2017-10-10, 09:05
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Priset du kan ta ut för en kläd-persedel i ett underutvecklat land är inte i närheten av det pris du kan ta ut i ett utvecklat, rikt land.. Deras affärside´som varit så lyckad är ju...sy plagget i Bangladesh där lönerna är nästan noll...sälj det i Stockholm där folk har för mycket pengar och dessutom tror att t-shirten för 99 SEK är ett fynd fast den bara kostade 5 SEK att tillverka..

I fattiga länder som här i Kambodja finns det en växande andel unga personer med pengar som handlar kläder till västerländska priser i köpcentrum a la västerländskt.

Det är hippt att vara ute och handla dyra saker av västerländska märken.

Många range rover, bentely och porsche försäljare med för att vara ett u land. Även om din poäng är riktig så finns det ändå en marknad.

Och när butikspersonalen kostar under 2000kr per månad så finns det lite extra utrymme för pris alt vinst.
Senast redigerad av Bbobi 2017-10-10 kl. 09:09.
Citera
2017-10-10, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Coyoteze
Jag handlar där rätt ofta. ¯\_(ツ)_/¯ Du kan inte låta lite mer snobbig? Om det inte är Hugo Boss så är det för pöbeln, eller?

Är det snobbigt att undvika H&M?

Jag har svårt att se att någon som tillhör medelklassen skulle handla på H&M 2017.
Citera
2017-10-10, 12:32
Medlem
I Tyskland har folk slutat handla i HM-butikerna och COS är dött.

Nätshopping via Zalando och Amazon ökar starkt.
Citera
2017-10-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
HM.s aktie har bara en väg att gå...det är NED NED NED....Konkurrensen kommer vara total inom deras affärs-segment...Internet och AI är det som gäller...Att EXPANDERA med FYSISKA BUTIKER är ett DÖDS-RECEPT...Riktkurs 175 kr inom en månad...50 kr inom 4 år...Allvarligt...Finns inte en chans i helvetet att de kan bibehålla sin marknad.

Haha va? Det låter på dig som de inte tjänar några pengar alls längre.
Persson med familj kommer köpa ut bolaget från börsen innan det går så lågt.
Citera
2017-10-31, 20:29
Medlem
Skickar in 150 pannor i H&M imorgon eller inom de kommande dagarna, för en kort swingtrade. Hoppas på några procent uppåt sen kliver jag av tåget
Citera
2017-11-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Skickar in 150 pannor i H&M imorgon eller inom de kommande dagarna, för en kort swingtrade. Hoppas på några procent uppåt sen kliver jag av tåget
Lycka till!!
Citera
2017-11-21, 14:52
Medlem
Aritocs avatar
Slakten i HM fortsätter, ska bli intressant att se var det här slutar.
Citera
2017-11-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritoc
Slakten i HM fortsätter, ska bli intressant att se var det här slutar.
Man ska inte vara sentimental när det gäller börsen men...
Nog är det sorgligt att se detta hända med HM.
Det ser ut att vara en bit kvar till botten.

Det är många som har rött i sina depåer nu pga detta.
Citera
2017-11-22, 03:50
Medlem
CASHFL0Ws avatar
https://www.va.se/nyheter/2017/10/31/nu-gor-hm-nagot-de-aldrig-vagat-tidigare/

"I denna butik erbjuder vi våra kunder en innovativ och unik shoppingupplevelse: de senaste trenderna och de kan köpas med upp till 70 procents rabatt på det vanliga priset", säger H&M:s Tysklandschef Thorsten Mindermann till Textil Wirtschaft."

Är snubben Stefan Persson retarderad? Bakom flötet fullstädigt?

När ska han inse att det är HMs onlineshop som suger. Och att det tar 5 minuter att göra deras online dubbelt så attraktiv.... GRATIS FUCKING FRAKT som ALLA butiker har 2017...

Men nej, istället vill göra om HM till ett lidl.
Citera
2017-12-07, 10:24
Medlem
Bör man köpa HM-aktien nu? Vad tycker ni?
Citera
2017-12-10, 03:10
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robilibob11
Bör man köpa HM-aktien nu? Vad tycker ni?
Köpte du? Vilket GAV?

Jag köper och säljer en del HM nästan varje vecka, och har ofta i vart fall en mindre posse på depån.
Citera
2017-12-12, 19:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
https://www.va.se/nyheter/2017/10/31/nu-gor-hm-nagot-de-aldrig-vagat-tidigare/

"I denna butik erbjuder vi våra kunder en innovativ och unik shoppingupplevelse: de senaste trenderna och de kan köpas med upp till 70 procents rabatt på det vanliga priset", säger H&M:s Tysklandschef Thorsten Mindermann till Textil Wirtschaft."

Är snubben Stefan Persson retarderad? Bakom flötet fullstädigt?

När ska han inse att det är HMs onlineshop som suger. Och att det tar 5 minuter att göra deras online dubbelt så attraktiv.... GRATIS FUCKING FRAKT som ALLA butiker har 2017...

Men nej, istället vill göra om HM till ett lidl.
Går ju så klart att diskutera om det är bäst att visa fraktkostnaderna separat eller inte, men gratis tror jag inte att det är på en enda online-butik.

Edit: däremot håller jag med om att deras online-shop är bedrövligt plottrig. Det finns huvudkategorier som "T-shirts & tanktops" och "Hoodies & sweatshirts", men under huvudkategorin "Basics" finns även där "T-shirts" och "Hoodies & Sweatshirts" som underkategorier...
Senast redigerad av P.G 2017-12-12 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in