2009-11-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Ytterligare lite info om Sky/Wiggins/Lövet. Inget konkret kanske men kul läsning för de som är intresserade!

http://www.cyclingnews.com/news/lovkvist-unsure-of-tour-leadership-in-2010
Roligt att normännen inordnar sig under Lövkvist dock.
Citera
2009-11-24, 19:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Jovisst, fast tyvärr var jag inte tillräckligt bra för att gå i mål =/ Hahaha, satan vad den backen slukade energi i solgasset (var ju 30 grader!), slank ner en flaska för varje stigning! Nästa år ska jag dock kliva i mål, gillar Gesundabacken

Är du den bäste cyklisten på Flashback?

Vi har ju den här snubben också:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19144511&postcount=52

Det hade varit skoj om Öijer skrev lite mer här.
Citera
2009-11-24, 20:25
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är du den bäste cyklisten på Flashback?

Vi har ju den här snubben också:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19144511&postcount=52

Det hade varit skoj om Öijer skrev lite mer här.

hehe =) Han verkar ju helt klart mer inriktad på mtb, och jag har därför aldrig tävlat mot honom. Däremot är det väldigt imponerande att ha topp 10 placeringar på mörkskuggejakten och finnmarksturen tror jag. Ställer eliten upp på dem?

han har fyra fem kg till sin fördel, men jag är o andra sidan fyra fem år yngre. :P

Edit: Öijer får nog vinna denna. Såg att han kom på plats 17 i Solleröloppet för ett par år sedan, det är en grym insats med tanke på prestigen på den tävlingen. Visserligen ställde det inte upp en massa utländska lag som senaste året, men ändå.
Senast redigerad av abborrmaster 2009-11-24 kl. 20:31.
Citera
2009-11-26, 09:28
Medlem
Marcus bok är nu utläst

Det tog tre kvällar att läsa ut Marcus Ljungqvists bok.
Spännande läsning och kul att läsa om både om livet utanför tävling samt hur han lägger upp träning.
Boken avhandlar hans liv under 2009 och de tävlingar han var med i.
Dock saknade jag lite mer beskrivning om hur han upplevt att vara med i Tour de France och stämningen där. Han har ju trots allt cyklat den tävlingen tre gånger om än inte i år.
Tycker det helt klart var en läsvärd bok
Citera
2009-11-28, 12:46
Medlem
AussieStuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppeleppe
Det tog tre kvällar att läsa ut Marcus Ljungqvists bok.
Spännande läsning och kul att läsa om både om livet utanför tävling samt hur han lägger upp träning.
Boken avhandlar hans liv under 2009 och de tävlingar han var med i.
Dock saknade jag lite mer beskrivning om hur han upplevt att vara med i Tour de France och stämningen där. Han har ju trots allt cyklat den tävlingen tre gånger om än inte i år.
Tycker det helt klart var en läsvärd bok

Vad heter boken då?
Citera
2009-11-28, 13:47
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieStud
Vad heter boken då?

Tour de France är ett jobb - Ett år ur mitt liv som professionell cyklist
Citera
2009-12-06, 18:00
Medlem
Lady Tesss avatar
Blev ingen Wiggins i Sky, stannar i Garmin 2010:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/cycling/8397628.stm
Citera
2009-12-06, 20:29
Medlem
AussieStuds avatar
Det är ju schyst om Lövet får lite mer ansvar istället så det tycker jag var positivt
Citera
2009-12-06, 21:17
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieStud
Det är ju schyst om Lövet får lite mer ansvar istället så det tycker jag var positivt

För diskussionens skull skulle jag vilja säga emot dig, men jag tycker ju som du. Som det verkar, så blir Lövkvist nr ett i laget under 2010. Gott!
Citera
2009-12-06, 21:31
Medlem
mishimas avatar
Då säger jag emot er istället. Jag är långt ifrån säker på att Lövkvist håller som kapten i ett treveckorslopp. När det väl kommer en lång bergsetapp med flera bergstoppar så rasar han. Han har tyvärr inte den optimala återhämtningsförmågan. Lövkvist kan vinna enveckorslopp och Ardennerklassiker.
Citera
2009-12-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då säger jag emot er istället. Jag är långt ifrån säker på att Lövkvist håller som kapten i ett treveckorslopp. När det väl kommer en lång bergsetapp med flera bergstoppar så rasar han. Han har tyvärr inte den optimala återhämtningsförmågan. Lövkvist kan vinna enveckorslopp och Ardennerklassiker.

Jag tycker han har visat rätt tydligt hitills i karriären att treveckorslopp inte är hans grej. Tyvärr. Det hade varit skitkul med en svensk som slogs om topplaceringar i Touren eller Girot, men han heter tyvärr inte Tomas.
Citera
2009-12-09, 10:22
Medlem
AussieStuds avatar
Ni har säkert helt rätt i att de stora tourena är för tuffa för Tomas. Men det ska ändå bli mycket intressant att se hur det går för honom när han förhoppningsvis kan fokusera enbart på Tour de france.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in