Håller med om samtliga namn som droppats, om Pellizotti åker dit känns det väldigt tråkigt.
Kessiakoff ser jag dock inte som någon topp åkare, nja det kanske han är, han var väl tänkt som kapten nu i Girot om han nu inte var så ur slag.
Ganska roligt Giro såhär långt, brukar ju knappast vara såhär spännande de första etapperna, det är ju inte i varje stort etapp lopp men ser ledartröjan gå upp och dra utan hjälpryttare på en slät etapp.
Såg i en tidigare post att fallet Valverde är från 2004
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Rena rättshaveriet som pågår mot Valverde. Måste vara otroligt påfrestande att behöva vara under utredning för tester från 2004 (när Valverde körde för Kelme - ett systematiskt dopstall) samtidigt som man varit ren och åtminstone testat dopfri sedan dess. Rättvisa för Valverde.
(Har nu läst lite mera på nätet) och jag håller faktiskt med NS_14 trotts att jag hatar doping mer än mycket annat. För det första så var det en evighet sen + att det var Kelme, som notoriskt dopade sina cyklister. Jag tror inte Valverde hade så mycket att välja på som relativt nybliven proffs cyklist.
Han har ju heller aldrig (vad jag vet) varit misstänkt för doping efteråt, han har nog dessutom blivit mer kollad än de flesta andra.
Rättvisa som NS_14 skriver kanske jag inte vill kalla det, men med de omständigheter kan iaf jag ha ett visst överseende.