Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Snälla lilla Klorexx, visst du knäckte mig en gång, men det är väl klart som korvspad att det går! Här ska du inte komma och säga nåt annat skit!!
DET GÅR ATT TILLVERKA NaClO3 VIA ELEKTROLYS PÅ VATTEN MED NaCl I!!
Berätt lite mera om vad du använder för elektroder mm. Grafit är ett måste (eller platina). Rostfritt stål är en myt efterssom det korroderrar.
Så, nej jag har INTE tillverkat det än men vem som helst fattar väl att det går, det krävs bara lite kunskap, tålamod och intelligenns...
detta stämmer inte! det går väll särket, inget är ju omöjligt som man säger! Försöker absulut inte att vissa mig högre en någon annan är ingen kemist eller något men jag TROR inte att detta kommer fungera. Har försökt men titan(eller om det var grafit??? Var jätte länge sedan??). men det var något som fukade! Om man då tänker lite fort hur allt går till så bildas det ju vätgas vid - efter som att den är positiv och vid+ bildas det KLORGAS efter som att den är negativ. om man då gör en slut sats av detta så skall det ju bildas NACLO3 men klorgasen bildas ju i gasfor men du vill ju inte ha den i gas for utan du vill omvandla den till en KLORAT. eller hur!
Så där du har läst om denna metod som är på SWI (vilket du är, en lite swi fanatiker). så tor jag inte på att det är så lätt som det låter??
Men om det är någon som gjort detta så får han/hon jätte gärnna skriva det här och såkallat "KNÄCKA" mig!
Det är min slut sats!
Men ha det gött! Får väll testa igen!
Klorexxxx