2013-07-10, 09:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qander
Pinsamt dålig kommentering av SVT på kortbane-SM, ta in vem som helst som har lite koll på svensk cykel istället?

4:18:30 - Herrarnas cykel
http://www.svtplay.se/video/1314592/5-7-10-00

Jag tycker han kunde pluggat in de olika cyklisterna lite. Han kände inte igen Robert Pölder, som kanske är lättast att känna igen av alla svenska cyklister. Han hade också sin U23-mästartröja på sig.

...
Fredrik Ludvigsson ska hänga med på Argos-Shimanos läger i alperna. Inte för att vara stagiaire utan bara för att få känna lite på proffslivet och lära känna laget. Även om man är lite ivrig så verkar Visbeek vara en förnuftig man som vill skynda långsamt. Det är också därför han avstår U23-EM.
Citera
2013-07-11, 23:45
Medlem
ruckaalis avatar
Verkar som att Kessiakoff är aktuell för Vueltan, härligt.
Citera
2013-07-11, 23:58
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Verkar som att Kessiakoff är aktuell för Vueltan, härligt.

Förhoppningsvis får han fria händer i så fall. Dock är väl det troliga att han ska vara hjälpryttare åt Nibali.
Citera
2013-07-13, 17:28
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Förhoppningsvis får han fria händer i så fall. Dock är väl det troliga att han ska vara hjälpryttare åt Nibali.

Ja hoppas kan man ju
Men tror som dig att man går in stenhårt för att Nibali ska vinna Vueltan också, nu när han vann Girot så enkelt.
Citera
2013-07-13, 17:36
Medlem
mishimas avatar
Philip Lindau vann U6 i Tidaholm. Kul att han är på väg tillbaka efter sjukdomar och sedan fingerfrakturen i Norge. Kan säkert vara att räkna med senare i sommar och höst.
Citera
2013-07-13, 23:26
Medlem
ruckaalis avatar
Sitter här och funderar lite på om vi kanske kan ha tre svenskar i Vueltan i år.
Fredrik Kessiakoff är ju tydligen högaktuell enligt Astana.
Sen så är ju Netapp Endura inbjudna vilket betyder att Alexander Wetterhall skulle kunna få chansen.
Kanske kan Tobias Ludvigsson bli uttagen i Argos lag?

Såklart är det mycket tveksamt om Wetterhall och Ludvigsson får plats i respektive lag men chansen finns ju.
Citera
2013-07-13, 23:31
Medlem
Ostrobothnias avatar
Vem har Sky tänkt satsa på i Vueltan då, får Vroom fortsätta eller blir det colombianskt kapteneri?
Citera
2013-07-13, 23:38
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Sitter här och funderar lite på om vi kanske kan ha tre svenskar i Vueltan i år.
Fredrik Kessiakoff är ju tydligen högaktuell enligt Astana.
Sen så är ju Netapp Endura inbjudna vilket betyder att Alexander Wetterhall skulle kunna få chansen.
Kanske kan Tobias Ludvigsson bli uttagen i Argos lag?

Såklart är det mycket tveksamt om Wetterhall och Ludvigsson får plats i respektive lag men chansen finns ju.
Wetterhall tror jag på men inte Ludvigsson. Två grand tours under ett och samma år för en så pass ung kille är lite väl mäktigt. Tre grand tours för ett "ungt, litet och klent" lag som Argos-Shimano är tufft, så kanske får Ahlstrand chansen, trots att han inte rosat marknaden, om de bättre ryttarna i laget är utmattade efter Girot och Touren?
Citera
2013-07-13, 23:40
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Vem har Sky tänkt satsa på i Vueltan då, får Vroom fortsätta eller blir det colombianskt kapteneri?

Vet inte men Froome blir det nog inte. Wiggins kanske eller så blir det väl colombianerna, Henao eller Uran.
Citera
2013-07-13, 23:42
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Wetterhall tror jag på men inte Ludvigsson. Två grand tours under ett och samma år för en så pass ung kille är lite väl mäktigt. Tre grand tours för ett "ungt, litet och klent" lag som Argos-Shimano är tufft, så kanske får Ahlstrand chansen, trots att han inte rosat marknaden, om de bättre ryttarna i laget är utmattade efter Girot och Touren?

Ahlstrand hade jag helt glömt bort. Hade varit trevligt att se en spurt med honom.
Citera
2013-07-14, 10:10
Medlem
mishimas avatar
När jag tog ut ett Netapp-Endura-lag till Vueltan hade jag sex stycken säkra och sedan fem stycken som konkurrerar om de tre övriga platserna och Wetterhall var en av dem. Det finns en risk att han åker på att han saknar grand tour-erfarenhet och är förstaårsproffs. Det finns några mer erfarna åkare i laget. Å andra sidan; jag tror han egentligen har kvalitéer för en stabil insats. De har ett par okej spurtare och sedan "stjärnorna" Barta och König, som jag tycker har utvecklats bra i år. Det behövs annars åkare som Wetterhall på ett grand tour-lopp.
Citera
2013-07-15, 15:26
Medlem
mishimas avatar
Bra nyhet: Europcar har förlängt sitt sponsorskap.
Dålig nyhet (eller hur man ser på det): Mustafa Sayar är Epo-positiv.

En annan kul grej. Både Argos-Shimano och People4You ska köra Arctic Race of Norway. Kan få en svenskduell? Det vore kul om alla tre svenskarna i Argos-Shimano får köra. Eurosport sänder. Den svenska mästartröjan på TV+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in