2007-07-28, 13:35
Medlem
Grantzs avatar
Jaha, nu är Solér tydligen friad...
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1129015,00.html
Citera
2007-07-28, 13:54
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Jaha, nu är Solér tydligen friad...
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1129015,00.html
Mycket märkligt. Journalisterna har uppenbarligen gjort ett värdelöst researcharbete.
Citera
2007-07-28, 15:09
Medlem
gorgons avatar
När drevet av okunniga journalister är på krigsstigen finns det ingen som är oskyldig, nu skall alla hängas ut och smutskastas. Snart kommer säkerligen uppgifter på att hunden som sprang ut på vägen igår var Epo-dopad! Jag väntar……
En rätt intressant följdfråga är hur många sporter som vågar följa cyklingens numera väldigt hårda linje, har svårt att se ett elitserielag dra sig ur i höst pga första femman hade förhöjda blodvärden.
Citera
2007-07-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Kära Catami,

Jag håller helt enkelt inte med dig. Jag hade ansett tävlingen vara en fars om stallet inte självmant skickat hem Rasmussen tex. Jag hade sett den som en fars om (eller i alla fall parodi, eftersom jag har svårt att använda ordet fars om TdF) om cykling som sport fortsatt "som om inget hänt" och kört huvudet i sanden gällande rykten om dopade åkare osv. Årets tävling inger mig ingen som helst känsla av olust, tvärtom faktiskt.

Arbetet för att säkerställa en ren cykelsport fortsätter med oförminskad styrka och det är glädjande att TdF faktiskt går före här. En tävling som TdF kan heller ALDRIG kallas för fars, inte ens om varenda jävla cyklist skulle vara dopad. Varför? Helt enkelt därför att TdF är kanske det största och mest anrika idrottsevenemanget i världen.

Det är väl helt självkalrt att det finns mycket kvar att göra? Vem förnekar det i den här tråden? Jag tycker varken skribenterna i den här tråden eller ledningen för Le Tour uppvisar någon som helst strutsmentalitet? För att tala om track & field så kan varken du eller nån annan övertyga mig om att den sporten skulle vara renare än cykel. Jag tror faktiskt det är tvärtom. Friidrotten STINKER! Dopade höjdhopparkärringar och fan och hans mormor i parti och minut. Det är nog dessutom så att inom friidrott finns troligen ett större incitament för att skapa dopingmetoder (Balco osv) som är svårupptäckta eftersom pengarna många gånger är större än inom cykel.

Jag skulle tippa att 80% minst av den amerikanska truppen till vm i friidrott är, eller har varit dopade.

Återigen: Touren i sig själv är så oerhört mycket större än de enskilda cyklisterna. Du är väl helt enkelt inte cykelintresserad?

Bra inlägg! Jag håller med dig om det mesta.
Jag ska inte upprepa det jag skrivit tidigare men vill ändå påstå att det inte känns sportsligt när flera cyklister faller ifrån pga oegentligheter under ett och samma lopp (TdF). Istället för att njuta kommer man på sig själv med att man bara väntar på vem som ska köldras i nästa etapp. Intressemässigt är det helt åt h-e.
Friidrotten har gått igenom sitt eget stålbad men jag tror som du att det inte är ett dugg bättre när det gäller dopning, på sina håll. Det var väl först efter Balco-affären som Amerikanska friidrottsförbundet anslöt sig till Wadas regler.(?)
Det är förståss ingen garanti att det är bättre i USA numera men ändå ett steg framåt.
Jag påstår som sagt inte att den sporten är bättre och vi har säkert inte sett sista skandalen där heller.
Däremot skulle det förvåna mig om någon medaljör åker dit under pågående mästerskap såsom var vanligt för en tid sedan. Det kan möjligen vara skillnaden mellan friidrott och cykel just nu.
Citera
2007-07-28, 17:44
Medlem
davidoffs avatar
Disco RULES!

Allt tjafs om doping ar sjukt jobbigt att hora pa. Testa lika hart i andra idrotter sa ska ni fa se pa skandaler. Arets upplaga har varit sjukt bra.
Citera
2007-07-28, 18:36
Medlem
Trumpeters avatar
Dopade eller inte, spännande så det förslog var tempot i alla fall. Med största sannolikhet blir det Contador som vinner nu (om han inte råker ut för en olycka). Har mycket svårt att tro att Cadel Evans ska kunna göra något.
Citera
2007-07-28, 18:39
Medlem
Pancevs avatar
Jag är klart nöjd med årets Tour. Överraskningar, krascher och favoritfall. Ovisst och hopplöst att tippa från dag till dag.

Catami, alla fattade vad du menade (förutom du kanske) med den jämförelsen (tro för fan inte att vi är ignoranta) men ingen höll med om den då den var helt fel. Starta inte nu igen!! Nu blev jag fan förbannad på dig igen om du återigen tror att du har rätt i den där idiotkorkade jämförelsen. Du har inte ett rätt i den frågan (svalde precis ner ett könsord).

Att Vino till slut åkte var inte oväntat och på något vis både tragiskt och befriande.

Personligen trodde jag inte att Discovery skulle vara så starka i år men de har rutinen och självförtroendet helt enkelt.
Citera
2007-07-29, 15:25
Medlem
Superostens avatar
Kan man se cykeln streamad någonstans? Har nämligen ingen signal i tvn, comhem suger verkligen.
Citera
2007-07-29, 15:32
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superosten
Kan man se cykeln streamad någonstans? Har nämligen ingen signal i tvn, comhem suger verkligen.
http://www.myp2p.eu/Other.htm (Gå först till beginners guide i vänstra menyraden)
Citera
2007-07-29, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Bra inlägg! Jag håller med dig om det mesta.
Jag ska inte upprepa det jag skrivit tidigare men vill ändå påstå att det inte känns sportsligt när flera cyklister faller ifrån pga oegentligheter under ett och samma lopp (TdF). Istället för att njuta kommer man på sig själv med att man bara väntar på vem som ska köldras i nästa etapp. Intressemässigt är det helt åt h-e.

Nej det är INTE intressemässigt helt åt helvete helt enkelt därför att tävlingen i sig själv är så inihelsike mycket större än vilken dopad cyklist och fifflande sportdirektör som helst. Skulle VM-finalen i fotboll vara ointressant bara för att det ena deltagande laget fått tre spelare avstängda för doping?

Skulle inte tro det va? Kanske för dig iofs men då är du helt enkelt inte fotbollsinstressrad.

Citat:
Friidrotten har gått igenom sitt eget stålbad men jag tror som du att det inte är ett dugg bättre när det gäller dopning, på sina håll. Det var väl först efter Balco-affären som Amerikanska friidrottsförbundet anslöt sig till Wadas regler.(?)
Det är förståss ingen garanti att det är bättre i USA numera men ändå ett steg framåt.

Det är klart att det är positivt att Amerikanerna är med på vagnen men det är fortfarande så att det ränner om kring en satans massa dopade friidrottare, och då inte bara Amerikaner.

Citat:
Jag påstår som sagt inte att den sporten är bättre och vi har säkert inte sett sista skandalen där heller.
Däremot skulle det förvåna mig om någon medaljör åker dit under pågående mästerskap såsom var vanligt för en tid sedan. Det kan möjligen vara skillnaden mellan friidrott och cykel just nu.

Som jag sa tidigare tror jag idrottsmännen och deras agenter/managers och läkare ser till att hela tiden ligga i framkant vad gäller dopingmetoder eftersom pengarna är så oerhört stora inom friidrotten.
Citera
2007-07-29, 22:39
Medlem
Citat:
Nej det är INTE intressemässigt helt åt helvete helt enkelt därför att tävlingen i sig själv är så inihelsike mycket större än vilken dopad cyklist och fifflande sportdirektör som helst. Skulle VM-finalen i fotboll vara ointressant bara för att det ena deltagande laget fått tre spelare avstängda för doping?

Det är väl ändå deltagarna som tilldrar sig intresset... om dessa försvinner vid varje soluppgång blir det snart bara bergen kvar att beundra.
Jag förstår vad du menar och TdF kommer givetvis att överleva det här. Om du för en stund låter bli att lägga enegin mot mina åsikter tror jag tom att du skulle kunna hålla med mig...

Citat:
Det är klart att det är positivt att Amerikanerna är med på vagnen men det är fortfarande så att det ränner om kring en satans massa dopade friidrottare, och då inte bara Amerikaner.

Nu upprepar du ju vad jag skrev. Vidare menade du säkert länder som Bulgarien, Grekland... plus ett antal länder i samma område som har samma moralnivå. Jodå, jag tycker likadant. Länder som värdesätter propaganda kan tycka att metoden helgar medlet. Vi minns ju Östtyskland och forna... hmm...
Citera
2007-07-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag är klart nöjd med årets Tour. Överraskningar, krascher och favoritfall. Ovisst och hopplöst att tippa från dag till dag.

Catami, alla fattade vad du menade (förutom du kanske) med den jämförelsen (tro för fan inte att vi är ignoranta) men ingen höll med om den då den var helt fel. Starta inte nu igen!! Nu blev jag fan förbannad på dig igen om du återigen tror att du har rätt i den där idiotkorkade jämförelsen. Du har inte ett rätt i den frågan (svalde precis ner ett könsord).

Att Vino till slut åkte var inte oväntat och på något vis både tragiskt och befriande.

Personligen trodde jag inte att Discovery skulle vara så starka i år men de har rutinen och självförtroendet helt enkelt.

För det första känns det bättre när du säger din mening. Som talesman för alla låter du bara förnäm.
Oavsett vad jag tycker och skriver kan jag tyvärr inte ta ansvar för dina eller andras reaktioner. Om du blir förbannad på mig ligger nog problemet till ilskan hos dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in