2010-05-10, 19:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag har för mig att jag hörde honom säga under sändningen efter sitt lopp i prologen att han gärna skulle förbättra sin 12e plats i totalen från förr. Men jag kan ha hört fel för jag hölla på att zappa mellan olika kanaler tillsammans med en bira.

Han var 14:e 2008. Han nämnde också att han vill vara som fräschast sista veckan. Hade den här etappen varit på Touren hade han legat långt framme och skyddat bröderna Schleck. Jag tror att han delvis släppte medvetet.
Citera
2010-05-10, 20:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han var 14:e 2008. Han nämnde också att han vill vara som fräschast sista veckan. Hade den här etappen varit på Touren hade han legat långt framme och skyddat bröderna Schleck. Jag tror att han delvis släppte medvetet.
Du har helt rätt i det övriga men han blev väl ändå 12e man för både Sella och Riccó försvann väl i resultatlistan pga doping.
Citera
2010-05-11, 12:38
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Du gör rätt i att tvivla på Saxo bank och Bjarne.

http://www.sueddeutsche.de/sport/557/303552/text/3/
http://www.sueddeutsche.de/sport/961/311881/text/

Kör artiklarna i google translate om du inte förstår tyska. Funkar rätt bra från tyska till engelska/svenska.
F Schleck har sedermera erkänt att han betalade 7 000 € till Fuentes för "träningsråd".
mmm

Vad skall man säga!
Oavsätt vad F.Schleck har gjort så är det väldigt tråkiga förebilder som lederdetta stor team.
Enligt artiklarna så verkar ju Herr direktör Bjarne vara en något ful fisk, tyvärr så är det ju omöjligt att veta sanningshalten i det hela, men med den bakrunden så blir man ju naturligtvis än mer misstänksam.

Finns det några topp cyklister som ni är helt säkra på inte har dopat sig?
Vilka topp cyklister finns det som inte har nämnits i någon dopinghärva?
Jag skulle bli jävligt förvånad om Evans åker dit, han verkar på något sätt för "tråkig" för det .

Sastre och Cancellara bler väl anklagade för något år sedan, det känndes dock som smutskastning utan någon direkt substans, annars känns de oxå som väldigt reko.
Citera
2010-05-11, 19:18
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Jens Voigt är nog den cyklist jag absolut inte skulle tro ha dopat sig... sen finns det ett gäng fler men Voigt. NEJ NEJ NEJ
Citera
2010-05-11, 20:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Finns det några topp cyklister som ni är helt säkra på inte har dopat sig?

Nu kommer säkert någon kalla mig naiv och vissa säga att de inte är toppcyklister, men jag tror inte att Larsson eller Löfkvist har dopat sig. En annan jag tror är ren är Bradley Wiggins.
Citera
2010-05-11, 21:17
Medlem
abborrmasters avatar
Vad tror vi om Kessiakoff? Han verkar ju vara en helylle kille, det enda som skulle få mig misstänksam är hans enormt snabba utveckling direkt från disciplinbytet och att han då började köra i Fuji stallet.
Citera
2010-05-11, 21:42
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Jens Voigt är nog den cyklist jag absolut inte skulle tro ha dopat sig... sen finns det ett gäng fler men Voigt. NEJ NEJ NEJ
Precis. Voigt skulle aldrig dopa sig.

Visst, jag tänkte ungefär samma sak om Pellizotti, men han är ju italienare trots allt. Sedan är det ju inte helt klart om han har dopat sig heller.
Citera
2010-05-11, 23:39
Medlem
CrapStacks avatar
Håller med om samtliga namn som droppats, om Pellizotti åker dit känns det väldigt tråkigt.
Kessiakoff ser jag dock inte som någon topp åkare, nja det kanske han är, han var väl tänkt som kapten nu i Girot om han nu inte var så ur slag.

Ganska roligt Giro såhär långt, brukar ju knappast vara såhär spännande de första etapperna, det är ju inte i varje stort etapp lopp men ser ledartröjan gå upp och dra utan hjälpryttare på en slät etapp.

Såg i en tidigare post att fallet Valverde är från 2004
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Rena rättshaveriet som pågår mot Valverde. Måste vara otroligt påfrestande att behöva vara under utredning för tester från 2004 (när Valverde körde för Kelme - ett systematiskt dopstall) samtidigt som man varit ren och åtminstone testat dopfri sedan dess. Rättvisa för Valverde.

(Har nu läst lite mera på nätet) och jag håller faktiskt med NS_14 trotts att jag hatar doping mer än mycket annat. För det första så var det en evighet sen + att det var Kelme, som notoriskt dopade sina cyklister. Jag tror inte Valverde hade så mycket att välja på som relativt nybliven proffs cyklist.
Han har ju heller aldrig (vad jag vet) varit misstänkt för doping efteråt, han har nog dessutom blivit mer kollad än de flesta andra.
Rättvisa som NS_14 skriver kanske jag inte vill kalla det, men med de omständigheter kan iaf jag ha ett visst överseende.
Senast redigerad av CrapStack 2010-05-11 kl. 23:42.
Citera
2010-05-11, 23:50
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu kommer säkert någon kalla mig naiv och vissa säga att de inte är toppcyklister, men jag tror inte att Larsson eller Löfkvist har dopat sig. En annan jag tror är ren är Bradley Wiggins.
Om man var så bra som Löfkvist var förra året så är han ju definitivt en topp cyklist, och Larsson som har tagit OS och VM silver får man väl anse vara OK oxå , nej, jag personligen tror inte de är eller har varit dopade.
Citera
2010-05-12, 09:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Idag handlar det om lagtempo. Första dagen i Italien. 32,5 km svagt uppför. Skall Evans och hans BMC kunna ta in tid på Vinokourov. Skall Saxo Bank kunna ta en topplacering. Det blir säkert en intressant etapp!
Citera
2010-05-12, 13:16
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Idag handlar det om lagtempo. Första dagen i Italien. 32,5 km svagt uppför. Skall Evans och hans BMC kunna ta in tid på Vinokourov. Skall Saxo Bank kunna ta en topplacering. Det blir säkert en intressant etapp!

Det ska bli ruskigt kul med ett lagtempo... det är inte varje dag!

Var det inte Svenska gänget med Roddarn i spetsen som var riktigt bra på det? Minns inte riktigt...
Citera
2010-05-12, 13:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Det ska bli ruskigt kul med ett lagtempo... det är inte varje dag!

Var det inte Svenska gänget med Roddarn i spetsen som var riktigt bra på det? Minns inte riktigt...

Lagtempo är en gammal svensk tradition. Det finns ett gäng OS- och VM-medaljer bakåt i tiden. Jag tror att vi skulle riktigt bra ifrån oss på ett VM idag också på ett fyrmannalagtempo. Lagtempo ska tillbaka till VM men inte som nationstävling utan med proffslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in