2013-02-09, 17:11
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Löfkvist gör en suverän klättring idag och blir sexa på etappen, men...han avancerar bara en placering upp till tredjeplatsen. Han är två sketna sekunder från ledningen. Det är ju fan också.

Topp 5 sammenlagt:
1. Monfort
2. Boom 1"
3. Lövkvist 2"
4. Peraud 2"
5. Roche 22"

Har ikke oversikt over hva slags etappe det er i morgen, men uansett dette var enda et formmessig styrkebeskjed fra Gotland. Det tegner godt til at han får en god posisjon inad i laget og får sykle de mest interesante rittene.
Citera
2013-02-09, 18:20
Medlem
Riktigt bra tävling av Gotland men förbaskat att han inte kunde klämma ut 3 sekunder till..lite surt känns de ändå allt...för imorgon ska de väl vara omöjligt att göra något? ändå pallen på samma tid som fyran lite marginaler med sig i alla fall just nu
Citera
2013-02-09, 18:25
Medlem
Nu har jag ingen koll, men finns säkert några bonusekunder någonstans utan för banan. Tyvärr kan ju inte Löfkvist accelrera så det blir väl Peraud som snor någon och passerar Löfkvist.
Avd pessimism.

Nåja, är ju inte världens mest pretigefulla tävling. Grämde mig mer när hade segrläge i Tireno-Adriatico för fyra år sedan och slutade fyra efter att Scarponi och Garzelli gjort en utbrytning som Hincapie inte lyckades hämta in åt Löfkvsit samtidigt som han i avslutning bara tog in 3 av de 6 sekunder som krävdes på Klöden.
Alla tre före Löfkvist den gången alltså tre kända dopare.
Citera
2013-02-09, 18:44
Medlem
ruckaalis avatar
Starkt av Gotland och bådar gott inför Romandiet.
Citera
2013-02-09, 18:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Nu har jag ingen koll, men finns säkert några bonusekunder någonstans utan för banan. Tyvärr kan ju inte Löfkvist accelrera så det blir väl Peraud som snor någon och passerar Löfkvist.
Avd pessimism.

Nåja, är ju inte världens mest pretigefulla tävling. Grämde mig mer när hade segrläge i Tireno-Adriatico för fyra år sedan och slutade fyra efter att Scarponi och Garzelli gjort en utbrytning som Hincapie inte lyckades hämta in åt Löfkvsit samtidigt som han i avslutning bara tog in 3 av de 6 sekunder som krävdes på Klöden.
Alla tre före Löfkvist den gången alltså tre kända dopare.

Det är inga bonussekunder vad jag vet. Det har inte varit några på de andra linjeetapperna.

Det är en rätt knepig avslutning där det kan gå att göra några sekunder. Peraud får väl vara favorit men jag tycker han har chans att ta de andra två i täten.

Morgondagens avslutning om man kan lita på detta klipp.
http://www.youtube.com/watch?v=znMjnIuq4vo
Senast redigerad av mishima 2013-02-09 kl. 18:54.
Citera
2013-02-09, 19:18
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Det är inga bonussekunder vad jag vet. Det har inte varit några på de andra linjeetapperna.

Det är en rätt knepig avslutning där det kan gå att göra några sekunder. Peraud får väl vara favorit men jag tycker han har chans att ta de andra två i täten.

Det går absolut att göra något imorgon. Men tror att Peraud tar det ändå då han har ett bättre lag enligt mig.
Gustav Larsson kommer nog göra allt och lite till för att ge Gotland chansen att vinna totalt.

Radioshacks lag:
Andy Schleck (Lux)
Danilo Hondo (Ger)
Bob Jungels (Lux)
Robert Kiserlovski (Cro)
Maxime Monfort (Bel)
Giacomo Nizzolo (Ita)
Thomas Rohregger (Aut)
Benjamin King (USA)
Fast Andy Schleck har väl brutit va?

Blancos lag:
Lars Boom (Ned)
Graeme Brown (Aus)
Stef Clement (Ned)
Bauke Mollema (Ned)
Jetse Bol (Ned)
Rick Flens (Ned)
Moreno Hofland (Ned)
Laurens Ten Dam (Ned)

IAMs lag:
Thomas Lövkvist (Swe)
Stefan Denifl (Aut)
Kevyn Ista (Bel)
Domenik Klemme (Ger)
Gustav Larsson (Swe)
Matteo Pelucchi (Ita)
Matthias Brandle (Aut)
Aleksejs Saramotins (Lat)
Citera
2013-02-09, 19:45
Medlem
Twin Peakss avatar
Johnny Hoogerland har tydligen blivit påkörd av en bil med bland annat brutna revben och vård på intensiv-avdelningen.Vafan, ska aldrig bakflytet släppa för lejonet?
Ska försöka hitta länkar,,,,
Citera
2013-02-09, 19:56
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Johnny Hoogerland har tydligen blivit påkörd av en bil med bland annat brutna revben och vård på intensiv-avdelningen.Vafan, ska aldrig bakflytet släppa för lejonet?
Ska försöka hitta länkar,,,,
Karma drabbar inte bara Earl, utan även Johnny Testosterony
Citera
2013-02-09, 20:39
Medlem
Citat:

Bra det. Bonussekunder är lite tråkigt i bergiga och backiga lopp, i spurtbetonade lopp så finns det däremot en poäng. Inte så kul när alla kommer in på samma tid som i Katalonien Runt förra säsongen. (Förutom påpassliga utbrytaren Albasini)
Då är det väl bara att hoppas Gotland håller hjul på Peraud och de andra får släppa.
Citera
2013-02-09, 22:08
Medlem
ruckaalis avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ouxKGM1UXo0

Spola fram till cirka 38 minuter och se slutet av loppet. Fin nostalgi
Citera
2013-02-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali

Har faktiskt sett hela tidigare, allt med Paul & Phil är humor på sitt sett. Grafiken för amerikanska sändingar är också roligt. De tar inte fasta på information utan det skall se flashigt ut. Å andra sidan bättre än italienare och spanjorer som skiter i info och låter grafiken se 80-tal ut.
Citera
2013-02-09, 23:42
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali

Tack! Det behövde jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera