2010-05-12, 14:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
mishima skrev
Lagtempo är en gammal svensk tradition. Det finns ett gäng OS- och VM-medaljer bakåt i tiden. Jag tror att vi skulle riktigt bra ifrån oss på ett VM idag också på ett fyrmannalagtempo. Lagtempo ska tillbaka till VM men inte som nationstävling utan med proffslagen.

Bröderna Fåglum vann tre lagtempo VM på raken. Jag tror dom tog silver i något OS också.
Citera
2010-05-12, 15:17
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lagtempo är en gammal svensk tradition. Det finns ett gäng OS- och VM-medaljer bakåt i tiden. Jag tror att vi skulle riktigt bra ifrån oss på ett VM idag också på ett fyrmannalagtempo. Lagtempo ska tillbaka till VM men inte som nationstävling utan med proffslagen.

Helt klart, det ska tillbaka! Att det skulle vara proffslagen som kör låter också riktigt hett. Ju mera exponering ju bättre är det!

När det är infört är det bara dödsstraff på doping kvar

En som absolut inte dopar sig är Gustav, som jag tror du nämde i föregående inlägg, det kan jag garantera. Killen är (var i alla fall) däremot lite smått galen... minns att han kom trea på sm i mtb som första års junior. Det är starkt!

EDIT: Regnar verkar det också göra, detta kommer bli spännande!
Senast redigerad av Laban_Lurkare 2010-05-12 kl. 15:23.
Citera
2010-05-12, 15:23
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp, rättvisa för Valverde. Hoppas dom stänger av han inför TdF. Dom hittade en blodpåse som tillhörde honom i samband med operation Puerto. Basso blev avstängd för att dom hittade hans där, då borde Valverde också bli det. Oavsett om han använt blod därifrån eller inte.

Aha, intressant. De "hittade" en blodpåse med bästföre datum 2004 och sammanfogade det i Puerto-härvan eftersom Valverde (eller Kelme) varit i kontakt med honom . Det rättfärdigar naturligtvis inte doping men det är ju å andra sidan inte det mest akutaste fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
En tribut till min favoritcyklist!

http://www.youtube.com/watch?v=IbHxJTWhd90&feature=related

Ah, L´extraterrestre. Det gjorde min dag. Ser att tonvikten ligger på tempoloppet Perigueaux - Bergerac från -94 vilket jag såg och gjorde mig till ett omedelbart fan. Mig slog Rominger med två minuter den dagen i det mest fulländade tempoloppet jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
(Har nu läst lite mera på nätet) och jag håller faktiskt med NS_14 trotts att jag hatar doping mer än mycket annat. För det första så var det en evighet sen + att det var Kelme, som notoriskt dopade sina cyklister. Jag tror inte Valverde hade så mycket att välja på som relativt nybliven proffs cyklist.
Han har ju heller aldrig (vad jag vet) varit misstänkt för doping efteråt, han har nog dessutom blivit mer kollad än de flesta andra.
Rättvisa som NS_14 skriver kanske jag inte vill kalla det, men med de omständigheter kan iaf jag ha ett visst överseende.

Rättvisa i det här exemplet. Man har ju försökt baka in dessa gamla tester i "Operacion Puerto" och italienarna tar ju tillfället i akt att statuera exempel samtidigt som man döljer sina egna lik. Hyckleri i sällan skådad omfattning. Skulle man agera likadant i alla fall skulle Riis, Ullrich plus en väldans massa mera strippas på sina palmarés för att inte tala om vad som hade blivit av Pharmstrongs 6 dopingtester från -99.

Idag: Lagtempo i pissväder. Kunde varit roligare.
Senast redigerad av NS_14 2010-05-12 kl. 15:26.
Citera
2010-05-12, 15:53
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Stämmer det att Lance fick anabola utskrivet för snabbare återhämtning efter att dom kutta hans pungkula? Minns inte var jag läst det, undrar om det inte var i kadens ändå?
Citera
2010-05-12, 15:55
Medlem
mishimas avatar
Nu är jag superlöjlig, men av någon anledningen retar jag mig på när man stavar fel till dopning.

Richie Porte håller på att bli en ny favorit. Det vore superskoj att se honom i rosa. Det ska bli intressant att se honom på riktigt höga berg och hur han är på tre veckor. Har vi en ny världstjärna på gång kanske?

Jag gillar för övrigt när det dyker upp nya killar som inte är spanjorer eller italienare, Peter Sagan är ett annat exempel. Det gör inte mig något om cyklingens centrum förflyttas från till Spanien och Italien.

Förresten, apropå Indurain och tempo så är det här mitt favoritklipp.
http://www.youtube.com/watch?v=HmR9k8UAohs
Citera
2010-05-12, 15:56
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Idag: Lagtempo i pissväder. Kunde varit roligare.

Äh bara det är samma för alla lag så tycker jag regn i tempo kan vara mycket spännande. Sen verkar det ju bara vara halva etappen som är drabbad. Men tempo etapper där det börjar regna när halva fältet är i mål är riktigt drygt.

Edit: Ahfan du har rätt mishima! Dopning ska det vara!

Kan man fresta er andra med kamben, baguetter, salami, öl och oliv och feta keso kanske

Och jag undrar alltid varför jag alltid går upp ett par kilo extra under de stora etapploppen
Senast redigerad av Laban_Lurkare 2010-05-12 kl. 16:01.
Citera
2010-05-12, 16:43
Medlem
abborrmasters avatar
Mishima! Sagan ja! Han e väl på väg till staterna nu? Tillsammans med Hincapie, Schläck, Armstrong, Cancellara, Boonen och Cavendish, Boom, Haussler, Bos, O'Grady, Fuglsang, JJ Haedo, Breschel, Popovic, Horner, Brajkovic, Voigt. Chicchi, Rogers, Renshaw, T Martin, Langevelt, Bak, Zabriskie etc.. Funderar om det inte blir nästan intressantare?
Citera
2010-05-12, 17:17
Medlem
Zalkmans avatar
Liquigas vinner dagens etapp och Nibali tar rosa före ytterligare två Liquigas cyklister, varav en är Ivan Basso.

Edit:

Nabali
Basso 13"
Agnoli 20"
Greippel 26"
Goss 26"
Vino 33"
Karpets 39"
Millar 45"
Senast redigerad av Zalkman 2010-05-12 kl. 17:22.
Citera
2010-05-12, 17:24
Medlem
Markmags avatar
Hade hoppats mer på Gustav och Saxo idag, men nejnej...
Citera
2010-05-12, 17:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Mishima! Sagan ja! Han e väl på väg till staterna nu? Tillsammans med Hincapie, Schläck, Armstrong, Cancellara, Boonen och Cavendish, Boom, Haussler, Bos, O'Grady, Fuglsang, JJ Haedo, Breschel, Popovic, Horner, Brajkovic, Voigt. Chicchi, Rogers, Renshaw, T Martin, Langevelt, Bak, Zabriskie etc.. Funderar om det inte blir nästan intressantare?

Ja, det är ett otroligt bra startfält de trummat ihop till årets Tour of California. Mycket fin natur på sina ställen där de rullar fram också...men loppet saknar dock traditioner, och det är "bara" åtta tävlingdar och 81 mil, medan Girot har sina 21 tävlingsdar och i år 343 mil...
Eurosport börjar sända söndag 16:e maj, kl. 23.00:

http://www.steephill.tv/tour-of-california/#summary
Citera
2010-05-12, 18:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Hade hoppats mer på Gustav och Saxo idag, men nejnej...

En stor negativ överraskning, till exempel slagna av Omega Pharma-Lotto. Det trodde jag inte på förhand.
Citera
2010-05-12, 20:58
Medlem
Ozmeisters avatar
Härlig dag för ett Liquigas-fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in