Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-16, 21:50
  #1
Medlem
Tja, Jag var nyligen och köpte en Iphone 3GS och tänkte att jag skulle ladda ner massor av appar som jag kunde ha nytta av, så jag gick hem och skulle precis börja att ladda ner appar men då står det att man behöver ett Apple-ID konto, Nåja tänker jag, det tar väl runt en kvart.. Så jag tar och skapar ett nytt Apple-ID konto. Men så står det att man behöver skriva in sin säkerhetskod.. Jag har ingen säkerhetskod och försöker med att inte skriva någonting och 0000 m.m.. Till slut skriver jag in 516 efter som det står på mitt visa kort på baksidan, Men då står det att jag ska prova ett annat betalnings sätt än kortet.. Hur ska jag göra ? Har ni haft samma problem ?

Ps: Jag åker utomlands imorgon kl 12.. Tacksam för snabba svar !
Citera
2011-07-17, 11:40
  #2
Medlem
spückos avatar
Tyvärr har jag inget svar, men har liknande problem. Jag kom till sidan där man ska ange kortuppgifter, men jag avser bara ladda ner gratis-appar... Måste man ändå lämna ut sitt visakortsnummer för att kunna fortsätta, det verkar så?

Känns ju lite otryggt alltså
Citera
2011-07-17, 11:58
  #3
Medlem
spückos avatar
Fick svar på min fråga i denna tråden: https://www.flashback.org/t1430697
Du kanske också hittar nåt tips där, om du inte redan kollat.
Citera
2011-07-17, 14:37
  #4
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeykillen
Tja, Jag var nyligen och köpte en Iphone 3GS och tänkte att jag skulle ladda ner massor av appar som jag kunde ha nytta av, så jag gick hem och skulle precis börja att ladda ner appar men då står det att man behöver ett Apple-ID konto, Nåja tänker jag, det tar väl runt en kvart.. Så jag tar och skapar ett nytt Apple-ID konto. Men så står det att man behöver skriva in sin säkerhetskod.. Jag har ingen säkerhetskod och försöker med att inte skriva någonting och 0000 m.m.. Till slut skriver jag in 516 efter som det står på mitt visa kort på baksidan, Men då står det att jag ska prova ett annat betalnings sätt än kortet.. Hur ska jag göra ? Har ni haft samma problem ?

Ps: Jag åker utomlands imorgon kl 12.. Tacksam för snabba svar !
Har du inge säkerhetskod kan du ju inte skapa ett konto, eftersom man måste ha en säkerhetskod. Kontakta din bank så fixar dom det. Annars så kan du ju alltid skapa ett konto utan att ange ett kortnummer:http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE

Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Tyvärr har jag inget svar, men har liknande problem. Jag kom till sidan där man ska ange kortuppgifter, men jag avser bara ladda ner gratis-appar... Måste man ändå lämna ut sitt visakortsnummer för att kunna fortsätta, det verkar så?

Känns ju lite otryggt alltså
Varför skulle det vara otryggt att lämna ut sina kortuppgifter?? Vad tror du Apple kommer att göra med dom, sälja dom, eller??
Citera
2011-07-18, 21:49
  #5
Medlem
Jag hade också tänkt att ladda ner gratis appar..
Citera
2011-07-18, 21:50
  #6
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeykillen
Jag hade också tänkt att ladda ner gratis appar..
Trevligt, men vad är ditt problem??
Citera
2011-07-24, 01:50
  #7
Medlem
Testa att regga ditt Apple-ID utan kort annars...

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE
Citera
2011-08-07, 12:51
  #8
Medlem
Rargons avatar
Apple ID utloggning, hur?

Jo det är så att jag igår på fyllan loggade in på mitt apple id på en polares telefon men kunde inte logga ut sen. Jag skulle gärna vilja veta hur man loggar ut, visste inte om jag lagt tråden rätt.
Citera
2011-08-07, 12:56
  #9
Avstängd
Gurra2525s avatar
Gå in på inställningar -> affär, sen kommer du väll till kontot?
Citera
2011-08-07, 13:00
  #10
Medlem
fokuserameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurra2525
Gå in på inställningar -> affär, sen kommer du väll till kontot?
mycket riktigt. inställningar - affär så ser du kontot där. för att köpa nånting måste din polare skriva in lösenord ändå om det var det du oroade dig över.
Citera
2011-08-13, 21:30
  #11
Medlem
Hur byter man Apple-ID på iPhone 4?

Hej!

Jag har precis köpt en iPhone 4 men lånade ut den till min son eftersom han nyligen blev bestulen på sin iPhone. Därför har jag nu alla hans kontakter och alla hans appar.

Har provat med att gå längst ner på App-store och loggat in med min egen Apple-ID men hans appar och kontakter är fortfarande kvar.

Hur blir jag av med dem?
Citera
2011-08-13, 21:45
  #12
Medlem
..FAN..s avatar
Fråga din son?

Logga in i itunes med ditt konto och koppla in telefonen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback