2006-03-12, 21:03
Medlem
Olse_s avatar
hej! jag undrar var man kan få tag i kaliumklorat...helst inte beställa från internet...eller är det ett måste? finns det ingen affär som man bara kan gå in i å köpa eller måste det vara från internet? förlåt om ja är otydlig e trött
Citera
2006-03-12, 21:54
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olse_
hej! jag undrar var man kan få tag i kaliumklorat...helst inte beställa från internet...eller är det ett måste? finns det ingen affär som man bara kan gå in i å köpa eller måste det vara från internet? förlåt om ja är otydlig e trött

www.svenskakemi.nu
Citera
2006-03-12, 22:22
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det är över internet.

Apoteket säljer kaliumperklorat iaf
Citera
2006-03-12, 23:23
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Det är över internet.

Apoteket säljer kaliumperklorat iaf
Skämtar du?! Vad används de till då?!
Citera
2006-03-12, 23:25
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Det går för övrigt att ganska lätt tillverka själv med elektrolys, NaCl, och KCl.
Citera
2006-03-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Det går för övrigt att ganska lätt tillverka själv med elektrolys, NaCl, och KCl.

Var får man tag i KCl?
Citera
2006-03-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pihlquist
Var får man tag i KCl?
NIfelheim bla.
Citera
2006-03-13, 11:58
Medlem
pihops avatar
Citat:

du kan inte köpa KClO3 i butik, du måste beställa från internet.
Citera
2006-03-13, 17:08
Medlem
West-ens avatar
Säger bara ett ord...SELTIN!
Citera
2006-03-13, 17:11
Medlem
Jomazis avatar
40% KCl, 50% NaCl och 10% MgSO4. Jäva skräp är vad det är!
Citera
2006-03-13, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av West-en

Har du gjor det eller? Det är bara skit! det går inte! eller är det någon som har gjort det??? i så fall vill jag veta hur fan han gjorde!

Men ha det gött alla i vårens värder!

MVH Klorexxx
Citera
2006-03-13, 18:03
Medlem
West-ens avatar
Snälla lilla Klorexx, visst du knäckte mig en gång, men det är väl klart som korvspad att det går! Här ska du inte komma och säga nåt annat skit!!
DET GÅR ATT TILLVERKA NaClO3 VIA ELEKTROLYS PÅ VATTEN MED NaCl I!!
Berätt lite mera om vad du använder för elektroder mm. Grafit är ett måste (eller platina). Rostfritt stål är en myt efterssom det korroderrar.

Så, nej jag har INTE tillverkat det än men vem som helst fattar väl att det går, det krävs bara lite kunskap, tålamod och intelligenns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in