Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 21:51
  #8077
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hur lång tid tar det vanligtvis för en pipa att torka?
Jadu.. Det beror ju på hur pass fuktig pipan är och luftens fuktighet. En vecka enligt traditionen och du är säker. Röker man samma pipa dag efter dag blir den vresig.
Citera
2016-08-03, 21:55
  #8078
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Tampern ersätts med fördel med en patronhylsa av lämplig kaliber. Eller en patron som då skall vara laddad.

Laddad!? Jag är inte helt bekväm med att beröra glöd med en tändhatt... Gör det lite svårare att passerar säkerhetskontrollen på flyget också. Men en tomhylsa är ett utmärkt verktyg för att stoppa pipan. En 308 eller motsvarande fungerar ypperligt.
Citera
2016-08-03, 22:43
  #8079
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Laddad!? Jag är inte helt bekväm med att beröra glöd med en tändhatt... Gör det lite svårare att passerar säkerhetskontrollen på flyget också. Men en tomhylsa är ett utmärkt verktyg för att stoppa pipan. En 308 eller motsvarande fungerar ypperligt.
Idi menar såklart oladdad. Telefonfan..
Citera
2016-08-03, 22:47
  #8080
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Idi menar såklart oladdad. Telefonfan..

Ah, bra. Om tändhatten skulle gå av med diverse följdeffekter skulle det ju om inte annat fördärva den kontemplativa stämningen som hör piprökning till...
Citera
2016-08-04, 00:23
  #8081
Medlem
Burnhams avatar
Hur ofta röker ni pipa?
Citera
2016-08-04, 02:15
  #8082
Medlem
Sekhmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hur ofta röker ni pipa?
Höst och vinter så blir det dagligen. Under sommaren mer sällan.
Tycker att det är en smula obehagligt att röka pipa när det är vedervärdiga 30 grader och gassande sol.
Citera
2016-08-04, 10:30
  #8083
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hur ofta röker ni pipa?

Citat:
Ursprungligen postat av Sekhmet
Höst och vinter så blir det dagligen. Under sommaren mer sällan.
Tycker att det är en smula obehagligt att röka pipa när det är vedervärdiga 30 grader och gassande sol.

Jag är precis tvärtom. Röker mest på sommaren och nästan ingenting alls på vintern. Vill ju kunna sitta på min altan eller utomhus någonstans.
Citera
2016-08-04, 14:20
  #8084
Medlem
Venators avatar
Jag tror jag snittar knappt en pipa om dagen. Vissa perioder, som fisketurer, sommarsegling och älgjakt blir det mer än en pipa om dagen. På vintern mindre.
Citera
2016-08-04, 15:41
  #8085
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekhmet
Höst och vinter så blir det dagligen. Under sommaren mer sällan.
Tycker att det är en smula obehagligt att röka pipa när det är vedervärdiga 30 grader och gassande sol.
Jag röker mer på sommaren, att kunna sitta ute på altanen i kvällssolen och ta en rök. Däremot på vintern blir det mer sällan, då är det för kallt. Och hur kul är det att dra på sig full mundering med vinterkläder för att ta en pipstopp?

Sen blir det ju nästan varje helg på sommaren, med en fin whiskey till. Rulla runt med röken i munnen och suga på en whiskey
Citera
2016-08-04, 16:20
  #8086
Medlem
Sekhmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag är precis tvärtom. Röker mest på sommaren och nästan ingenting alls på vintern. Vill ju kunna sitta på min altan eller utomhus någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag tror jag snittar knappt en pipa om dagen. Vissa perioder, som fisketurer, sommarsegling och älgjakt blir det mer än en pipa om dagen. På vintern mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Jag röker mer på sommaren, att kunna sitta ute på altanen i kvällssolen och ta en rök. Däremot på vintern blir det mer sällan, då är det för kallt. Och hur kul är det att dra på sig full mundering med vinterkläder för att ta en pipstopp?

Sen blir det ju nästan varje helg på sommaren, med en fin whiskey till. Rulla runt med röken i munnen och suga på en whiskey

Fan vad skumma ni är.

Jag föredrar att röka inomhus, i mörkret, när jag lyssnar på musik. Röker väldigt sällan utomhus faktiskt.
Citera
2016-08-04, 16:24
  #8087
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekhmet
Fan vad skumma ni är.

Jag föredrar att röka inomhus, i mörkret, när jag lyssnar på musik. Röker väldigt sällan utomhus faktiskt.
Jo det gör jag också, när jag är i kåken. Vilket endast sker under semestern. Men är jag i lägenheten så blir det balkongen
Citera
2016-08-04, 19:26
  #8088
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekhmet
Fan vad skumma ni är.

Jag föredrar att röka inomhus, i mörkret, när jag lyssnar på musik. Röker väldigt sällan utomhus faktiskt.

Visst är det en njutning, med en brasa i öppna spisen, men inomhus kan jag bara röka när hustrun är på tjänsteresa länge nog för att jag ska hinna vädra ut, eller när jag någon gång är själv i stugan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback