Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, som lagtempo används i Touren detta år försämrar det helt klart tävlingen, Astanastallet sitter med järnkontroll etapp efter etapp. Visserligen är lurpassande och "lagblockader" ett naturligt inslag i cykelsport, men här verkar det närmast paralyserande. Hellre en individuell temposträcka till, det skulle ju vara kul att se en som går lite uppför...
Jag tycker vi kan ha de spektakulära tempoloppen på Girot. Det räcker. Jag kommer ihåg kaoset när det var bergstempo uppför Alpe d'Huez.
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Mycket mycket bättre var det då. Lagtempo är jäkligt kul att kika på, försvinna helt får det inte göra.
Vad tycker du om att bonus sekunderna är borta?
Det är väl rätt bra ibland men det skulle helt klart bli mer fart i tävlingen med bonus sekunder om astana (vilket dom kommer göra) ska dominera tournen många år framöver. Vet du varför dom togs bort från början? Var det risk för vurpor eller varför? Har inte alls hänt med där... tillbaka med bonus sekunder är min röst !

Jag kan tycka att det är helt okej med att bonussekunderna har försvunnit. Jag vill gärna att Girot och Touren ska skilja sig lite åt. Bonussekunder och tempo på sista etappen på Girot och tvärtom på Touren. Det är helt okej för mig.
Jag kan tänka mig lagtempo men då ska bergen vara mer utslagsgivande. Som det är nu i sammandraget har lagtempot haft större betydelse än tre bergsetapper. Jag skulle mer än gärna ha tillbaka fyrmannatempot på OS och VM. Sverige skulle ha ett toppenlag.