Citat:
Ursprungligen postat av
-=Mr_B=-
Hur tänkte du nu. En spolett är en svartkruts fylld cylinder som långsamt brinner från ena sidan till andra. De används som fördröjning, främst på konstbomber.
PVC plasten har ett par alternativ att välja på. Smälta, ta fyr, eller bli splitter. Smälter den är risken överhängande att det smäller för tidigt. Brinner den invändigt, men inte hinner bli så varm att den smälter bör det inte spela någon roll funktionsmässigt, men då blir det definitivt splitter av den när konstbomben smäller. Och tar den inte fyr alls, blir det fortfarande splitter av den när konstbomben gör sin grej. Det enda som räddar situationen är att konstbomber inte ska smälla i närheten av folk. Men vad gör du den dagen den smäller samtidigt som den lämnar mörsaren, och skickar plastbiten i ansiktet på svärfar som bara skulle med fram? (eller vem fan som helst)
Jag använder inte ens smältlim, av samma anledning.
B!
MR B du skriver anser jag 99,9% vettiga inlägg men detta var nog det dummaste jag läst på länge...
Cylinder salutes, plast...... (ja dom smäller som fan och kastar splitter) används flitigt av proffs
Mörsare, hdpe splitter not nice eller fiberglas skärvor som är som glas om den smäller...
Svärfar och alla andra skall hålla sig borta.. ifrån antändningsplatsen, dvs behörigt avstånd.
Denna spoletten är totalt harmlös.
(vi behöver inte diskutera detta mer, du har rätt i att tycka vad du tycker, men jag tycker att det finns andra faktorer som är bra mycket mer intressantare att ta hänsyn till)