2011-04-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar på om inte banläggningen är alldeles för hård. Jag tror att vi kommer att få se många tröttkörda cyklister på slutet och det blir kanske inte den där sprakande cyklingen som man vill se. Zoncolan är en häftig stigning på pappret men jag tycker inte det har varit någon superhäftig cykling de två gångerna tidigare den har använts. Det är alldeles för brant för att det ska bli några riktiga attacker. Sedan har de lagt upp det så att alla spurtare kommer att hoppa av efter halva tävlingen och det är alltid tråkigt.

Det är väl lite som man argumenterar i Frankrike och Spanien runt, de värsta bergen tar man aldrig med just för att det inte blir någon bra tv underhållning av det, cyklister som står på styret hela vägen upp blir bara långtråkigt. Ingen som orkar attackera.
Citera
2011-04-29, 19:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Sven Åke Nilsson, 1980 (hjälpte Zoetemelk)

Edit: Blev lite osäker nu. Jag vet definitivt att Nilsson och Zoetemelk körde för Mecier när holländaren kom tvåa -79.

Edit2: Kollade upp det hela och Zoetemelk körde för Raleigh 1980 samtidigt som Nilsson körde kvar i Mecier.

Så nej blir svaret då.

Nää, jag kollade upp Touren. De har en rätt bra sida med historik. Larsson kan bli den första då.

Citat:
Jag vet att Gustav Larsson har stora ambitioner för sig själv men jag är glad för att han får chansen att hjälpa Contador och bli en del av det jag förväntar mig. En Giro-seger. Han får verkligen värdefull insikt i hur det är att ladda upp och vad som krävs för att vinna. I en aspekt blir han också historisk.

Han bör ta tillvara de här veckorna för sin fortsatta karriär.

Läser man på Feltet.dk är inte danskarna så förtjusta i Larsson. Jag tycker inte att han får den uppskattning han förtjänar. Det är många som tycker han är illojal men jag vet inte riktigt vad de bygger det på. Han var riktigt bra förra året på Girot när han hjälpte fram Porte och vann sista etappen. Jag tycker nog det är dags för honom att lämna till nytt lag där han kan få en mer framträdande roll.
Citera
2011-04-29, 21:14
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Jaja, det får jag väl äta upp. Han var grym idag. Det var skoj att se Löfkvist i attack och utbrytning. Nu var den rätt dömd på förhand men han visade styrka och det var nog meningen att han ville testa benen ordentligt. Det var skoj att se. Jag har förväntning på honom inför Girot.

Äsch, det var inte många på CN:s forum som trodde på Gilbert innan LBL så du var långt ifrån ensam. Jag var också lite osäker på om han skulle orka hela vägen men hans form kändes helt enkelt för bra, för att bortse från. Lite tråkig avslutning bara även om jag förstår att Schleckx2 väldigt gärna ville ha varsin pallplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrakt
Ser verkligen fram emot Girot. Bansträckningen ser overkligt hård ut och det ska bli spännande att se hur Lövkvist står sig i konkurrensen, vad vågar ni hoppas på? Top10?

Ettaperna 13 - 14 - 15 kommer bli ett skådespel, nog mer än en person som kommer knäckas där misstänker jag.

Som alltid hoppas jag bara på spektakulär åkning, leretappen på senaste upplagan var bland de roligare dagar jag hade framför tvn förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Min favorittävling jag längtar till starten, cykelbyxorna sitter som slimmade och min rosa ledartröja har aldrig suttit bättre samt att ventilhattarna är bortplockade.

Klarar Lövkvist att bärga en topp tio jag hoppas då verkligen det.

Bansträckningen ser onekligen väldigt hård ut men jag tror definitivt Löfkvist har en bra chans till top-10. Som vi sett under senare år har han ju verkligen gått framåt som klättrare även om det har påverkat hans tempokapacitet negativt. Utvecklingen verkar dock gå åt rätt håll då det sällan är över 100 km tempo på GT numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Etapperna ser onekligen grymma ut, som upplagt för Contador.
Bråda tider för proffscyklisterna nu, i dag vann Katusharyssen Pavel Brutt första etappen i Tour de Romandie, klungan två minuter efter honom. Bra startfält, bl.a. Evans, Wiggins, Kreuziger, Cunego, Vinokourov:

http://www.steephill.tv/tour-de-romandie/#spoiler

Vad tror ni om totalen i Romandie? För två-tre år sedan hade jag varit övertygan om att Evans skulle slopa hem allt efter en massiv insats på tempot men jag tycker faktiskt han har tappat lite i den avdelningen på senare år, upplever ni detsamma?

Nu känns det lite mer osäkert men jag tror och hoppas att Evans gör en bra tempolopp i morgon och tar ledningen. Annars verkar ju Vino vara i fin form, frågan är väl om hans TT börjar bli lite rostigt eller om han bara var ur slag senast (Pais Vasco). Annars kan ju fortfarande Martin och Pinotti vara med och slåss om segern om de gör en bra insats i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Noval är sjuk.

Jag är också mest intresserad av att se Larsson och även lagtempoloppet. Tror dessvärre inte vi inte kommer få se något svenskt alls (utöver Larsson) på grund av bansträckningen och att tempot kommer vara rejält uppskruvat av de starkare stallen. Mycket har pratats om Etna men tycker den verkar grymt överskattad och inte alls imponerande på papper, lång men tämligen flack.

CAS kommer dribbla med Girot fram till två dagar innan Tour de France så cykelvänner kan njuta av det fram till dess. Håller dock med om att det känns bisarrt att det skall avgöras i en domstol.

Skall försöka värdera åkarna och stallen: Contador, Nibali, Menchov (har en enveten tro på honom), Kreutziger, Anton, Rodriguez, Pozzovivo, Valls, Sastre, Di Luca, Scarponi, Arroyo, Garzelli, Navarro, Lövkvist (?)

Stallen: Katusha, Saxo Bank, Geox, Liquigas, Movistar, Astana, Euskatel, Sky

Spurtarna: Cavendish, Petacchi, Farrar, Bennatti, Ciolek, Napolitano, Weylandt, McEwen, Hunter, Mondolo, Bos, Bozic, Rasmussen, Renshaw, Stamsnijder, Pozatto.

Tempoåkare: Larsson, Contador, Millar, Kreuziger, Nibali, Kiriyenka, Cobo Acebo, Lövkvist, Lang, Meyer, Rasmussen, Mørkøv (Novals ersättare)

Lagtempo: Saxobank, Highroad, Geox, Katusha, Liquigas, Movistar, Lampre, Leopard, Garmin, Rabobank, Astana, Sky, Radioschack.

Angående det nuvarande systemet där CAS ofta drar ut på sina utredningar vilket gör att cyklister kan tävla och vinna för att sedan blir strippade på sina priser och vinster tycker jag är helt horribelt. Jag tycker det förstör cyklingen eftersom att bara flytta upp samtliga cyklister ett snäpp i resultatlistan sällan gör alla rättvisa.

Var inte så negativ! Jag tror definitivt att vi kommer få se en hel del av Löfkivst och en topp-10 placering känns faktiskt ganska rimligt även om Girot ser fruktansvärt hårt ut i år.

Angående din ranking av GC-cyklisterna tycker jag att du gör alldeles rätt som har Menchov bland de tre främsta. Han är stabil uppför och grym på tempo. Det som gör min lite orolig är hans sätt att hantera cykeln då han har en tendens att ramla titt som tätt. Annars skulle jag också vilja ranka Anton lite högre då jag tror att han kommer vara grymt revanschsugen efter det som händer under Vueltan ifjol.

Annars ser jag fram emot duellen mellan de forna lagkamraterna (Liquigas) Nibali och Kreutziger.
Citera
2011-04-30, 13:21
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen Gustav Larsson i Girot. Men till Touren kommer han.
Citera
2011-04-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen Gustav Larsson i Girot. Men till Touren kommer han.
Skulle inte han vara hjälpryttare till Contador Girot?
Citera
2011-04-30, 13:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Skulle inte han vara hjälpryttare till Contador Girot?

Jo det trodde jag också men så här skriver Roberto för en timme sedan.

"Inget Giro d'Italia för Gustav Larsson trots allt men väl Kalifornien Runt som vi oxå direktsänder på Eurosport. Sen Touren för "Gurra"...

Och inget om anledningen varför det blev så.
Citera
2011-04-30, 14:38
Medlem
mishimas avatar
Han har tagit bort Girot på sin hemsida.

http://www.gustavlarsson.com/

Försöker fundera ut hur Riis tänker. Är han säker på att Contador blir friad och sparar honom som hjälpryttare? Anser han att Porte är bättre?

http://www.teamsaxobanksungard.com/ny_news.asp?n_id=3151
Senast redigerad av mishima 2011-04-30 kl. 14:42.
Citera
2011-05-01, 02:34
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Han har tagit bort Girot på sin hemsida.

http://www.gustavlarsson.com/

Försöker fundera ut hur Riis tänker. Är han säker på att Contador blir friad och sparar honom som hjälpryttare? Anser han att Porte är bättre?

http://www.teamsaxobanksungard.com/ny_news.asp?n_id=3151

Gustav skriver på sin twitter att han äntligen är tillbaka till sitt ursprungliga schema. Jag tolkar det som att han velat köra touren hela säsongen och att han nu får chansen. Inte fel i mina ögon då han säkert kan göra mycket nytta där oavsett om Contador är i laget eller inte. Kalifornien och Schweiz runt blir då tävlingarna på schemat istället för girot.

Löfkvist blir nu svensken att följa då Kessiakoff inte visat särskilt mycket den här säsongen heller. Topp 20 för Löfkvist får nog anses som bra i den tuffa terrängen.
Citera
2011-05-03, 14:46
Medlem
Markmags avatar
Proffsklungan tackar för sig. Väldigt synd.
http://www.proffsklungan.nu/853/game-over
Citera
2011-05-04, 14:24
Medlem
cyberkalles avatar
Jaha nu blir det ingen Kessiakoff heller i Girot pga av kvotering av Kassaker.
Citera
2011-05-04, 15:13
Medlem
Varför tillkänna ges det så sent bara några dagar innan girot startar. Respektlöst mot kessiakov då han säkert förberett sig helt i onödan flera månader i förväg.
Citera
2011-05-04, 23:02
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Varför tillkänna ges det så sent bara några dagar innan girot startar. Respektlöst mot kessiakov då han säkert förberett sig helt i onödan flera månader i förväg.

word. blir så jävla trött på den här sporten i bland. Så jävla värdelöst skött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in