Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp, rättvisa för Valverde. Hoppas dom stänger av han inför TdF.

Dom hittade en blodpåse som tillhörde honom i samband med operation Puerto. Basso blev avstängd för att dom hittade hans där, då borde Valverde också bli det. Oavsett om han använt blod därifrån eller inte.
Aha, intressant. De "hittade" en blodpåse med bästföre datum 2004 och sammanfogade det i Puerto-härvan eftersom Valverde (eller Kelme) varit i kontakt med honom . Det rättfärdigar naturligtvis inte doping men det är ju å andra sidan inte det mest akutaste fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Ah, L´extraterrestre. Det gjorde min dag. Ser att tonvikten ligger på tempoloppet Perigueaux - Bergerac från -94 vilket jag såg och gjorde mig till ett omedelbart fan. Mig slog Rominger med två minuter den dagen i det mest fulländade tempoloppet jag sett.
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
(Har nu läst lite mera på nätet) och jag håller faktiskt med NS_14 trotts att jag hatar doping mer än mycket annat. För det första så var det en evighet sen + att det var Kelme, som notoriskt dopade sina cyklister. Jag tror inte Valverde hade så mycket att välja på som relativt nybliven proffs cyklist.
Han har ju heller aldrig (vad jag vet) varit misstänkt för doping efteråt, han har nog dessutom blivit mer kollad än de flesta andra.
Rättvisa som NS_14 skriver kanske jag inte vill kalla det, men med de omständigheter kan iaf jag ha ett visst överseende.
Rättvisa i det här exemplet. Man har ju försökt baka in dessa gamla tester i "Operacion Puerto" och italienarna tar ju tillfället i akt att statuera exempel samtidigt som man döljer sina egna lik. Hyckleri i sällan skådad omfattning. Skulle man agera likadant i alla fall skulle Riis, Ullrich plus en väldans massa mera strippas på sina palmarés för att inte tala om vad som hade blivit av Pharmstrongs 6 dopingtester från -99.
Idag: Lagtempo i pissväder. Kunde varit roligare.