte en allt för vild gissning.
Omega Pharma Quickstep lär vilja kontrollera ordentligt.
Citera
2013-05-09, 17:10
Medlem
TilleyHats avatar
Satsar en tusenlapp på Mark Cavendish idag.
Citera
2013-05-09, 17:16
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Satsar en tusenlapp på Mark Cavendish idag.
Inte mycket till spelbart odds på det va?
Citera
2013-05-09, 17:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
Inte mycket till spelbart odds på det va?

1,40 på Ladbrokes.
Citera
2013-05-09, 17:32
Medlem
Mikojans avatar
Typiskt. På morgonen tittar man in på banprofilen för dagens giroetapp och ser att det här vinner Cavendish.

Sen sätter man sig ändå ner och tittar flera timmar och lyssnar på en alltid lika lysande solo-Vacchi. Under tiden loppet pågår förstår man att Cavendish vinner.

Och så blir det upplopp. Och Cavendish vinner. Men det är mycket underhållande ändå.
Citera
2013-05-10, 09:18
Medlem
mishimas avatar
Vem vinner Skandisloppet imorgon? Vårt enda UCI-lopp på herrsidan under året. Det är ett starkt landslag vi sätter upp med Wilson, Balck, Penton, Lindgren, Stenberg och Wetterhall.

Förutom våra fem andra proffs så är hela svenska herreliten där.
Citera
2013-05-10, 10:32
Medlem
ruckaalis avatar
Har du någon startlista till skandisloppet mishima?

Annars är det ganska skoj att Göteborgsgirots stadslopp går av stapeln imorgon.
Ska försöka ta mig ut och heja på cyklisterna när dem passerar strax utanför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in