2013-07-30, 17:57
Medlem
danbanans avatar
Året är 2013 och produktionen i Polen Runt kan inte, trots påstötningar från sändande tv-bolag inte lägga in en räknare som räknar avståndet in till mål samt avstånd mellan utbrytningar - klunga och redovisa ställningen i de olika deltävlingarna.
Ska man behöva åka ner och knäppa mellantider själv eller vad är det frågan om!!
Den tjeckoslovakiska produktionen av tecknade Professor Balthazar från 70-80-talet känns hästlängder före!!!!
Citera
2013-07-30, 21:45
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Året är 2013 och produktionen i Polen Runt kan inte, trots påstötningar från sändande tv-bolag inte lägga in en räknare som räknar avståndet in till mål samt avstånd mellan utbrytningar - klunga och redovisa ställningen i de olika deltävlingarna.
Ska man behöva åka ner och knäppa mellantider själv eller vad är det frågan om!!
Den tjeckoslovakiska produktionen av tecknade Professor Balthazar från 70-80-talet känns hästlängder före!!!!
Hade du haft Eurosport Player så hade du inte kunnat se någonting. Dom franska klåparna hade sidan nere i natt för "ytterligare förbättringar" men inte fan hjälpte det. Jag har skrivit säkert tio mail till dom men dom arroganta svinen behagar inte ens svara.
Citera
2013-07-30, 22:07
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Drutten och Jena (Lennart Swahn), den sovjet-östtyska produktionen från 60/70-talet var också rätt fräsch i jämförelse.

Det är ju förbannat att man ska behöva bli förbannad när man tittar på cykel.
Citera
2013-07-30, 22:19
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hade du haft Eurosport Player så hade du inte kunnat se någonting. Dom franska klåparna hade sidan nere i natt för "ytterligare förbättringar" men inte fan hjälpte det. Jag har skrivit säkert tio mail till dom men dom arroganta svinen behagar inte ens svara.

Eurosport Player verkar ha kärvat redan under Touren med ryska kommentatorer när man satt i Sverige.

Nä, dumpa pajasproduktionen Polen Runt nästa år och köp in Danmark Runt istället.
Idag lyckades polackerna lägga ut felaktig sammanlagd ställning efter etappen. Trodde det gjordes automatiskt, inte att det satt en stackars polack med svag 2:a i matte och räknade
Citera
2013-07-30, 22:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Nä, dumpa pajasproduktionen Polen Runt nästa år och köp in Danmark Runt istället.
Jag är ganska så säker på att Tour de Pologne har betalat Eurosport för att få (av)loppet sänt där.
Citera
2013-07-31, 09:17
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag är ganska så säker på att Tour de Pologne har betalat Eurosport för att få (av)loppet sänt där.

Czeslaw Lang har säkert sett till att skriva flerårskontrakt med Eurosport.
Lägg ner skiten!
Vore det inte lite häftigt om de blåste liv i gamla klassiska Fredsloppet (Course de la Paix) istället.
Lades ner pga ekonomiska problem men nu borde det väl finnas någon oligark eller liknande borta i öst som kan pytsa in lite cash?

För övrigt snudd på tragiskt att Sverige inte har kvar något etapplopp av internationell karaktär.
Citera
2013-07-31, 10:13
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
För övrigt snudd på tragiskt att Sverige inte har kvar något etapplopp av internationell karaktär.
Jag minns tiden runt 80/90-talet då jag började intressera mig för cykelsport. Då fanns det en handfull "större" etapplopp i landet. Det var såklart Postgirot Open, som lockade proffs- och nationslag, sedan var det Väner Tour, Klarälvsloppet och Sydkraftgirot som alla lockade nations- och klubblag. Därutöver fanns det Östergötland Runt för juniorer, som var ett av världens största juniorlopp på den tiden med alla de stora cykelnationerna på plats med sina landslag.

Fan vad det har gått utför
Citera
2013-07-31, 10:15
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Japp, det är riktigt trist. Hur är det Tour of Jämtland, brukar det vara några internationella lag med?
Citera
2013-07-31, 10:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
Japp, det är riktigt trist. Hur är det Tour of Jämtland, brukar det vara några internationella lag med?

Nja, de med svenskkopplingar har varit där, till exempel UK Youth med Magnus Bäckstedt och Niklas Gustafsson.

Från och med i år krockar Jämtland med Arctic Race of Norway så framtiden är väl kanske lite osäker. Jag vet inte vad de har för ambitioner. Det är bra människor som arrangerar det.
Citera
2013-07-31, 10:29
Medlem
gato12s avatar
På tal om svensk cykel, den här Thomas "Gotland" Löfkvist, det blev aldrig något av honom riktigt va...?

Kommer ihåg att han hajpades upp som en riktig supertalang för en fyra-fem år sedan.
Citera
2013-07-31, 11:09
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
På tal om svensk cykel, den här Thomas "Gotland" Löfkvist, det blev aldrig något av honom riktigt va...?

Kommer ihåg att han hajpades upp som en riktig supertalang för en fyra-fem år sedan.
Nä det har väl inte blivit nån dunderkarriär hittills för honom. Blir fortfarande bitter när jag tänker på när den där jävla "il piller" (Di Luca) tog rosa tröjan av honom i girot 2009.
Kanske kanske hade han kunnat ta ytterligare nåt steg i karriären med några fler dagar i rosa där...
Citera
2013-07-31, 11:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Han har haft en rätt störig säsong. Först hade han chansen på en topp tio-placering i Paris-Nice men blev hindrad av en vurpa på en etapp. Sedan frakturen på fingret inför Ardennerloppen som förstörde resten av våren. Han började annars säsongen rätt bra. Har lite förhoppningar att han kan göra en bra andra halva på säsongen. Han kan sluta högt upp på Danmark runt som börjar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in