2011-08-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Fråga din son?

Logga in i itunes med ditt konto och koppla in telefonen.

Okej! Om man återställer iPhonen, försvinner då apparna och kontakterna från själva iPhonen eller från min sons Apple-ID?
Citera
2011-08-14, 17:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tråd flyttad till "Felsökning och problem"
/Mod
Citera
2012-02-01, 12:10
Medlem
Nytt Apple-ID

Jag klantade mig precis när jag skulle skapa ett Apple-ID på min nya iphone genom att skriva in fel e-mailadress (en adress jag inte har tillgång till) Jag undrar hur jag skapar ett nytt konto?
Citera
2012-02-01, 12:21
Medlem
Mah3s avatar
Appstore -> Kategorier -> Scrolla längst ner så står det Apple-ID: Pudor@hotmail.com, klicka på det och logga ut -> Inställningar -> Affär -> Skapa nytt konto.

Tror jag Fungerade för mig i allafall.
Citera
2012-02-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mah3
Appstore -> Kategorier -> Scrolla längst ner så står det Apple-ID: Pudor@hotmail.com, klicka på det och logga ut -> Inställningar -> Affär -> Skapa nytt konto.

Tror jag Fungerade för mig i allafall.

Tack Funka
Citera
2012-04-22, 15:28
Medlem
Fimp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Har du inge säkerhetskod kan du ju inte skapa ett konto, eftersom man måste ha en säkerhetskod. Kontakta din bank så fixar dom det. Annars så kan du ju alltid skapa ett konto utan att ange ett kortnummer:http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE

Varför skulle det vara otryggt att lämna ut sina kortuppgifter?? Vad tror du Apple kommer att göra med dom, sälja dom, eller??

Jag har den iphone4 och har försökt regga mitt apple.id ett flertal gånger med hjälp av mitt visa kort, det fungerar inte. Alla mina vänner säger att jag inte ska behöva göra det utan att det ska gå att klicka i inget betalningsätt. Men det verkar inte fungera längre, och inte vill dom ha mitt Visa kort för det är "ett ogiltigt betalnings sätt".... Ledsen för bumpen men är frustrerad
Citera
2012-05-13, 15:40
Bannlyst
Your apple id has been disabled

Hej.

Börjar bli riktigt trött på den här skiten nu.

När jag försöker ladda ner appar eller vad som så får jag felmeddelandet "your apple id has been disabled". Sökt på google men det är bara massa trams där och försökt med allt.

Jag har ändrat lösenord, apple-id, men nu när jag loggade in på Apples hemsida så har tydligen någon ändrat mina uppgifter. Att jag skulle bo i Usa m.m.

Nu när jag försöker ändra tillbaka detta så måste man fylla i "state" men har inte aning om vad jag ska välja där? Någon som vet?
Citera
2012-05-13, 22:46
Medlem
lorebfs avatar
Googlade du verkligen det?
Jag fick fram den här sidan:

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

och där står det:

There are many reasons why an accoungt is diabled. In your case, it is not because of a login attempt. If it were, it would say it was disabled for security reasons.

You will have no choice but to cintact iTunes support to resolve this. it could have been disabled for any number reasons ranging from suspicious activity to a bad credit card to having multiple accounts with negative balances.

Kanske är någon som har access till din mail? Har du bytt lösenord där oxå?
Citera
2012-07-13, 13:38
Medlem
Problem med Apple-ID

hejsan! Jag och min styvpappa har en Iphone 4 och 4s,
jag uppdaterade min utan problem, men han hade inte gjort det så jag gjorde det åt honom
när telefonen startades om så kom det upp att hans apple-ID hade inaktiverats av säkerhetsskäl.

Jag tröck på återställ, och försökte aktivera det men efter några försök så gick det ändå inte.
Sen av någon anledning så hade jag lyckats bytt lösenord iallafall, och det funkar utmärkt att ladda ner appar osv.
Men så fort jag kommer in på inställningar/icloud så kommer den där rutan upp igen om att apple-id är avaktiverat. Någon som vet vafn man kan göra?
Citera
2012-07-14, 14:32
Medlem
qkars avatar
behöver dundersnabb hjälp nu folks.

drar utomlands på måndag, och just nu kan jag inte ladda ner en enda app. det står att min säkerhetskod är fel, trots att jag har slagit in den rätt. hänt för någon annan? någon som vet hur man löser detta?

otroligt tacksam för svar!

tjingeling!
Citera
2012-08-24, 11:34
Medlem
VemAnnarss avatar
Har ett väldigt liknande problem!

Satt och fixade massa appar, helt plötsligt kommer det upp att apple id blivit inaktiverat pga för många lösenordsförsök. Jag försökte igen men då stod det bara att det har blivit inaktiverat.
Lyckades resetta lösenordet, men fick inte ens en chans att trycka in det då det direkt stod "Apple ID har inaktiverats"....

Vad fan gör man? Det fungerar uppenbarligen inte att byta lösen, man får väl ringa till support om inte annat, men tänkte först om någon här haft liknande problem eller bara tror att de kan hjälpa!
Citera
2012-09-22, 15:10
Medlem
addehenrikssons avatar
Har exakt samma problem! Behöver verkligen hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in